Kutatás, fejlesztés: uniós átlag alatt a magyar adat

2019. 01. 11., 13:15

Az Európai Unió tagállamai összesen 320 milliárd eurót fordítottak kutatásra és fejlesztésre 2017-ben, ez az uniós GDP 2,07 százalékának felel meg – tájékoztatott az Eurostat.

A GDP-arányos k+f költés 2007-ben jóval alacsonyabb, 1,77 százalék volt az Európai Unióban. A növekedés ellenére az uniós adat jelentősen elmarad a dél-koreai 4,22 százaléktól, de Japán 3,28 százalékos és az Egyesült Államok 2,76 százalékos mutatójától is. Kínában nagyjából ugyanakkora a k+f intenzitás, mint az EU-ban (2,06 százalék), Oroszországban viszont jóval alacsonyabb (1,1 százalék).

Az EU 2020 stratégia egyik célkitűzése, hogy a GDP-arányos k+f költés 2020-ra érje el a 3 százalékot. Ezt a szintet négy tagállam már 2017-ben túlszárnyalta: Svédországban 3,3, Ausztriában 3,16, Dániában 3,06, Németországban 3,02 százalék volt az arány. A sor végén Romániát (0,50 százalék), Lettországot (0,51 százalék), Máltát (0,55 százalék) és Ciprust (0,56 százalék) találjuk.

Magyarországon 2017-ben a GDP 1,35 százalékát fordították kutatásra és fejlesztésre (10 évvel korábban ez az arány 0,96 százalék volt).

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS