Az Európai Kereskedelem Napja: Együtt a vásárlókért!

2019. 11. 08., 08:15

A tizenötödik, azaz jubileumi alkalommal megrendezett eseményen a szervező VOSZ a hazai kereskedelmi ágazat helyzetére kívánta felhívni a figyelmet.

A Kereskedelem Napján átadták a szakma legrangosabb elismeréseit is. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium részéről a rendezvény fővédnöke dr. Palkovics László miniszter, szakmai védnöke pedig Cseresnyés Péter, fogyasztóvédelemért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár volt.

Az Európai Kereskedelem Napját a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetsége (VOSZ) tizenöt éve hagyományteremtő szándékkal hirdette meg. „Az esemény célja, hogy a figyelem középpontjába állítsa a kereskedelmet, amely több mint 500 ezer embernek ad munkát, és tavaly 11 ezer milliárd 200 millió forintos forgalmat bonyolított, amelynek ÁFA és adóbefizetése meghatározó a költségvetés bevételi oldalán” – mondta el Krisán László. A VOSZ Kereskedelmi Szekciójának elnöke kiemelte: hazánkban a hagyományos bolti forgalom növekedése kiemelkedő, míg Európában a kiskereskedelem forgalma szolid 2,2 százalékkal emelkedik, 2018-ban Magyarország különösen dinamikus növekedési arányt, 6 százalékot ért el. Egyben felvetette egy kereskedelemi kerekasztal létrehozásának lehetőségét, ahol a gazdasági kormányzat a kereskedelmi szervezetekkel, szövetségekkel és a kamarával közösen egyeztetni tudják a szakmai kérdéseket.

A VOSZ elnöke, Tolnay Tibor beszédében megemlítette, hogy nemzetközi összehasonlításban a magyar kiskereskedelmi forgalom növekedése idén is várakozáson felüli volt, meghaladta az Európai Unió átlagát. Így hazánkban a hagyományos bolti forgalom növekedése kiemelkedő, de különösen dinamikus növekedési arányt ér el az online kiskereskedelem is. Az okoseszközök és okosmegoldások korát éljük, fontos, hogy ezeket minél nagyobb arányban építsék be a mindennapjaikba a cégek, és fejlődésük során tartsák szem előtt a fenntarthatóságot.

Cseresnyés Péter államtitkár kiemelte, hogy 2013 óta stabilan a szektor adja a GDP 10 százalékát amellett, hogy a kiskereskedelem forgalma 2018-ban Magyarországon különösen dinamikus növekedési arányt mutat, elérte a 6 százalékot. Kifejezetten fontosnak tartja a kormányzat részéről is megemlíteni a szektor résztvevőinek további szoros együttműködését.

Az eseményen tartott szakmai fórum résztvevői (Dr. Zs. Szőke Zoltán elnök, ÁFEOSZ; Gyalai-Korpos Gyula elnök, MBSZ; Neubauer Katalin főtitkár, MNKSZ; Balázs Ildikó társelnök, OKSZ; Prosits Attila elnökségi tag, MBSZ) a kereskedelem szerepéről és súlyáról beszéltek a mai magyar gazdaságban és a foglalkoztatásban, megvitatták, hogy valóban a kiskereskedelemben látszik-e még a főszerep és milyen problémákat okoz a szektorban a fokozatos digitalizáció és az égető munkaerőhiány. Ugyanakkor arra számítanak, hogy folytatódhat a kiskereskedelem koncentrációja, az internetes kereskedelem erősödése, valamint a kényelmi boltok és házhozszállítás térnyerése.

Az Európai Kereskedelem Napja mára a kereskedelmi szakma egyiklegrangosabb fórumává nőtte ki magát, amely demonstrálja a VOSZ szakmai súlyát, ráirányítva a figyelmet a kereskedelmi szektor jelentőségére hazánk gazdasági életében. A szakma ünneplése során a VOSZ és a kereskedelmi társszövetségek így az MKIK, az ÁFEOSZ-COOP Szövetség, OKSZ, KISOSZ, és az MBSZ a figyelem középpontjába állította a kereskedelemben nap, mint nap tevékenykedő közel félmillió embert, legyen szó a pult mögött álló dolgozókról vagy a tárgyalóasztal mögött ülő, a szektort kiválóan ismerő szakemberekről. Az esemény alkalmával őket ünnepelték a Klauzál Gábor díjak és a Magyar Kereskedelemért Nagydíjak átadásakor.

Az Európai Kereskedelem Napjának 2019. évi kitüntetettjei

Klauzál Gábor Elismerő Oklevelet kapott:

  • Csoba Zsolt, a NYÍRZEM Nyírség-Zemplén COOP Kereskedelmi Zrt. kereskedelmi igazgatója
  • Papczun Ernő Ferenc, a 101. sz. COOP Szuper Miskolc áruház vezetője
  • Balázs Ildikó, az Auchan Magyarország Kft. vállalati kapcsolatok és minőségügyi igazgatója
  • Lelkes László, a Indotek Group Kereskedelmi portfóliójának fejlesztési igazgatója
  • Dr. Német-Weingartner Lilla, az Innovációs és Technológiai Minisztérium, Stratégiai elemzési és Értékelési Főosztály szakmai vezetője (főosztály vezető; jelenleg GYES-en)
  • Krisán László, a KAVOSZ Zrt. vezérigazgatója

Magyar Kereskedelemért Nagydíjat kapott:

  • Bartók Andrásné, a Galga CO-OP  Zrt. boltvezetője,
  • Tóth Jánosné, a Harmadik Forrás COOP Kereskedelmi Kft. boltvezetője,
  • Sánta Ferencné, a Coop Szeged Zrt. üzletvezetője,
  • Japport Szilvia, a SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft. pénztárosa
  • Kőfalvi Zsolt, az Invitech Megoldások Zrt. szenior ügyfélmenedzsere
  • Nagy Viktor, az Auchan Magyarország Kft. csoportvezetője
  • Juhászné Bartos Eszter, a dm Kft. eladó-pénztárosa
Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.
2024-12-10 18:10:00
A következő két évben jelentősen nőnek a céges autókra kivetett adóterhek. Ezek a változások komoly kihívásokat, ugyanakkor jelenleg még kihasználható lehetőségeket is jelentenek a vállalkozások számára. A legfontosabb tudnivalókat Jakus László, az Ayvens pénzügyi igazgatója foglalta össze.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS