Udvari Jesszika

Itt találod az összes cikket a „Udvari Jesszika” témában!

30 millió forintos bírsággal sújtott az adatvédelmi hatóság egy budapesti szépségközpontot

30 millió forintos bírsággal sújtott az adatvédelmi hatóság egy budapesti szépségközpontot

2023. február 6-án a Nemzeti Adatvédelmi Hatóság (NAIH) 30 milliós bírságot szabott ki egy budapesti szépségközpontot üzemeltető vállalkozásra. Ez a döntés egy sor olyan kérdésben foglal állást, amely a vállalkozások adatgyűjtési gyakorlatára, adatok kezelésére, adatkezelési célok meghatározására, szenzitív adatok gyűjtésére és végül a kamerás megfigyelő rendszerek használatára és felvételek készítésére vonatkozóan ad hasznos magyarázatot, külön vizsgálja továbbá a fentieket a Szépségközpontban dolgozó munkavállalók és az ügyfelek személyes adatait érintő adatkezelést is. A részleteket dr. Udvari Jesszika, a budlegal adatvédelmi szakértője ismerteti.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS