A kártyaelfogadás az üzletet is pörgeti

A kártyaelfogadás az üzletet is pörgeti
2022. 12. 17., 07:47

Hiába szeretnének sokan kártyával fizetni, sok kereskedő és szolgáltató még nem biztosítja ezt a lehetőséget. Így a vásárlók még mindig sokszor kerülnek olyan helyzetbe, hogy el kell állniuk a vásárlástól – derült ki egy nemrég készített felmérésből. A vállalkozások azonban a kártyaelfogadás biztosításával nem csak a vásárlóik számát bővíthetik, de magasabb kosárértékkel és gyorsabban haladó sorokkal is számolhatnak. Ezért az ár és a minőség mellett már az elektronikus fizetés biztosítása is kulcsszerepet játszik a sikerhez vezető úton.

A kártyaelfogadás ma már a kereskedők és szolgáltatók nagy részénél alapszolgáltatás, hiszen az elmúlt három évben robbanásszerűen bővült a kártyaelfogadó helyek száma. Az OTP Bank adatai alapján minden negyedévben 20-30 százalékot növekedett az elektronikus fizetési piac az előző év azonos időszakához képest. Mindezt persze több tényező is befolyásolta, hiszen 2021. január 1-től az online pénztárgépet használó vállalkozásoknak már az elektronikus fizetés valamilyen formáját is biztosítaniuk kellett. Emellett a koronavírus járvány is hatással volt a megváltozott fizetési szokásokra, aminek következtében egyre jobban erősödött a vásárlói igény a gyors, egyszerű és biztonságos fizetési lehetőségre. A kártyaelfogadás biztosító kereskedők és szolgáltatók számának bővülése azonban nem áll egyenes arányban a vásárlói igények növekedésével.

Bár folyamatosan gyarapszik az elektronikus fizetés lehetőségét biztosító helyek száma, a megnövekedett fogyasztói igényekre sok kereskedő és szolgáltató még nem készült fel. Az OTP Bank megbízásából készült legutóbbi felmérésből[1] például kiderült, hogy nyaralás során a bankkártyatulajdonosok korántsem tudtak annyi helyen kártyával fizetni, mint ahány helyen szerettek volna. A piaci árusoknál 22 százalékkal, a wellness és sportszolgáltatások esetében 21 százalékkal, a strandokon pedig 17 százalékkal fizetnének többen kártyával, mint ahányan ezt megtehették. Ennek következménye, hogy a bankkártyával rendelkező felnőttek 43 százaléka került már olyan helyzetbe, hogy el kellett állnia a vásárlástól, mert nem tudott elektronikusan fizetni.  Ez nem csak a vásárlók számára kellemetlen, hanem a kereskedők számára is az, hiszen bevételtől eshetnek el. Az OTP Bank szakértői szerint emellett a kártyaelfogadás az átlagos kosárértékre is hatással van.  Készpénzzel csak annyit költhet a vevő, amennyi éppen a tárcájában van. Ehhez képest a bankkártya mögött általában magasabb összeg érhető el, ami kevésbé korlátozza a vásárlót abban, hogy milyen típusú és mennyiségű terméket vásárol egyszerre.

„A készpénzes fizetés sok vásárló számára nem döntés, hanem kényszer. Egy friss felmérésből[2] az derül ki, hogy a készpénzes fizetést preferálók fele azért ragaszkodik a készpénzhasználathoz, mert fél, hogy a kereskedők nem biztosítják az elektronikus fizetést. Ennek következménye, hogy a vásárló, amennyiben erre lehetősége van, azokat a kereskedőket, illetve szolgáltatókat fogja választani, akik nem nehezítik a dolgát. Ezáltal nem csak az ár és minőség dimenziójában folyhat a verseny a kereskedők és szolgáltatók között, hiszen az elektronikus fizetési lehetőségek elérhetősége is hangsúlyosabban jelenhet meg a vásárlók választási szempontjai között” mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.

A kereskedők számára az OTP Bank többféle megoldást is biztosít az elektronikus fizetési lehetőségek megteremtésére. 30 millió forint feletti árbevétel esetén az OTP Banka legtöbb kereskedő és vásárló által ismert POS-terminál használatát javasolja. Amellett, hogy egy ilyen terminál alkalmas SZÉP-kártya elfogadására, a bérleti díján felül nem kell fizetni a telepítésért, a karbantartásért és a folyamatos szervizszolgáltatásért sem, így az elfogadóhelyeknek nem kell plusz költségektől tartani. A szervizszolgáltatás a nap 24 órájában, a hét minden napján rendelkezésre áll,hogy a szolgáltatás egy valódi készpénzhelyettesítő fizetési eszköz lehessen. Az alacsonyabb, 30 millió forintos árbevétel alatt pedig SimpleBusiness szolgáltatás lehet jó megoldás a kereskedők és szolgáltatók számára. Ez egy telefonos applikáció, ami az NFC chippel rendelkező Androidos telefonokat alkalmassá teszi telefonos, vagy bankkártyás fizetés elfogadására. Sőt az alkalmazás révén elérhetővé válik még a QR-kódos fizetési lehetőség, valamint az azonnali átutalás alapú fizetési művelet is.

A tájékoztatás nem teljes körű és nem minősül ajánlattételnek, célja kizárólag a figyelem felkeltése. A fenti termékek és szolgáltatások részletes feltételeiről az ismert csatornákon keresztül tájékozódhatnak. Az OTP Bank fenntartja annak jogát, hogy a közleményben szereplő termékek és szolgáltatások kondícióit módosítsa. (X)



[1] A felmérést az OTP Bank megbízásából a Magyar Target Pulzus Média Kutató Kft. 2022 májusában készítette 1012 fő részvételével.

[2] A felmérést az OTP Bank megbízásából a Magyar Target Pulzus Média Kutató Kft. 2022 novemberében készítette 1103 fő részvételével.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2023. 12. 05., 10:10
Nálunk nem csupán a szavak szintjén érvényes az, hogy egy hajóban evezünk, hanem tényleg közösen, csapatként jutunk át egyik partról a másikra – mondta az Üzletemnek Csuhay Attila, az ingatlanprojektek menedzselésével foglalkozó GPM Kft. ügyvezető igazgatója.
2023-12-11 16:10:00
Míg a „scoring” csak bizonyos feltételek mellett megengedett, a fennálló tartozás elengedésére vonatkozó információk huzamos ideig történő tárolása ellentétes az általános adatvédelmi rendelettel– mondta ki ítéleteiben az Európai Unió Bírósága.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 12. 05., 23:30
epizód: 2023 / 19   |   hossz: 20:00
Ebben az epizódban azt a nagy horderejű és rendkívül összetett munkát mutatjuk be, amit Magyarország legmagasabb irodaháza, a MOL Campus építése során végeztek a kivitelezők. A csúcsidőszakban 1800 dolgozó munkáját összefogó Wolf András meg is kapta érte az Év Projektmenedzsere díjat, amit a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla tagjaiból álló zsűri ítélt meg számára. A Market Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese szerint amellett, hogy nagy elismerés kollégáktól kapni egy ekkora díjat, meg is erősítette abban a tudatban, hogy érdemes példamutatóan, kitartóan dolgozni a sikerért. A szakember persze a MOL Campus innovatív kivitelezését és fenntartható megoldásait is örömmel bemutatta a BizniszPlusznak adott interjúban.
Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.

  Rovathírek: GUSTO

Elkészült a magyar fejlesztésű, kézzel készült borospohár, amely teljesen új, kifinomult arcát mutatja meg a világ egyik legjobb édes borának, az aszúnak. Megérkezett az ASZÚGLASS!

  Rovathírek: ATOMBUSINESS