A kártyaelfogadás az üzletet is pörgeti

A kártyaelfogadás az üzletet is pörgeti
2022. 12. 17., 07:47

Hiába szeretnének sokan kártyával fizetni, sok kereskedő és szolgáltató még nem biztosítja ezt a lehetőséget. Így a vásárlók még mindig sokszor kerülnek olyan helyzetbe, hogy el kell állniuk a vásárlástól – derült ki egy nemrég készített felmérésből. A vállalkozások azonban a kártyaelfogadás biztosításával nem csak a vásárlóik számát bővíthetik, de magasabb kosárértékkel és gyorsabban haladó sorokkal is számolhatnak. Ezért az ár és a minőség mellett már az elektronikus fizetés biztosítása is kulcsszerepet játszik a sikerhez vezető úton.

A kártyaelfogadás ma már a kereskedők és szolgáltatók nagy részénél alapszolgáltatás, hiszen az elmúlt három évben robbanásszerűen bővült a kártyaelfogadó helyek száma. Az OTP Bank adatai alapján minden negyedévben 20-30 százalékot növekedett az elektronikus fizetési piac az előző év azonos időszakához képest. Mindezt persze több tényező is befolyásolta, hiszen 2021. január 1-től az online pénztárgépet használó vállalkozásoknak már az elektronikus fizetés valamilyen formáját is biztosítaniuk kellett. Emellett a koronavírus járvány is hatással volt a megváltozott fizetési szokásokra, aminek következtében egyre jobban erősödött a vásárlói igény a gyors, egyszerű és biztonságos fizetési lehetőségre. A kártyaelfogadás biztosító kereskedők és szolgáltatók számának bővülése azonban nem áll egyenes arányban a vásárlói igények növekedésével.

Bár folyamatosan gyarapszik az elektronikus fizetés lehetőségét biztosító helyek száma, a megnövekedett fogyasztói igényekre sok kereskedő és szolgáltató még nem készült fel. Az OTP Bank megbízásából készült legutóbbi felmérésből[1] például kiderült, hogy nyaralás során a bankkártyatulajdonosok korántsem tudtak annyi helyen kártyával fizetni, mint ahány helyen szerettek volna. A piaci árusoknál 22 százalékkal, a wellness és sportszolgáltatások esetében 21 százalékkal, a strandokon pedig 17 százalékkal fizetnének többen kártyával, mint ahányan ezt megtehették. Ennek következménye, hogy a bankkártyával rendelkező felnőttek 43 százaléka került már olyan helyzetbe, hogy el kellett állnia a vásárlástól, mert nem tudott elektronikusan fizetni.  Ez nem csak a vásárlók számára kellemetlen, hanem a kereskedők számára is az, hiszen bevételtől eshetnek el. Az OTP Bank szakértői szerint emellett a kártyaelfogadás az átlagos kosárértékre is hatással van.  Készpénzzel csak annyit költhet a vevő, amennyi éppen a tárcájában van. Ehhez képest a bankkártya mögött általában magasabb összeg érhető el, ami kevésbé korlátozza a vásárlót abban, hogy milyen típusú és mennyiségű terméket vásárol egyszerre.

„A készpénzes fizetés sok vásárló számára nem döntés, hanem kényszer. Egy friss felmérésből[2] az derül ki, hogy a készpénzes fizetést preferálók fele azért ragaszkodik a készpénzhasználathoz, mert fél, hogy a kereskedők nem biztosítják az elektronikus fizetést. Ennek következménye, hogy a vásárló, amennyiben erre lehetősége van, azokat a kereskedőket, illetve szolgáltatókat fogja választani, akik nem nehezítik a dolgát. Ezáltal nem csak az ár és minőség dimenziójában folyhat a verseny a kereskedők és szolgáltatók között, hiszen az elektronikus fizetési lehetőségek elérhetősége is hangsúlyosabban jelenhet meg a vásárlók választási szempontjai között” mondta Hideg Noémi, az OTP Bank Kártyaelfogadás Szolgáltatás és ATM menedzsment vezetője.

A kereskedők számára az OTP Bank többféle megoldást is biztosít az elektronikus fizetési lehetőségek megteremtésére. 30 millió forint feletti árbevétel esetén az OTP Banka legtöbb kereskedő és vásárló által ismert POS-terminál használatát javasolja. Amellett, hogy egy ilyen terminál alkalmas SZÉP-kártya elfogadására, a bérleti díján felül nem kell fizetni a telepítésért, a karbantartásért és a folyamatos szervizszolgáltatásért sem, így az elfogadóhelyeknek nem kell plusz költségektől tartani. A szervizszolgáltatás a nap 24 órájában, a hét minden napján rendelkezésre áll,hogy a szolgáltatás egy valódi készpénzhelyettesítő fizetési eszköz lehessen. Az alacsonyabb, 30 millió forintos árbevétel alatt pedig SimpleBusiness szolgáltatás lehet jó megoldás a kereskedők és szolgáltatók számára. Ez egy telefonos applikáció, ami az NFC chippel rendelkező Androidos telefonokat alkalmassá teszi telefonos, vagy bankkártyás fizetés elfogadására. Sőt az alkalmazás révén elérhetővé válik még a QR-kódos fizetési lehetőség, valamint az azonnali átutalás alapú fizetési művelet is.

A tájékoztatás nem teljes körű és nem minősül ajánlattételnek, célja kizárólag a figyelem felkeltése. A fenti termékek és szolgáltatások részletes feltételeiről az ismert csatornákon keresztül tájékozódhatnak. Az OTP Bank fenntartja annak jogát, hogy a közleményben szereplő termékek és szolgáltatások kondícióit módosítsa. (X)



[1] A felmérést az OTP Bank megbízásából a Magyar Target Pulzus Média Kutató Kft. 2022 májusában készítette 1012 fő részvételével.

[2] A felmérést az OTP Bank megbízásából a Magyar Target Pulzus Média Kutató Kft. 2022 novemberében készítette 1103 fő részvételével.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025-03-28 17:05:00
2025-ben már nemcsak az újépítésű, hanem a felújított, használt lakásokért is elkérhetik a tulajdonosok az 1 millió forint körüli négyzetméterárat.
2025-03-28 12:35:00
2024-ben is magas volt a szabadalmi aktivitás, közel 200 ezer szabadalmi bejelentést tettek az Európai Szabadalmi Hivatalhoz.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a nők és férfiak közötti bérszakadék irgalmatlan lassan változó folyamatoktól függ, érkeznek új szabályok, amelyek gyorsabb változásokat idéznek majd elő. Ezek bevezetése előtt a PwC Women in Work 2025 jelentése feltárta, mekkora egyenlőtlenségek állnak fenn – még mindig –, és ezek milyen hátrányt jelentenek a nők számára a munkaerőpiacon. Reguly Márta, a PwC Magyarország HR tanácsadási csapatának vezetője felvázolta, milyen lehetőségeket – és nem mellesleg céges kötelezettségeket – von maga után a hamarosan élesedő uniós direktíva, a Pay Transparency, amely az EU-ban hivatott rendezni ezt a régóta fennálló problémát.
Megérkeztek a hazai lízingszerződések tavalyi számai, amelyek összességében ugyan növekedést mutatnak, de tanulságos megnézni a részleteket, hiszen komoly eltérések jelentek meg az egyes szegmensek között, és ennek nyomós okai vannak. Kőszegi László, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a BizniszPlusznak kifejtette, hogy szervezetük éves jelentéséből milyen következtetéseket érdemes levonni a magyar vállalkozások helyzetéről és lehetőségeiről, illetve magának a lízingpiacnak az alakulásáról.
A vállalatok és szervezetek mesterséges intelligencia használatát 2025. február 2-a óta új uniós rendelkezés szabályozza. Hogy mely AI-alkalmazások tartoznak az elfogadhatatlan vagy „csak” a kockázatos kategóriába, a technológia jelen állapotára vonatkoztatva eldőlt, viszont változhat is annak függvényében, hogy az EU nyílt tudományos csoportja szerint mennyi idő alatt és mekkorát fejlődik. Milyen esetekben és mekkora bírságokat kockáztatnak az AI-t alkalmazó cégek, ha megszegik a rendeletet? Hogyan és meddig tudnak felkészülni a szabályos használatra? Mit tehet a „magánember” AI-val kapcsolatos jogsérelem gyanúja esetén? A kérdésekre dr. Baracsi Katalin internetjogász válaszol.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS