A transzferár-ellenőrzés fő irányai 2024-ben

2024. 05. 16., 17:10

Közeledik a társasági adó bevallásának határideje, amelynek része a transzferár-adatszolgáltatás is – hívja fel a figyelmet a NAV.

A NAV ellenőrzési tervében 2024-ben is kiemelt helyet kaptak a kapcsolt vállalkozások és a transzferárak, mivel a transzferárazás jelentős adókockázatot hordoz. A transzferár-ellenőrzések sarkalatos pontja a kapcsolt tranzakciók helyes dokumentálása (TP-dokumentációk), valamint a társaságiadó-bevallás részeként benyújtandó transzferár-adatszolgáltatás (TP-adatszolgáltatás), melyeket az előző évvel azonos módon kell megtenni.

A 2023-as kapcsolt tranzakciók vizsgálatakor a NAV főbb irányvonalai az alábbiak:
– a tranzakciók és a kapcsolt felek széles körű elemzése,
– a részletes értéklánc bemutatása,
– a kapcsolt felek részletes, funkcionális elemzése,
– a döntési kompetencia és a pénzügyi kapacitás,
– az összevonhatóság a szigorúbb szabályok tükrében,
– a TP-dokumentáció összeállítása a megváltozott feltételek alapján,
– a TP-adatszolgáltatás a TP-dokumentációval összhangban.

Mivel a TP-dokumentáció és -adatszolgáltatás az ellenőrzések lényeges elemei, a „súlyosan hibás vagy hiányos, illetve a hiányzó transzferár-dokumentációk miatt a NAV akár ötmillió forint mulasztási bírságot is kénytelen lehet kiszabni – dokumentumonként”.

A TP adatszolgáltatással kapcsolatos gyakran ismételt kérdések (és a válaszok) itt találhatók. Az adatszolgáltatás megfelelő teljesítése érdekében a Pénzügyminisztérium egy tájékoztatót is összeállított, amelynek célja elősegíteni az adózók jogkövetését.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS