Tavaly 5 százalékkal többen panaszkodtak Budapesten

2019. 03. 06., 15:32

Tavaly 5 százalékkal több, 8546 megkeresést kapott a Budapesti Békéltető Testület 2017-hez képest. A szervezethez 2018-ban csaknem 2960-an fordultak fogyasztóvédelmi tanácsért, 5587 esetben békéltető testületi eljárást folytatott le, az ügyek több mint 50 százaléka egyezséggel végződött – közölte a Budapesti Békéltető Testület kedden.

A nagyvállalatok, a milliós ügyfélkörű szolgáltatók, valamint a mikro-, kis- és középvállalkozások többsége is részt vett a fogyasztóvédelmi vitarendezési eljárásokban. Ezt bizonyítja, hogy az együttműködés hiánya miatt tavaly csupán 46 esetben kellett a fogyasztóvédelmi hatóságot értesíteniük.

A közlemény szerint a testület tavaly a legtöbbször (2671) a kereskedelemi jogvitában járt el: a vásárlóknak főként a hibás termékekkel és emiatt a szavatossági, jótállási igények érvényesítésével, illetve az internetes vásárlással akadt problémája.

További több mint 2000 ügyet tárgyaltak az elektronikus hírközlési szolgáltatások (telefon- és internet előfizetés), a parkolási büntetések, az autó-pálya matrica vagy a repülőjegy-vásárlások miatti panaszok nyomán. A rangsorban a harmadik helyen a közszolgáltatási ügyek (403) álltak, ide tartozott például a villamos energia- és földgáz szolgáltatás.

A testület pénzügyi problémák kezelésével is foglalkozott, példaként a fogyasztói csoportokkal és a hallgatói hitellel összefüggő eljárásokat említették , illetve kiemelték még az építőipari szolgáltatások vizsgálatát is, melyeknek a száma ugyan a 200-at sem érte el, mivel azonban a legtöbben kivitelezési szerződések, lakásfelújítások miatt kérték a testület segítségét, az ügyekben képviselt érték sokszor milliós nagyságú volt.

A Budapesti Békéltető Testület a fogyasztók és vállalkozások közötti vitás fogyasztóvédelmi ügyek rendezésére hivatott. Eljárása ingyenes, nagy előnye, hogy a felek segítségével elkerülhetik a bírósági utat. A testület dönt a határon átnyúló online vitákban, az alternatív vitarendezési ügyekben, és segíti a fogyasztókat, vállalkozásokat az uniós békéltető honlap használatában - olvasható a közleményben. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023-09-29 20:10:00
A korábbi éveket jelentősen meghaladó számú jelölés érkezett az idei Prima Primissima díjra. A tudomány, művészet, sport, oktatás és ismeretterjesztés terén kiemelkedő munkássággal bíró jelölteknek odaítélt elismerést december elején adják át a Művészetek Palotájában.
2023-09-29 16:50:00
A rossz egyéni döntéseket jobb elkerülni, ennek pedig a legjobb módja, ha a felnövekvő generáció már az iskolában elsajátítja a pénz használatának alapjait, a pénzügyi rendszer lényegét, a takarékosságot és a saját erőforrásainkkal való gazdálkodást – mondta Varga Mihály a Pénzügyi Tudatosság Fejlesztéséért Díj átadóünnepségén.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Egy igazán kreatív szakács, Szatmári Ferenc, alias Főzelékes Feri elárulja, hogyan építi forradalmi megoldásokkal a vállalkozását. A hartai gasztroblogger és influenszer több szakácskönyvvel a háta mögött, unokatestvérével közösen hívta életre a HIPPEACE főzelékbárt, amelynek alapjait a vásárlók is segítenek lerakni, közösségi finanszírozással. Ez az a helyzet, amikor a kedves vendég a receptet is hazaviheti az étteremből, de bőven van még újítás, amivel a franchise-ban szintén gondolkodó szakács előállt. Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
2023. 09. 04., 12:00
epizód: 2023 / 13   |   hossz: 27:16
Az epizódban cégvezető- és szervezetfejlesztésről, a munkahelyi kommunikáció gyógyításáról és csapatok összehangolásáról beszélgetünk Szopkó Beatrixszal. Az [eureka] consulting üzletágvezetője 20 év szakmai tapasztalattal rendezi vállalatok működési struktúráját és konfliktushelyzeteit, vagy hozza helyre a döntések lehetséges negatív következményeit.
2023. 08. 06., 10:25
epizód: 2023 / 12   |   hossz: 28:19
Vajon hogyan vizsgázunk napjainkban stresszkezelésből és időmenedzsmentből – pont akkor, amikor a karrierünkre gazdasági nehézségek lehetnek hatással? Hogyan segíthet ezen az irányított játék, az ún. gamifikált fejlesztési folyamat, és hogyan gyógyít vele munkahelyi közösségeket, döntéshozó stratégiákat, karrier és magánélet egyensúlyában keletkezett zavarokat a „Mit játsszunk?” vlog egyik vezetője, Győri-Nádai Réka? A kreatív szakembert a vállalati soft skill tréningek és a játszva megoldható céges folyamatok sajátosságairól is faggattuk.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS