Így kerülje el a tűzifa csalókat!

Így kerülje el a tűzifa csalókat!
2022. 01. 11., 16:23

A 30/3993041, a 70/2686086 és a 70/2746713 telefonszámokon, valamint a 10918001-00000116-27410004 és a 14100017-37739349-01000000 számlaszám megadásával hirdetett tűzifa szolgáltatást semmiképpen ne vegyék igénybe – figyelmeztet a Nébih.

A Nébih ellenőreinek tapasztalata szerint a leghatásosabb ellenszer, ha a vásárlók megelőzik a csalókat azzal, hogy a tűzifa vásárlás előtt legalább az alábbi javaslatokat megismerik és azokat alkalmazzák is megrendeléseik során.

1. Vásároljon ismert kereskedőtől! Legjobban teszi, ha a saját környezetében ismert, mások által is megbízhatónak tartott tűzifa kereskedőtől, erdőgazdálkodótól vásárol.

2. Ellenőrizze a kereskedő EUTR azonosító számát! Ha hirdetés alapján keres tűzifa árust, csak valós, a Nébih által nyilvántartásba vett, EUTR technikai azonosító számmal rendelkező hirdetőtől, kereskedőtől vásároljon. Ha a hirdetésben nincs ilyen EUTR azonosító szám (jelenleg AA vagy AB betűkombináció után hét darab számjegy), nem szabad tovább foglalkozni a hirdetéssel. Ha az EUTR azonosítót megtalálja a hirdetésben, a Nébih nyilvántartásában ellenőrizze le, hogy az valóban létezik-e és kihez tartozik.

3. Nézze meg a Nébih fekete listáját! Keressen rá a Nébih honlapján, hogy a kiválasztott hirdető telefonszáma, a hirdetésben szereplő EUTR azonosító nem szerepel-e a Nébih által közzétett feketelistán. Ha szerepel, semmiképpen ne vásároljon a hirdetőtől!

4. Tűzifát csak szállítójeggyel vegyen át! Csak a 2-3. pontokban foglaltak ellenőrzését követően vegye fel telefonon a kapcsolatot a hirdetővel, és a megrendelés során jelezze, hogy csak olyan tűzifa-szállítmányt hajlandó átvenni, amelyet a hirdető a Nébih-hez bejelentett szigorú számadású szállítójeggyel szállít le Önnek (jelenleg FA-AA betűkombináció után 7 darab számjegy sorszámformátumú szállítójegyek vannak forgalomban, pl. FA-AA 1234567).

5. Lerakodás előtt alaposan nézze meg a kiszállított fát! A tűzifa megérkezésekor, még mielőtt azt elkezdik lerakodni, ellenőrizze, hogy a szállítójegyen a feladó rovatban a hirdető megnevezése, telephelye, EUTR technikai azonosító száma, adószáma, valamint a szállított tűzifa valós fafaja és mennyisége, továbbá a szállító jármű rendszáma fel van-e tüntetve! Lehetőleg nappali fényben és ne egyedül fogadja a tűzifa szállítmányt.

6. Soha ne utaljon előre pénzt, főleg ismeretlen hirdetőknek! Csak akkor fizessen, ha a szállítmány megérkezett, ellenőrizte annak megfelelőségét, meggyőződött arról, hogy az eladót a későbbiekben is megtalálja.

A csalásokat sokkal egyszerűbb és könnyebb megelőzni, mint azt követően a csalókat kézre keríteni. A tűzifavásárlás nagy szakértelmet igényel, ezért ne a legolcsóbb ár alapján, hanem az eladó megbízhatósága, ismertsége, későbbi beazonosíthatósága alapján válasszon!

Regisztrált tűzifa kereskedőket a Nébih honlapján is kereshet:

Nébih

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 17., 16:17
Az ESG törvény, valamint annak végrehajtási rendelete speciális rendelkezéseket tartalmaz egy vállalkozás közvetlen beszállítóinak átvilágítására, aminek teljesítéséért végső soron az ügyvezetés tartozik felelősséggel – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A törvény közelmúltban megjelent végrehajtási rendeletéből kiderül, mindez milyen feladatokat ró a vállalatokra.
2024-10-18 00:18:00
Az egyre komplexebb szabályozási környezet, valamint a geopolitikai helyzet bizonytalansága ellenére is optimizmus uralkodik a technológiai szektorban a növekedési kilátásokat illetően – többek között erre mutat rá a DLA Piper Tech Index riportjának 2024. évi kiadása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS