Ha valaki saját adóügyét szeretné intézni a NAV-nál, például kedvezményekkel kapcsolatban kér segítséget, az ügyfélszolgálat személyes felkeresése nélkül, telefonon vagy e-Papíron is elérheti az adóhivatal munkatársait.
Konkrét kérdéssel a NAV Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszerét érdemes tárcsázni. A személyre szabott információ iránti érdeklődéshez a telefonálónak először azonosítania kell magát. Az ehhez szükséges azonosító szám (PIN-kód) a TEL-adatlapon kérhető.
A TEL-adatlap benyújtása
A nav.gov.hu portál ONYA csempéjén keresztül lehet elérni az Online Nyomtatványkitöltő Alkalmazást, amelybe ügyfélkapus azonosítással lehet belépni. Az alkalmazás baloldali menüjének ÚJ NYOMTATVÁNY pontjára kattintva, a KÉRELMEK kategóriában a TEL-adatlapot kell választani, majd következhet a kitöltés, az ellenőrzés és a mentés.
Az azonosító szám (PIN-kód) birtokában hívható telefonszám:
– Magyarországról: 06 (80) 20-21-22
– Külföldről: +36 (1) 441-9600
A rendszer elérhetősége:
– Hétfőtől csütörtökig: 8:30 - 16:00
– Pénteken: 8:30 - 13:30
A nav.gov.hu portál KAPCSOLAT menüjében található a KERESSEN MINKET! pont, ahonnan elérhető az e-Papír szolgáltatás. Itt, ügyfélkapun belépve választható a kérdéses témacsoport és ügytípus, például az SZJA-VISSZATÉRÍTÉS. Ezután következhet a címzett megadása az érdeklődő lakóhelye, székhelye szerinti adó- és vámigazgatóság kiválasztásával. (NAV)
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
A tartály legösszetettebb formájú csonkzónái elkészültek; a csonkgyűrűk és a további fő elemek egyenként elvégzett minőségügyi átvétele után azok további megmunkálására és a tartály összeállítására az AEM-Technologies volgodonszki gyárában kerül sor.