Az elsők között kínál softPOS terminált Magyarországon az Erste Bank

2021. 06. 02., 20:30

Megérkezett a jövő kártyaelfogadása. Nem kell külön fizikai terminál, elegendő egyetlen mobiltelefon ahhoz, hogy a futároknál, szerelőknél, fodrászoknál, taxisoknál vagy bármely más kisvállalkozónál bárhol, bármikor készpénzmentesen lehessen kifizetni a számlát. Az Erste Bank az elsők között kínálja kisvállalkozói ügyfeleinek a Global Payments Europe által biztosított softPOS terminált, amely a hagyományos megoldásnál több mint 80 százalékkal olcsóbban biztosítja a kártyaelfogadást: nincs előfizetési, regisztrációs vagy éppen készülékbérleti díj sem.

Egyetlen szerződés megkötése után, akár 2-3 napon belül, külön készülék megvásárlása nélkül válhatnak kártyaelfogadóvá az Erste Bank kisvállalkozó ügyfelei a pénzintézet most bevezetett szolgáltatásával.

A softPOS terminál a fizetés új szintjét jelenti: bevezetésével az NFC-képes androidos mobiltelefonok alkalmassá tehetők arra, hogy Mastercard- vagy Visa-kártyák fizetését elfogadják.

„Azt már sokan megszokták, hogy a kártyát a mobilba lehet költöztetni és így a telefonnal is lehet fizetni a boltban. Most már viszont a telefon maga is lehet elfogadó terminál, ahol a vásárlók egyetlen érintéssel fizethetnek” – emelte ki Erdei Zsuzsa, az Erste Bank kisvállalkozásokkal foglalkozó területének vezetője.

Eddig a kártyaelfogadáshoz a legegyszerűbb esetben is szükség volt egy különálló készülék megvásárlására vagy bérlésére. Ez nem csak plusz költséget jelentett a vállalkozónak, de egyéb terheket is: a külön készüléknek külön hely kell, hogy vinni és óvni lehessen, figyelni kell a feltöltésére, arra, hogy ki legyen kapcsolva, ha nem használják – majd amikor szükség van rá, be kell kapcsolni, és várni, hogy a hálózattal összehangolódjon.

A softPOS terminállal ezek a gondok egyszerre eltűnnek, a szolgáltatás pedig jóval olcsóbb, mint a hagyományos elfogadás: a kártyaelfogadási szolgáltatás havi díja több mint 80 százalékkal alacsonyabb, mint a fizikai mobil terminál esetében.

A szolgáltatásnál nincs csatlakozási vagy regisztrációs díj, a szolgáltatásnak pedig jelenleg előfizetési díja sincs, így a kártyaelfogadás biztosítása a vállalkozónak semmibe sem kerül, csak a forgalom után kell jutalékot fizetni. (A kereskedői kártyaforgalmi jutalékok is a piac élmezőnyébe tartoznak, illetve megegyeznek a fizikai terminálok esetében megszokott jutalékokkal).

A softPOS segítségével a kártyaelfogadás rendkívül egyszerű: az alkalmazásba – amelyet a szerződéskötés után aktiválhat a kisvállalkozó – be kell írni a szükséges összeget, a kártyát a készülék hátához (ahol az NFC chip található a legtöbb telefonnál) kell érinteni, és készen is vagyunk.

A bizonylatot e-mailben, vagy más elektronikus csatornán kaphatja meg az ügyfél, de technológiailag arra is fel van készítve a softPOS, hogy a mobiltelefonhoz vezeték nélkül (Bluetooth) kapcsolódó blokknyomtatóval papír alapú bizonylat is készülhessen. Fizetni természetesen nem csak kártyával, de erre képes okostelefonnal vagy okosórával is ugyanúgy lehet.

„Az Erste Bank folyamatosan fejleszti digitális megoldásait ügyfeleinek teljes körű kiszolgálása érdekében. A pénzintézet lakossági ügyfelei elsőként érhették el a mobiltelefonos fizetés lehetőségét a választott kártyatársaságtól és mobiltelefon platformtól függetlenül, vagyis fizethettek a mobiljukkal függetlenül attól, hogy Mastercard- vagy Visa-kártyájuk, androidos vagy iOS-s készülékük volt. A bank februártól bevezetett digitális platformja, George folyamatos fejlesztéseivel új szintet hoz a mindennapi pénzügyek intézésében, a szolgáltatások között pedig hamarosan megjelenik a Google Pay is” – hangsúlyozta ki Erdei Zsuzsa.

„Úgy véljük, a külön eszköz beszerzését nem igénylő mobil terminál megoldások, mint amilyen a GPE softPOS, forradalmasítják a kártyaelfogadást és a legszélesebb kereskedői réteg számára tudnak költséghatékony megoldást biztosítani az elektronikus fizetések területén. A kereskedők csak hozzák az androidos okostelefonjukat, mi adjuk az innovatív, könnyen használható és megfizethető technológiát, valamint a bankkártya elfogadói szolgáltatást” – emelte ki Ehman Beatrix, a Global Payments Europe magyarországi vezetője.

A softPOS szolgáltatást az Erste Bank meglévő kisvállalkozói ügyfelei egyetlen szerződés megkötésével igényelhetik. A szolgáltatással egyelőre csak a PIN kód megadását nem igénylő – jellemzően 15 ezer forint alatti – érintéses fizetések érhetőek el, ám júliustól már a nagyobb összegek is kifizethetőek lesznek a GPE softPOS segítségével.

A rovat támogatója a KAVOSZ Zrt.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 18., 09:20
A banki hitelek jóváhagyása és folyósítása kritikus szerepet játszik egy vállalkozás életében, különösen akkor, amikor a gyorsaság kulcsfontosságú a piaci lehetőségek kihasználásában. Az MBH Bank legújabb vállalati hitelbírálati folyamata, az MBH Rapid jelentős változást hoz a finanszírozási piacon: lehetővé teszi a hitelösszegek akár öt munkanapon belüli folyósítását, ami értékes előnyt biztosíthat a vállalkozások számára.
2024. 12. 19., 11:45
A 8+1 pontos Demján Sándor Program keretében a korábbi 5 százalék helyett évi 3,5 százalékra csökkent a Széchenyi Kártya Program beruházási hiteleinek kamatát. Az intézkedés „felkorbácsolta a beruházási hitelek iránti keresletet” a hazai kkv-k körében – tájékoztatott a Nemzetgazdasági Minisztérium.
2024. 12. 18., 16:30
Bár ma még nem tudni, hogy milyen forgatókönyv szerint fagy be vagy zárul le a Magyarország szomszédságában zajló háború, a közelmúlt fegyveres konfliktusaiból kiindulva a Szuverenitásvédelmi Kutatóintézet összegyűjtötte azokat a szuverenitási kockázatokat, amelyek a Kárpát-medencére veszélyt jelenthetnek.
2024. 12. 18., 16:30
A tizenhárom éve tartó szíriai polgárháború november 27-től újra a világsajtó központi témája lett, amikor a Jaysh al-Izzah lázadócsoport támadást indított a Bassár el-Aszad vezette szír hadsereg ellen, december 7-én a nemzetközi sajtó pedig már arról adott hírt, hogy Aszad elnök valószínűleg elmenekült az országból.
2024-12-20 18:05:00
A K&H fenntarthatósági index legfrissebb adatai szerint a magyar vállalatok körében két kiemelt terület rajzolódik ki a fenntarthatósági törekvésekben: az energiafelhasználás csökkentése és a munkavállalók környezetbarát munkába járásának támogatása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS