„Munkaerőhiány! Elindult a lejtmenet”

2019. 09. 26., 08:32

A BKIK és a Piac & Profit „Munkaerőhiány!” konferenciát szervez, amelyen a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége Szakmai Partnerséget vállalt. A tagtársak, partnerek kedvezményes regisztrációs díjat érvényesíthetnek.

A munkáltatók országos konferenciájának

  • időpontja: 2019. október 3. (csütörtök) 9.30–16.00
  • helyszíne: Budapest, BKIK Székház, Krisztina körút 99. 7. emelet

Működési zavarok. Lassulás. Érezhetően megtorpant a gazdaság. Sok cég érzékeli a visszaesést saját magán és a partnereknél.  Elkövetkezett, amire számítani lehetett. A munkaerőhiány lassan leállítja a növekedést. A humán erőforrás hiányát és a hatalmasra növekedett bérterhek következményeit már nem lehet többletmunkával ellensúlyozni. Kimerültek a tartalékok. A működést garantáló munkaerő-létszám 30-50 százaléka hiányzik a cégek többségénél. A működési zavarok már eluralkodtak a szolgáltatásban, kereskedelemben, vendéglátásban. A többség még takarja, titkolja.

Mit tegyünk? Hol a segítség?  Hogyan állíthatjuk meg a lejtmenetet? Hogyan mondjunk nemet a növekedés lassulására, a működési zavarokra?

A szervezők várják a kkv-döntéshozókat, munkáltatókat az országos tanácskozásra, ahol a legfrissebb, eredményes megoldásokról, módszerekről kaphatnak tájékoztatást és olyan segítségeket, melyeket érdemes megismerni és azonnal beépíteni a cég életébe.

A kedvezményes részvételi díj: 14 000 forint helyett 10 000 forint + áfa. (A kedvezmény igénybe vételéhez a Regisztrációs űrlapon a „Kedvezmények” fül alatt válasszák ki: VOSZ.)

A konferencia részletes programja és regisztráció

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS