Lakásárak: Európa-bajnok a magyar növekedés

2019. 07. 10., 11:19

Az előző negyedévhez képest 0,3 százalékkal, év/év alapon átlagosan 4 százalékkal emelkedtek a lakásárak az Európai Unióban 2019 első negyedévében – tájékoztatott az Eurostat.

Az unió statisztikai hivatalának lakásárindexei szerint az első negyedévben a tagállamok közül Magyarországon emelkedtek a legnagyobb mértékben, lakásárak (11,3 százalék év/év). A képzeletbeli dobogóra a cseh (9,4 százalék) és a portugál (9,2 százalék) mutató került fel. Éves szinten egyedül Olaszországban csökkentek a lakásárak (0,8 százalékkal).

A negyedév/negyedév növekedési ráták közül is a magyarországi a legmagasabb (3,7 százalék), Portugáliában 3,6, Horvátországban 3,5 százalékos volt az áremelkedés. Negyedéves összevetésben hat tagállamban csökkentek a lakásárak: Máltán (mínusz 4,2 százalék), az Egyesült Királyságban (mínusz 1,3 százalék), Írországban (mínusz 1,0 százalék), Finnországban (mínusz 0,8 százalék), Olaszországban (mínusz 0,5 százalék) és Németországban (mínusz 0,3 százalék).

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS