Nagy érdeklődés övezte a VOSZ standját a Business Festen

Nagy érdeklődés övezte a VOSZ standját a Business Festen
2024. 06. 17., 19:40

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) ismételten kiállítóként vett részt a már harmadik alkalommal megrendezett üzleti eseményen, ahol olyan égető kérdésekre igyekeztek vállalkozások vezetői számára válaszokkal adni, mint a fenntarthatóság, finanszírozás, munkaerő-kölcsönzés és atipikus foglalkoztatási formák.

Összesen mintegy 500 előadóval és több mint 6200 látogatóval zajlott le június 13-án a Business Fest a Millenárison. A szakmai programok mellett kiállítók színesítették a rendezvényt. A HR és IT szakmai témák között szó volt többek között a mesterséges intelligenciáról, a vezetői jóllétről, bértranszparenciáról, készségfejlesztésről, férfi egészségről, valamint generációs kérdésekről.

A VOSZ budafoki irodájának kollégái a Széchenyi Kártyával kapcsolatos aktuális információkat osztották meg az érdeklődőkkel a helyszínen, ahol jelent voltak a VOSZ Fenntarthatósági Munkacsoportjának tagjai is, akik fenntarthatósági játékra invitálták a standot felkereső szakembereket, vállalkozókat. A VOSZ az ESG Tanács tagjaként aktívan dolgozik, hogy segítse a vállalkozásokat a hamarosan sokak számára kötelezővé váló új minősítési rendszer megismerésében és bevezetésében.

„A VOSZ szakértői többek között arról beszéltek a vállalkozások képviselőinek, hogy a jelenleg elérhető Széchenyi Kártya hiteleknek milyen módozatai vannak, hogyan kell egyáltalán felkészülni egy ilyen hitelfelvételre, és hogyan érdemes lezárni a vállalkozás aktuális éves beszámolóját. Az eseményen képviseltette magát a VOSZ Budapest és Pest Vármegyei Szervezete, valamint az általa elindított Fenntarthatósági Munkacsoport is” – mondta Dorner Attila, a szervezet elnökségi tagja, aki az eseményen egyúttal az Északi Szomszédok Közérdekű Nyugdíjas Szövetkezetet is képviselte Pest vármegyei területi igazgatóként.

Elmondta, jó volt látni, milyen sokan keresték fel a standjukat. A beszélgetések során újfent megerősödött benne, hogy minél többet kell beszélni a nyugdíjasok foglalkoztatásának lehetőségeiről, mert ez több olyan előnnyel is jár, amely a jelenlegi munkaerőhiányos helyzetben megoldást nyújthat a foglalkoztatási problémákra. „Elsősorban HR-vezetők, cégvezetők érdeklődtek a nyugdíjasok foglalkoztatásának előnyeiről” – számolt be a Business Festen szerzett tapasztalatairól Dorner Attila.

Hozzátette, sokan a nyugdíjas munkavállalók rendkívül kedvező adóztatásáról érdeklődtek, ugyanis még mindig kevesen tudják, hogy utánuk nem kell munkáltatói járulékot fizetni. „A foglalkoztatási költséghatékonyság mellett arról is beszéltem, hogy a jellemzően 30-40 éves munkatapasztalattal rendelkező emberek még korántsem annyira idősek, hogy ne tudjanak minőségi munkát végezni”.

Dorner Attila egyúttal emlékeztetett arra, a VOSZ is egyetért azzal, hogy nem elsősorban a külföldi, esetenként harmadik országból érkező munkavállalókat kellene foglalkoztatni, hanem érdemes megkeresni a nyugdíjas hazai munkavállalókat.

„A nyugdíjasokkal kapcsolatban érdemes megváltoztatni a gondolkodásmódot a vállalkozások vezetőinek fejében” – húzta alá a foglalkoztatási szakértő. „Egy nyugdíjas munkavállaló nyilvánvalóan több odafigyelést igényel a cégek részéről, ugyanakkor sok esetben lényegesen rugalmasabbak, sokkal inkább közel áll hozzájuk az atipikus foglalkoztatás. Lehet, hogy egy nyugdíjas napi 4-6 órát vállal, de azt rugalmasabb időbeosztással, igény szerint teljesíti. Ezért is szükséges a vállalkozások érzékenyítése ezen a területen” – tette hozzá Dorner Attila.

(Fotó: Business Fest/Albert Péter)

VOSZ

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-03-28 17:05:00
2025-ben már nemcsak az újépítésű, hanem a felújított, használt lakásokért is elkérhetik a tulajdonosok az 1 millió forint körüli négyzetméterárat.
2025-03-28 12:35:00
2024-ben is magas volt a szabadalmi aktivitás, közel 200 ezer szabadalmi bejelentést tettek az Európai Szabadalmi Hivatalhoz.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS