Miskolcon startolt a VOSZ 2024-es vállalkozói fórumsorozata

Miskolcon startolt a VOSZ 2024-es vállalkozói fórumsorozata
2024. 03. 07., 06:45

A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) vármegyei szervezetei 2024-ben márciusban és áprilisban tartják éves rendes beszámoló taggyűléseiket. A vállalkozói érdekképviselet a gyűlések előtt vállalkozói fórumokat tart. A sorozat nyitórendezvényére Miskolcon került sor március 5-én.

A vállalkozói fórumok célja, hogy a VOSZ tájékoztatást adjon 5 éves új stratégiájának és cselekvési programjának eddigi eredményeiről, a szövetség aktuális gazdaságpolitikai kérdésekre adandó válaszairól, valamint a vármegyei VOSZ-szervezetek beszámoljanak 2023-ban végzett munkájukról.

Veres Pál, Miskolc polgármestere beszédében megerősítette, hogy a vállalkozók igazi barátai a megyének és Miskolc városának is. A miskolci vállalkozóknak különösen nagy a felelősségük, mert nem csak a városért dolgoznak, hanem utat mutatnak a vármegyében élőknek is. Az elmúlt évek nehézségei ellenére is sikerült folyamatosan fejlődni. Miskolc fejlődését kiválóan mutatja a város napokban elkészült online beruházási térképe is. A polgármester közölte, hogy eddig is jó hangulatban, sikeresen dolgozott együtt a városvezetés a VOSZ-szal. A további fejlesztésekhez változatlanul várják az ötleteket, mert folytatni kívánják a szoros együttműködést a jövőben is. „A város és a vármegye fejlődése elképzelhetetlen sikeres vállalkozások nélkül. Szerencsére nálunk sok sikeres vállalkozás dolgozik” – tette hozzá Veres Pál.

Eppel János, a VOSZ elnöke előadását azzal kezdte, a VOSZ független, érdekvédelmet ellátó szervezetként, a hagyományokra építve, de a kor kihívásaira és követelményeire válaszolva végzi munkáját és aktualizálja szolgáltatásait. Kiemelte, hogy a VOSZ mind országosan és vármegyei szinten is a vállalkozói közösség építőjeként tehet a vállalkozások sikeres működéséért.  A VOSZ tavaly ünnepelte működésének 35. éves évfordulóját, és története során egyfajta híd szerepet töltött és tölt be ma is a vállalkozók és a mindenkori kormányzat között, amely minden körülmények között a párbeszédre épül. A VOSZ vezetősége ezt a tradíciót kívánja folytatni, mert továbbra is abban hisz, hogy az őszinte, nyílt párbeszéd az egyetlen út, amely sikeresen és hatékonyan működik.

A 35 év alatt mind a szövetségben, mint a tagvállalatoknál felhalmozódott szakmai tudást és tapasztalatot kell felhasználni és az ebben rejlő lehetőségeket kihasználni, amely a szövetségen belüli közösségek, vármegyei szervezetek, tagozatok, szekciók feladata, tehát a vállalkozói közösségé, országosan és helyi szinten is. Az érdekvédelmi tevékenységen és a Széchenyi Kártya Program működtetésén túl a VOSZ tavaly több új szolgáltatást vezetett be a vállalkozások mindennapjainak megkönnyítése érdekében, de folyamatosan kutat, vizsgálja a lehetőségeket és fejleszt. A 2022-ben indult új stratégia és cselekvési program a megújuláson, az elért eredmények és értékek továbbfejlesztésén alapul.

2024-ben továbbra is fontos az aktivitás és szervezettség: konkrét ügyek és projektek mentén sokkal többet kell kihozni a közös munkából, amelyre az előbbiek miatt   képes a VOSZ. „Akkora kihívások elé nézünk, hogy ezekre a korábbi eszközrendszerünk már nem lesz elég, meg kellett újulnunk, nagyobb együttműködésre, összefogásra van szükség, szervezettebb formában. Nem egyedül vagyunk a világban, egy közösség tagjai vagyunk” – húzta alá Eppel János. „Nem elég, ha tudjuk, hogy miben vagyunk jók, azt rendszerbe kell szervezzük, és másokhoz is el kell juttassuk! Kommunikációnkat meg kell erősítsük, mert a vállalkozóknak értesülniük kell a folyamatosan nyíló lehetőségekről; a VOSZ-t még közelebb kell vinnünk a gazdasági szereplőkhöz, és meg kell ismertetnünk a VOSZ-os fejlesztéseket, mert a VOSZ jó és megbízható márka” – jelentette ki.

A VOSZ legsikeresebb szolgáltatása a Magyar Kereskedelmi és Iparkamarával közösen működtetett Széchenyi Kártya Program az indilás óta közel 7800 milliárd forint kihelyezett forrás, több mint 480 ezer hitelszerződés önmagáért beszél. A kibővített Program folytatódik, a következő évekre is garantálja a kormány a működését a támogatási források biztosításával is, ezzel rengeteg vállalkozás fejlődését lehet segíteni. Az elnök kiemelte, hogy nagyon fontos, hogy a vármegyei vállalkozásoktól is érkezzenek a témák, javaslatok, meglátások, amelyeket megvizsgálva, elemezve a VOSZ felkarolhat és képviselhet a szükséges fórumokon.

A szövetségnek van válasza azokra az aktuális kérdésekre és kihívásokra is, amelyeket a vállalkozások már egyre kevésbé kerülhetnek ki; ilyenek a fenntarthatóság kérdései és az ESG témaköre. Az új kihívások kezelésére az összefogás és együttműködés az egyik legfontosabb válasz, amellyel a vállalkozások, a versenygazdaság érdekeit szem előtt tartva befolyásolható a gazdaságpolitika és a konkrét szabályozás is. Nagyon fontos, hogy nem csak a központban, de az vármegyékben is aktív, erős szervezetek és közösségek működjenek, amelyeken alapulva mind az irodahálózat kiépítése és meglévő irodák fejlesztése sikeresen valósulhat meg. Mindez lehetőséget ad országszerte a helyi vállalkozások számára közvetlen kapcsolatba lépni a szövetséggel és a szakértői segítség elérhetővé válik.

Ádám Imre, a VOSZ Borsod-Abaúj-Zemplén vármegyei elnöke beszámolójában kiemelte a kommunikáció fontosságát, valamint azt, hogy az elnökség tagjai aktívan tartják a kapcsolatot különböző gazdasági és társadalmi szervezetekkel. Szorosnak és jónak minősítette az együttműködést a vármegyei Kereskedelmi és Iparkamarával. A vármegyei elnök bejelentette, hogy a hagyományoknak megfelelően idén is készülnek a Prima Díjak ünnepélyes átadására, a Miskolci Nemzeti Színházban rendezik majd meg a gálát.

VOSZ

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 17., 16:17
Az ESG törvény, valamint annak végrehajtási rendelete speciális rendelkezéseket tartalmaz egy vállalkozás közvetlen beszállítóinak átvilágítására, aminek teljesítéséért végső soron az ügyvezetés tartozik felelősséggel – hívja fel a figyelmet a Baker McKenzie nemzetközi ügyvédi iroda. A törvény közelmúltban megjelent végrehajtási rendeletéből kiderül, mindez milyen feladatokat ró a vállalatokra.
2024-10-18 00:18:00
Az egyre komplexebb szabályozási környezet, valamint a geopolitikai helyzet bizonytalansága ellenére is optimizmus uralkodik a technológiai szektorban a növekedési kilátásokat illetően – többek között erre mutat rá a DLA Piper Tech Index riportjának 2024. évi kiadása.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS