Pálinka

Itt találod az összes cikket a „pálinka” témában!

Jó pálinkaszezont ígér az idei gyümölcstermés

Jó pálinkaszezont ígér az idei gyümölcstermés

A szakmai szereplők az előzőnél kedvezőbb évre számítanak, a tavalyi visszaesés után az idén 600 ezer hektoliterfok feletti mennyiség várható.
2022. 10. 15., 12:38
Ezek a világ első, amforában érlelt pálinkái

A gyümölcsök kiválasztását, a lepárlást és az érlelési folyamatot az idén 20 éves Agárdi főzőmestere, Vértes Tibor felügyelte, míg az érleléshez használt amforákat a Légli Kerámia Manufaktúrában Légli Attila fazekasmester felügyelete mellett készítették.

2022. 01. 30., 11:38
Megvan az idei debreceni pálinkaverseny győztese

A tavalyi 1700 mintaszám után az idén több mint 2177 pálinkát neveztek, ebből 2169 tétel került a bírák elé. Magyarországon kívül Szlovákiából, Romániából és Szerbiából is sok pálinkafőző nevezett.

2021. 10. 26., 17:33
A pálinka „megmenti a jövőnek a vidéken élők tudását és bölcsességét”

A pálinka a magyar gasztronómia egyik pótolhatatlan eleme, megvan a maga helye a megterített asztalon, főzése és fogyasztása pedig évszázadok óta a magyar népi tradíció szerves része – jelentette ki Nagy István agrárminiszter az Országos Pálinka- és Törkölypálinka Verseny díjátadó ünnepségén.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS