Ingatlanpiaci fókusszal indít startup programot a Hiventures és a ProptechZoom

2022. 04. 05., 11:28

Kifejezetten a property technology ágazatot felkaroló inkubációs programot indított az MFB Csoporthoz tartozó Hiventures és a ProptechZoom. A program végén a legjobbnak választott csapatok a Proptech Hungary Konferencián mutatkozhatnak be a szakmának, továbbá gyorsított befektetési lehetőséget kapnak.

Lassan ébred a magyar piac

Az előző évtized második felében felpörgő proptech-ágazat innovatív digitális megoldásokkal újítja a kereskedelmi és lakóingatlanok piacát: olyan, üzemeltetést, anyaginnovációt, energiafelhasználást, ügyfélélményt vagy biztonságtechnikát érintő megoldásokkal, amelyek javítják a hatékonyságot, mérséklik a költségeket, miközben fenntarthatósági szempontokat is érvényesítenek.

Magyarországon az ágazat egyelőre nem számottevő: körülbelül félszáz proptech cég aktív a piacon. Ezen szeretne változtatni a már több mint 400 startup befektetést megvalósító Hiventures: a piacélénkítésre, fejlesztésre és az edukációra is hangsúlyt helyező tőkebefektető közös inkubációs programot indít a magyar ingatlanpiac és tech szektor közötti híd szerepét betöltő ProptechZoommal, amely a piac digitalizációját, a digitális ingatlanpiaci ökoszisztéma fejlesztését tűzte ki célul.

Rengeteg üzleti és szakmai tapasztalat a szervezőknél

„A hazai ingatlanpiac alacsony digitalizációs szintje indokolttá teszi, hogy ebben a szegmensben hangsúlyosan növeljük az innovációs kedvet”– mondja Varga-Tarr Sándor, a Hiventures Inkubációs befektetési programjának igazgatója, aki szerint az ágazat általános vállalati kultúrájának fejlesztésében is rengeteg még a tennivaló. Ezt erősíti meg a ProptechZoom friss, év eleji felmérése is, amely a proptech-megoldásokra való nyitottságot és ezek költségvonzatát sorolja a szektor fejlődését leginkább gátló tényezők közé.

„A járvány felébresztette az ingatlanpiac digitális megoldásokra való igényét. A proptech megoldások segíthetnek a költségek optimalizálásban, új bevételi területeket nyithatnak meg, és nem utolsó sorban mérhetőbbé tehetik a teljesítményt” teszi hozzá Kalmár Zoltán, a ProptechZoom alapítója.

Kalmár Zoltán a garázsvállalkozásként megalapított Iroda.hu csoporttal vált ismertté. A néhány év alatt 100 milliós árbevételt elérő céget végül az ingatlan.com vásárolta fel. Régóta foglalkozik a proptech piaccal, az általa alapított Real Estate Awards vagy az Év Irodája verseny évek óta díjazza Az Év Proptech megoldását. Nevéhez fűződik a régió első proptech konferenciájának és hackathonjának megrendezése, illetve az újonnan alapított Proptechzoom.com, amely célzottan a digitális ingatlanpiac fejlesztésére fókuszál.

Célzott program élénkítő hatással

A most induló Proptech Startup program nem kisebb célt tűzött ki maga elé, mint hogy a magyar ingatlanszektort is bevonja a globális innovációs és startup fősodorba. Ezért az alapvetően inkubációs jellegű kezdeményezésben már működő, az ötletfázisnál érettebb proptech-cégek is részt vehetnek. A programra minimum 2 fős csapattal lehet jelentkezni egy online űrlap kitöltésével egészen április 17-ig.

A legjobbak kétalkalmas üzleti képzés, továbbá iparági partnerek által biztosított szakmai mentorálás segítségével készülhetnek fel vállalkozásuk bemutatására. A kiválasztás fő szempontjai a megoldás innovációtartalma és egyedisége, a csapattagok releváns üzleti és szakmai tapasztalata, a skálázhatóság mértéke, valamint a megtérülés foka lesznek.

A legjobbak május 25-én a 3. Proptech Hungary konferencián, a ProptechZoom és a Hiventures közös befektetési bizottsága előtt mutatkozhatnak majd be az érettebb fázisban lévő protpech cégekkel közösen. Ez a prezentáció dönt majd arról, mely csapatok kaphatnak gyorsított befektetési lehetőséget a Hiventures tőkebefektetési programjából, valamint arról, melyek indíthatnak szakmai együttműködést a kezdeményezés partnereivel.

A program a proptech-ágazat teljes spektrumát lefedi: a fenntartható fejlődéstől (üzemeltetés optimalizálás, anyaginnováció, energiahatékonyság) és a munka jövőjétől (távmunka-megoldások, irodai terek) kezdve a felhasználói élmény növelésén (robotizáció, automazicáió, gördülékeny irodai folyamatok) és a smart megoldásokon át (szenzorok, AR/VR eszközök) a biztonságtechnikáig (ki- és beléptetés, arcfelismerés, parkolás, 3D modellezés, mesterséges intelligencia).

„A Hiventures számára tapasztalatban és szakértelemben is rendkívül ígéretes, hogy újabb szektort veszünk fel a startup-palettánkra” – fogalmaz Varga-Tarr Sándor, aki már az idén kézzelfogható eredményeket vár az ingatlanszektor legnagyobb szereplői, többek között a DVM Group, a Dome Facility, a Cushman Wakefield által szponzorált kezdeményezéstől.

A programra ezen az oldalon lehet jelentkezni: https://proptech.hiventures.hu/

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS