Duska Sándor: Hasznos adatokhoz juthatnak a vendéglátóipari vállalkozók jövőre

Duska Sándor: Hasznos adatokhoz juthatnak a vendéglátóipari vállalkozók jövőre
2023. 11. 13., 19:40

A Magyar Turisztikai Ügynökség vezetőivel egyeztetett a kötelező adatszolgáltatásokkal kapcsolatos tapasztalatokról több érdekvédelmi szervezet, köztük a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének képviselője.

„Azzal mindenki egyetértett, hogy túljutottunk a kezdeti félelmeken, a 2023. július 1-jei bevezetés előtt ugyanis sokan aggódtak, hogy a vendéglátóegységeknek ez komoly plusz adminisztrációs terhet fog jelenteni. A program szoftverfejlesztői azonban úgy oldották meg a feladatot, hogy az első, időigényesebb lépések után már nincs szükség semmilyen extra munkára. A legelején, az adatfelvitelnél van egy fél, maximum egynapos munka, de utána gyakorlatilag minden automatikusan működik” – mondta Duska Sándor, a VOSZ Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgálatók és Vendéglátóipari Szekciójának elnöke

Többen említették az évi 100 millió forintnál kisebb éves forgalmú vállalkozások helyzetét. Ők 2023. december 31-ig kaptak haladékot, addig kell regisztrálniuk a rendszerbe és elindítaniuk a kötelező adatszolgáltatást a Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központnak (NTAK). Azoknak, akik nem rendelkeznek komolyabb hardver és szoftver háttérrel, ez nyilván nagyobb terhet jelent.

Duska Sándor hangsúlyozta: „Senki se várjon az utolsó pillanatig, már most fogjanak hozzá az adatok feltöltéséhez! Aki nem tartja be a határidőt, az szankciókra számíthat. Hogy ez ne történjen meg, abban mi, a VOSZ-nál a szekciónkban is segítünk, keressenek minket, ha problémába ütköznek, ugyanígy az MTÜ forródrótja is rendelkezésre áll.”

A szekció elnöke szerint jó hír a vállalkozásoknak, hogy bizonyos adatokat anonim módon a vállalkozások is lekérdezhetnék. Látni fogják például, hogy egy-egy régióban milyen típusú költések a jellemzőek, mekkora a forgalom a hétköznapokon, a hétvégeken és az ünnepek alatt. A statisztikákból sokat lehet tanulni, akár azt is, hogy érdemes-e valamire nagyobb hangsúlyt fektetni, vagy ellenkezőleg: a túlkínálat miatt inkább váltani kell.

Hogy milyen adatok kérhessenek le a vállalkozások, az a következő, várhatóan decemberi vagy legkésőbb januári kerekasztal-beszélgetés témája lesz.

VOSZ

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-10-10 10:10:10
A munkaviszony többféleképpen szűnhet meg. Lehet munkáltatói vagy munkavállalói felmondás, de a felek közös megegyezéssel is dönthetnek a munkakapcsolat végéről. Olyan is lehetséges, hogy felmondás közös megegyezéssel? Vagy itt már valami nem stimmel? – teszi fel (és válaszolja meg) a kérdést dr. Kocsis Ildikó ügyvéd, vitarendezési szakjogász.
2024-10-09 20:09:00
A Credipass szakértői összefoglalták, hogy milyen célokra fordítható a lakástakarék-pénztárban gyűjtögetett összeg, hogy miért is érdemes egyáltalán takarékoskodásba kezdeni, és hogy mit kell tudni az egyik legfrissebb, 10 éves megtakarítási módozat előnyeiről.
2024-10-09 18:39:00
Arra kell törekedni, hogy a kiskereskedelemben a magyar tulajdonú üzletláncok részesedése, a kínálatban pedig a magyar áru aránya emelkedjen, elérve azt a szintet, ami a nyugati államokban megszokott a helyi termékeknél – mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a 20. Európai Kereskedelem Napja rendezvényen október 9-én.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS