A kártyaelfogadás az üzletet is pörgeti

A kártyaelfogadás az üzletet is pörgeti
2022. 12. 17., 07:47

Hiába szeretnének sokan kártyával fizetni, sok kereskedő és szolgáltató még nem biztosítja ezt a lehetőséget. Így a vásárlók még mindig sokszor kerülnek olyan helyzetbe, hogy el kell állniuk a vásárlástól – derült ki egy nemrég készített felmérésből. A vállalkozások azonban a kártyaelfogadás biztosításával nem csak a vásárlóik számát bővíthetik, de magasabb kosárértékkel és gyorsabban haladó sorokkal is számolhatnak. Ezért az ár és a minőség mellett már az elektronikus fizetés biztosítása is kulcsszerepet játszik a sikerhez vezető úton.

A kártyaelfogadás ma már a kereskedők és szolgáltatók nagy részénél alapszolgáltatás, hiszen az elmúlt három évben robbanásszerűen bővült a kártyaelfogadó helyek száma. Az OTP Bank adatai alapján minden negyedévben 20-30 százalékot növekedett az elektronikus fizetési piac az előző év azonos időszakához képest. Mindezt persze több tényező is befolyásolta, hiszen 2021. január 1-től az online pénztárgépet használó vállalkozásoknak már az elektronikus fizetés valamilyen formáját is biztosítaniuk kellett. Emellett a koronavírus járvány is hatással volt a megváltozott fizetési szokásokra, aminek következtében egyre jobban erősödött a vásárlói igény a gyors, egyszerű és biztonságos fizetési lehetőségre. A kártyaelfogadás biztosító kereskedők és szolgáltatók számának bővülése azonban nem áll egyenes arányban a vásárlói igények növekedésével.

Bár folyamatosan gyarapszik az elektronikus fizetés lehetőségét biztosító helyek száma, a megnövekedett fogyasztói igényekre sok kereskedő és szolgáltató még nem készült fel. Az OTP Bank megbízásából készült legutóbbi felmérésből[1] például kiderült, hogy nyaralás során a bankkártyatulajdonosok korántsem tudtak annyi helyen kártyával fizetni, mint ahány helyen szerettek volna. A piaci árusoknál 22 százalékkal, a wellness és sportszolgáltatások esetében 21 százalékkal, a strandokon pedig 17 százalékkal fizetnének többen kártyával, mint ahányan ezt megtehették. Ennek következménye, hogy a bankkártyával rendelkező felnőttek 43 százaléka került már olyan helyzetbe, hogy el kellett állnia a vásárlástól, mert nem tudott elektronikusan fizetni.  Ez nem csak a vásárlók számára kellemetlen, hanem a kereskedők számára is az, hiszen bevételtől eshetnek el. Az OTP Bank szakértői szerint emellett a kártyaelfogadás az átlagos kosárértékre is hatással van.  Készpénzzel csak annyit költhet a vevő, amennyi éppen a tárcájában van. Ehhez képest a bankkártya mögött általában magasabb összeg érhető el, ami kevésbé korlátozza a vásárlót abban, hogy milyen típusú és mennyiségű terméket vásárol egyszerre.

„A készpénzes fizetés sok vásárló számára nem döntés, hanem kényszer. Egy friss felmérésből[2] az derül ki, hogy a készpénzes fizetést preferálók fele azért ragaszkodik a készpénzhasználathoz, mert fél, hogy a kereskedők nem biztosítják az elektronikus fizetést. Ennek következménye, hogy a vásárló, amennyiben erre lehetősége van, azokat a kereskedőket, illetve szolgáltatókat fogja választani, akik nem nehezítik a dolgát. Ezáltal nem csak az ár és minőség dimenziójában folyhat a verseny a kereskedők és szolgáltatók között, hiszen az elektronikus fizetési lehetőségek elérhetősége is hangsúlyosabban jelenhet meg a vásárlók választási szempontjai között” mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.

A kereskedők számára az OTP Bank többféle megoldást is biztosít az elektronikus fizetési lehetőségek megteremtésére. 30 millió forint feletti árbevétel esetén az OTP Banka legtöbb kereskedő és vásárló által ismert POS-terminál használatát javasolja. Amellett, hogy egy ilyen terminál alkalmas SZÉP-kártya elfogadására, a bérleti díján felül nem kell fizetni a telepítésért, a karbantartásért és a folyamatos szervizszolgáltatásért sem, így az elfogadóhelyeknek nem kell plusz költségektől tartani. A szervizszolgáltatás a nap 24 órájában, a hét minden napján rendelkezésre áll,hogy a szolgáltatás egy valódi készpénzhelyettesítő fizetési eszköz lehessen. Az alacsonyabb, 30 millió forintos árbevétel alatt pedig SimpleBusiness szolgáltatás lehet jó megoldás a kereskedők és szolgáltatók számára. Ez egy telefonos applikáció, ami az NFC chippel rendelkező Androidos telefonokat alkalmassá teszi telefonos, vagy bankkártyás fizetés elfogadására. Sőt az alkalmazás révén elérhetővé válik még a QR-kódos fizetési lehetőség, valamint az azonnali átutalás alapú fizetési művelet is.

A tájékoztatás nem teljes körű és nem minősül ajánlattételnek, célja kizárólag a figyelem felkeltése. A fenti termékek és szolgáltatások részletes feltételeiről az ismert csatornákon keresztül tájékozódhatnak. Az OTP Bank fenntartja annak jogát, hogy a közleményben szereplő termékek és szolgáltatások kondícióit módosítsa. (X)



[1] A felmérést az OTP Bank megbízásából a Magyar Target Pulzus Média Kutató Kft. 2022 májusában készítette 1012 fő részvételével.

[2] A felmérést az OTP Bank megbízásából a Magyar Target Pulzus Média Kutató Kft. 2022 novemberében készítette 1103 fő részvételével.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 05. 15., 17:05
A tartósan élénk kereslet miatt az eladók kerültek helyzetbe a lakáspiacon, és egyre kisebb árengedményre hajlandóak az ingatlan értékesítésekor. Az Otthon Centrum első negyedéves összegzése szerint a panelek árából engedik a legkevesebbet a tulajdonosok.
2025-05-15 18:25:00
Az új jogszabály a 2021/2167-es uniós irányelvet ülteti át a magyar jogba, és ezzel átfogó rendszert hoz létre a nemteljesítő hitelek átruházására, kezelésére és kiszolgálására. A legfontosabb tudnivalókat a Schönherr Hetényi Ügyvédi Iroda szakértői foglalták össze.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2025. 05. 04., 10:25
epizód: 2025 / 9   |   hossz: 29:18
A cégvezetői és értékesítői tréningeken, illetve mentorprogramokon túl azt az összetett feladatot is vállalni kell, hogy fejlesszük, ne csak a gazdasági szereplők, hanem az egész társadalom fizikai és mentális egészségét – vallja Turcsán Emese, az Einstein Akadémia (érdekes módon kriminálpedagógiára szakosodott szociálpedagógus) alapítója és vezetője. Beszélgetésünk apropóját az akadémia mellett életre hívott Einstein Alapítvány, illetve a kibontakozóban lévő Kék Zóna Projekt adta. Előbbi fiatal tehetségek felkarolására és díjazására jött létre, míg utóbbi hazánkban akarja kialakítani a hosszú, kiegyensúlyozott életet élő emberek közösségét – egészen átfogó kutatásokkal és gyakorlatokkal.
2025. 04. 21., 20:15
epizód: 2025 / 8   |   hossz: 27:33
Bár a dolgozók nem kizárólag a bér miatt állnak tovább a munkahelyükről, kár lenne tagadni, hogy a nem versenyképes fizetés a legfőbb oka annak, ha új állás után néznek. Sinka Judit, a Jobtain Munkaerő-kölcsönző HR vezetője ebben az epizódban elárulja, hogy a felméréseik szerint hazánkban mennyivel nő a bérigény, és hogy van-e realitása a fizetések emelkedésének a 2025-re várható gazdasági körülmények, illetve a várható infláció mellett. A szakértő arra is választ ad, hogy a magasabb béren kívül még milyen módszerekkel lehet megtartani a tehetséges dolgozókat.
Nem sokkal a lakásbiztosítási kampány után máris látszanak a legfontosabb piaci változások. Az ügyfelek jobb szolgáltatásokat és akár jelentősen alacsonyabb díjakat érhetnek el, ha legalább annyira figyelnek a lakásbiztosításukra, mint a kgfb-re. Erre Besnyő Márton, a Netrisk ügyvezető igazgatója szerint óriási szükség is van, hiszen sokan akár 10 évig érintetlenül hagyják a meglévő biztosításukat, ami idővel alkalmatlanná válik arra, hogy fedezze a károk mai helyreállítási költségeit. További tanulság, hogy évi pár ezer forinttal többért milyen remek kiegészítő szolgáltatásokhoz lehet hozzáférni.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS