A Nemzeti Adó- és Vámhivatal új fejlesztése lehetővé teszi bizonyos jövedéki adóalanyoknak, hogy elektronikus felületen kérdezzék le bizonyos adataikat.
A Nemzeti Adó- és Vámhivatal a gazdálkodók igényeinek gyors és naprakész kiszolgálása érdekében folyamatosan fejleszti informatikai rendszereit. Ennek eredményeként 2018 októberétől már elérhetőek egyes adatok, amelyek megküldését a jövedéki törvény egyes rendelkezései határoznak meg a jövedéki adóalanyok számára – tájékoztatott friss bejegyzésében az adóhivatal.
Ezen adatok lekérdezésére az engedélyes képviselője által ügyfélkapun keresztül van lehetőség az eBEV-szolgáltatás/Szolgáltatások/Jövedéki adatok menüpont alatt.
A jövedéki tevékenységek átláthatóságát biztosító fejlesztés a követező adatok elérését teszi lehetővé:
A lekérdezéshez szükséges a képviselő megfelelő képviseleti jogcímének beállítása, mely a NAV honlapján elérhető Egységes Képviseleti Adatlap (EGYKE) kitöltésével és benyújtásával igényelhető.
A lekérdezések az alábbi képviseleti jogcímekkel rendelkezők részére állnak rendelkezésre:
Természetesen, akiket már korábban bejelentettek törvényes képviselőként, azok számára a kényelmi funkciók a képviseleti jogosultság újbóli bejelentése nélkül is elérhetők.
A NAV jelenlegi fejlesztése a jövő évben bevezetni tervezett „e-Jövedéki bevallás” szolgáltatás előfutárának tekinthető.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.