Tavaly 5 százalékkal többen panaszkodtak Budapesten

2019. 03. 06., 15:32

Tavaly 5 százalékkal több, 8546 megkeresést kapott a Budapesti Békéltető Testület 2017-hez képest. A szervezethez 2018-ban csaknem 2960-an fordultak fogyasztóvédelmi tanácsért, 5587 esetben békéltető testületi eljárást folytatott le, az ügyek több mint 50 százaléka egyezséggel végződött – közölte a Budapesti Békéltető Testület kedden.

A nagyvállalatok, a milliós ügyfélkörű szolgáltatók, valamint a mikro-, kis- és középvállalkozások többsége is részt vett a fogyasztóvédelmi vitarendezési eljárásokban. Ezt bizonyítja, hogy az együttműködés hiánya miatt tavaly csupán 46 esetben kellett a fogyasztóvédelmi hatóságot értesíteniük.

A közlemény szerint a testület tavaly a legtöbbször (2671) a kereskedelemi jogvitában járt el: a vásárlóknak főként a hibás termékekkel és emiatt a szavatossági, jótállási igények érvényesítésével, illetve az internetes vásárlással akadt problémája.

További több mint 2000 ügyet tárgyaltak az elektronikus hírközlési szolgáltatások (telefon- és internet előfizetés), a parkolási büntetések, az autó-pálya matrica vagy a repülőjegy-vásárlások miatti panaszok nyomán. A rangsorban a harmadik helyen a közszolgáltatási ügyek (403) álltak, ide tartozott például a villamos energia- és földgáz szolgáltatás.

A testület pénzügyi problémák kezelésével is foglalkozott, példaként a fogyasztói csoportokkal és a hallgatói hitellel összefüggő eljárásokat említették , illetve kiemelték még az építőipari szolgáltatások vizsgálatát is, melyeknek a száma ugyan a 200-at sem érte el, mivel azonban a legtöbben kivitelezési szerződések, lakásfelújítások miatt kérték a testület segítségét, az ügyekben képviselt érték sokszor milliós nagyságú volt.

A Budapesti Békéltető Testület a fogyasztók és vállalkozások közötti vitás fogyasztóvédelmi ügyek rendezésére hivatott. Eljárása ingyenes, nagy előnye, hogy a felek segítségével elkerülhetik a bírósági utat. A testület dönt a határon átnyúló online vitákban, az alternatív vitarendezési ügyekben, és segíti a fogyasztókat, vállalkozásokat az uniós békéltető honlap használatában - olvasható a közleményben. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS