Kreatív pályázatot hirdet iskolásoknak az Epson

2021. 03. 31., 19:45

A koronavírus járvány következtében gyerekeink több időt töltöttek el az elmúlt időszakban digitális oktatásban, mint a hagyományosban. Egyelőre fel sem tudjuk mérni ennek testi és lelki következményeit, hogy milyen hosszú távú hatásokkal kell számolnunk akár a tanulmányaikban, akár a szociális életükben, mentális állapotukban, hiszen azt sem tudjuk pontosan, hogy hogyan élik meg most ezt az időszakot. Nekik hirdet pályázatot az Epson, hogy valamilyen kreatív formában mutathassák, hogy mit szeretnek legjobban, legkevésbé az otthontanulásban, és mi hiányzik a leginkább a hagyományos oktatásból?

Az UNICEF közreműködésével a közelmúltban felmérés készült a fiatalok mentális állapotáról, a jövőjükkel kapcsolatos várakozásaikról. A felmérésben több mint 10 ezer gyerek és fiatal vett részt, köztük magyarok is. A jelentés egyik fontos eredménye szerint a COVID-19 járvány és következményei, az izoláció, a szülők feszültsége, szorongása és bizonytalansága negatív hatással van a gyermekek általános pszichés állapotára és viselkedésére is.

Minden ötödik gyerek azt mondta, hogy szorong a jövő miatt, minden tizedik gyereknél pedig tetten is érhetőek szorongásra, vagy akár depresszióra utaló tünetek. A serdülők különösen érzékeny csoportot alkotnak, hiszen épp abban az életszakaszban érte őket az iskolák bezárása, amikor a legtöbbet kellene egymás társaságában tölteniük.

Mindemellett a diákok úgy érezhetik, hogy a feléjük támasztott elvárások nem változtak a korábbihoz képest, sokuk számára a digitális oktatási metódus is csak további szorongással jár, miközben nem kapnak elegendő segítséget, támogatást a helyzettel való megküzdésben.

Azt, hogy a jelenlegi helyzettel kapcsolatban mit éreznek, sokszor még egy felnőtteknek is nehéz megfogalmaznia, nemhogy a gyerekeknek. Számukra lehet segítség érzelmeik, gondolataik kifejezésére, ha azt valamilyen kreatív formában tudják megmutatni.

Ezért hirdetett kreatív pályázatot az Epson általános és középiskolások részére, ahol a pályázati művekkel azt mutathatják be a diákok, hogyan élik meg a pandémia miatt megváltozott oktatást, az otthon tanulást, mit szeretnek a legjobban a digitális oktatásban, vagy hogy mi hiányzik a legjobban a hagyományos oktatásból.

Az Epson Magyarország a digitális, modern tanulás és tanítás mellett elkötelezett vállalatként támogatja a tanulókat és a tanárokat is a digitális eszközök és platformok használatában. Az eszközök mellett azonban szeretnénk felhívni a figyelmet az oktatás résztvevőit érő emocionális és szociális hatásokra is.

Fontos, hogy a pályázaton osztályok indulhatnak, mert szeretnénk, ha a pályaművek kitalálása és megalkotása csapatmunka és közösségi élmény lenne a gyerekeknek, ami bár a személyes találkozást nem pótolja, egy kicsit enyhíteni tudja az elszigeteltség okozta szorongást.

A pályázatra rajzokkal, mobiltelefonnal készített kisfilmekkel és képregényekkel is lehet nevezni.

A pályázatok elkészítéséhez a tanulók bármilyen offline vagy digitális technikát szabadon használhatnak (ceruzát, festéket, zsírkrétát, szenet, pasztellkrétát, vegyes technikát, fotót, videót, digitális illusztrációt). A pályaművek lehetnek viccesek vagy emocionálisak, a zsűri a kreativitást fogja értékelni a döntésekor, és azt, hogy annak elkészítésében az osztályközösség vett-e részt.

Három korosztályban versenyezhetnek a diákok:

  • a legjobb alsó tagozatos pályamű (1-4. osztály)
  • a legjobb felső tagozatos pályamű (5-8. osztály)
  • a legjobb középiskolás pályamű (9-13. osztály)

Mindhárom kategória győztes csapata 200.000 forint értékben osztálykirándulási támogatást (amit a pandémia után használhatnak fel), valamint Epson projektort vagy nyomtatót nyer.

A pályaművek beküldési határideje: 2021. április 25.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-03-28 17:05:00
2025-ben már nemcsak az újépítésű, hanem a felújított, használt lakásokért is elkérhetik a tulajdonosok az 1 millió forint körüli négyzetméterárat.
2025-03-28 15:20:00
A NAV-Mobilt azoknak is érdemes letölteni, akiknek gondot okoz a gépjárműadó egyösszegű befizetése. Az EU legegyszerűbb részletfizetési kedvezménye a NAV mobilapplikációjában érhető el: egy koppintással igényelhető az akár 5 havi pótlékmentes részlet. Annak ellenére, hogy a gépjárműadó fizetési határideje április 15-e, már 14 ezer részletfizetési kérelem érkezett a NAV-hoz az applikáción keresztül.
2025-03-28 12:35:00
2024-ben is magas volt a szabadalmi aktivitás, közel 200 ezer szabadalmi bejelentést tettek az Európai Szabadalmi Hivatalhoz.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS