Nemes Roland: Az áralkut is segíti az ingatlan elemző rendszerünk

Szerdahelyi Csaba  |  2021. 09. 16., 10:00

Ismereteink szerint tartalom tekintetében a világ legrészletesebb ingatlan elemző rendszerét hoztuk létre. A felhasználók több mint 10 ezer ingatlan elemzési szempont közül választhatnak – mondta az Üzletemnek Nemes Roland, az ingatlan elemzőrendszer applikáció ötletgazdája, alapító-tulajdonosa a „Nincs megállás” sorozat 8. interjújában.

Milyen tudásra volt szükségük az applikáció elkészítéséhez?

– Alapvetően ingatlanpiaci, műszaki és gazdasági ismeretek, kreativitás és szakmai tapasztalat volt a négy legfontosabb dolog, amire szükség volt. Építőmérnöki végzettség, több tíz éves építőipari és ingatlanpiacon eltöltött munkatapasztalat és ingatlanbefektetés elemzés területén végzett kitartó kutatás segítette az alapos munkát. Az applikációt megelőzően több ingatlanvásárlással és ingatlanbefektetéssel kapcsolatos szakmai jellegű könyvem is megjelent, amelyek szerencsére kitűnő visszajelzéseket kaptak.

Hány ember, mennyi ideig dolgozott a fejlesztésen? Mikor élesítették az app-ot?

– Az applikáció megalkotásához 4-5 ember összehangolt munkájára volt szükség. Tartalom előállító, grafikus, fejlesztők, szerverfejlesztők, tesztelő, üzemeltető dolgozott a projekten. A teljes, hibamentes termék létrehozása több mint 3 évbe telt. Ehhez hozzátartozik, hogy tartalom tekintetében ismereteink szerint a világ legrészletesebb ingatlan elemző rendszere született meg.  A felhasználók több mint 10 ezer ingatlanelemzési szempont közül választhatnak.  Lehetett volna rövidebb idő alatt is végezni, de a legjobbat szerettem volna megalkotni. Az applikáció legelső verziója 2020. októberében jelent meg. Ezt követően a piaci visszajelzések visszaépítése és egy több mint féléves tesztperiódus következett. A jelenlegi végleges verzió 2021. áprilisában jelent meg.

Mennyire egyszerűen lehet kezelni az app-ot? A nem digitális zsenik is eligazodnak rajta?

– Kifejezetten törekedtünk arra, hogy a felhasználói élmény nagyon jó legyen és a digitálisan kevésbé képzett felhasználók is könnyen használhassák. Emiatt normál asztali gépes verzión is elérhetővé tettük. Mobiltelefon mellett laptopon, notebookon, asztali gépen és táblagépen is fut, és a www.ingatlanelemzorendszer.hu honlapon ingyenesen elérhető.

Arányait tekintve mennyi fizetős felhasználóra számítanak?

– Ez nehéz kérdés, mert a magyar applikáció használói kultúra az, hogy ha lehet mindent ingyenesen kapjon meg a felhasználó. Bízunk benne, hogy nemzetközi piacon más lesz a helyzet. Többé kevésbé 80-90 százalék ingyenes és 10-20 százalék fizetős felhasználóra számítunk. Bevételeink egy részét fizetős szakmai ingatlanos hirdetésekből reméljük. Így lakásfejlesztő, ingatlanközvetítő, szolgáltató, kivitelező és gyártó cégek jelentkezését is várjuk. A célközönség kifejezetten a téma iránt érdeklődő prémium célközönség.

Kikre számítanak inkább: ingatlant keresőkre vagy eladókra?

– Mindkét réteg sikerrel használhatja az appot. Szándékosan úgy fejlesztettük, hogy mindenki megtalálja a számítását. A lakásvásárlók óriási tudáshoz juthatnak még a lakás megvásárlása előtt, míg az ingatlaneladók rövid elemzésekkel domboríthatják ki eladó lakásuk előnyeit. További nagy előny, hogy az app az áralkut is elősegíti. Vevők számára a lakásár csökkentése, míg eladók számára a lakásár növelése is alátámasztható az applikációval. Jelenleg nem tudjuk, kik lesznek többen, de azt már most érzékeljük, hogy az ingatlanközvetítők is elkezdték használni, aminek nagyon örülünk.

A bérleményeket keresők, illetve kiadók mennyire lehet a célközönségük?

– Amennyiben elég tudatos és hosszú távon gondolkozó egy bérlő vagy bérbeadó, akkor nagyon hasznos lehet számára a termék.  Az ingyenes csomagban kifejezetten bérlők részére is készítettünk gyors elemzéseket. A bérbeadók kiemelhetik lakásuk előnyeit, amelyet rövid elemzésként csatolhatnak hirdetésük mellé.

Tapasztalt már érdeklődést az ingatlanos szakma részéről, vagy inkább a „hétköznapi” vásárlókra építenek?

– Szerencsére azt érezzük, hogy az ingatlanközvetítő szakma elkezdte használni a terméket. Ezen nem is csodálkozunk, hiszen tökéletes „fegyver” lehet a kezükben. Bármilyen ingatlant, bármilyen szempont alapján pár perc alatt kielemezhetnek. Ezt csatolhatják hirdetésük mellé, 1 gombnyomással elküldhetik vevőiknek. Fontos, hogy az értékelést ők maguk végzik el, így az kerül a hirdetés mellé, amit ők szeretnének benne látni. A cél természetesen a hitelesség növelése. Külön ingatlanközvetítői csomagot is létrehoztunk számukra.

Hogyan teszik ismertté külföldön is a szolgáltatást?

– Egyelőre a hazai terepen mérjük le a terméket, de pozitív visszajelzések esetén, terveink között szerepel a nemzetközi piacok meghódítása is.

Mennyire tudatos ingatlanvásárló a magyar?

– Megítélésünk szerint az átlagos ingatlanvásárló sajnos kevésbé tudatos. Néhány alapvető dolgot megnéz egy ingatlanon, a többivel nem foglalkozik. Persze utólag mindig megbánja, de akkor már késő.  Ezen szeretnénk változtatni, hiszen az ingatlanvásárlás olyan dolog, hogy 100 szempontból, ha csak 1 nem stimmel, már zavarja a lakhatást és rontja az életminőséget. Ma Magyarországon szinte bármilyen ingatlant el lehet adni. A tudás az ingatlanfejlesztők és a közvetítők kezében van. (Vagy legalábbis volt). Mostantól reméljük, a helyzet javulni fog és mindenki olyan ingatlant vásárol, ami tényleg illik az ő életviteléhez, igényeihez.

Milyennek tartja a hazai ingatlanpiacot és annak szereplőit? Mennyire etikus a szakma?

– Nehéz kérdés, ugyanis amíg az ingatlanközvetítők egyetlen motivációja az eladás utáni jutalék, nehéz elvárni tőlük, hogy korrekt – minden részletre kiterjedő – tájékoztatást adjanak vevőinek. Még mindig gyakori, hogy az előnyök ki vannak domborítva, míg a hátrányok el vannak picit hallgatva. Természetesen van kivétel is, sőt, érezhető egy olyan irányvonal, hogy a közvetítők egyre korrektebb tájékoztatást nyújtanak. Pont erre szeretnénk rásegíteni. Rendszerünk segítségével igazi tartalmas beszélgetés tud kialakulni értékesítő és lakásvásárló között. Szerintem ezzel mindenki csak nyerhet. Mostantól, ha vevő lennék, csak annyit kérnék az értékesítőtől, hogy kérem, küldjön rövid elemzéseket erről, arról, amarról. Ez az appunk segítségével pár perc alatt megvan, így a közvetítő könnyen irányíthatja a folyamatokat. Nagyobb értékű ingatlanok esetében pedig különösen jól jön a rendszer!

Milyen nem ingatlanos elemző rendszerei vannak a cégnek?

– Mi az elemzéshez értünk. Mégpedig a részletes elemzéshez. Ezt próbáljuk felhasználóbarát módon eljuttatni az emberek számára. Így tudáshoz és igazi értékhez jutnak, amit felhasználhatnak céljaik elérése érdekében. A második termékünk egy szintén izgalmas projekt volt. A neve párkapcsolat elemző rendszer, mely a www.parkapcsolatelemzorendszer.hu oldalon érhető el, és a maga területén szintén a világ egyik legrészletesebb elemző rendszere lett. Társkeresők és párkapcsolatban élők elemezhetik ki partnerüket és önmagukat. Nagy örömünkre, az emberek szeretik!

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS