Újra figyelmeztet a NAV: ki kell tenni az automatákra a regisztrációs számot

2019. 09. 26., 18:30

Az automata berendezések üzemeltetésének ellenőrzésekor a NAV ellenőrei többször tapasztalták, hogy a regisztrációs számot nem helyezték el az üzemeltetők a berendezéseken.

A regisztrációs számot célszerű az automata kezelőszervei mellett, jól olvashatóan, óvva a környezeti hatásoktól, egyértelműen azonosítható formában elhelyezni. Az üzemeltetés ideje alatt az automata regisztrációs számának folyamatosan látszódnia kell, és ha a felirat megrongálódik, azt haladéktalanul pótolni kell.

Ha nincs jól olvasható regisztrációs szám az automatán, a természetes személy üzemeltető kétszázezer forintig, a nem természetes személy üzemeltető pedig ötszázezer forintig terjedő mulasztási bírsággal szankcionálható.

Az automataberendezést üzemeltető adózó köteles az állami adó- és vámhatósághoz elektronikus úton bejelenteni a kezelőszemélyzet nélküli automata berendezés üzemeltetését. A bejelentés teljesítésére a NAV az AVTOMATA elnevezésű adatlapot rendszeresítette.

A NAV az adózó bejelentése alapján automata berendezésenként egyedi regisztrációs számot állapít meg, amit elektronikusan küld a bejelentő elektronikus tárhelyére. A regisztrációs szám egy kilenc karakterből álló egyedi azonosító, aminek első karaktere „U” betű, az utána következő nyolc karakter pedig számjegy (pl.: U12345678). Az üzemeltető köteles a regisztrációs számot az automata berendezésen jól láthatóan feltüntetni.

A bejelentett automaták regisztrációs számát és üzemeltetési helyét bárki ellenőrizheti a NAV erre szolgáló adatbázisában, ami ezen a linken keresztül érhető el.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS