Mobiltelefonok adataiból üzleti tanácsadást terveznek

2020. 09. 20., 09:00

A mobiltelefonok anonimizált helyadatain alapuló, valós idejű BigData alapú szolgáltatást fejlesztett ki LocSight (Location Insight) néven a Helix Consulting Kft. és a CBRE magyarországi képviselete, amellyel kezdetben kereskedelmi ingatlanok kezelőinek nyújtanának üzleti tanácsadást.

A valósidejű forgalmi adatok, és azok feldolgozása a LocSighthoz használt adatbázisok és elemzési lehetőségek, illetve az így nyert következtetések a gazdaság számos területén felhasználhatók és javíthatják a hatékonyságot.

A szolgáltatás Magyarországon teljesen új, más adatbázisok mellett havonta mintegy 100 ezer magyarországi mobilkészülék 20 millió lokációbélyegét elemzi, névtelenül.

A mobileszközök helyadatai alapján meghatározható egy-egy készülék mozgása térben és időben. Ezzel pedig egy-egy lokáció valós idejű forgalmát és annak változását lehet kimutatni. Mint írták, ennek az az előnye bármely hagyományos kutatási módszertanhoz képest, hogy a minta rendkívül nagy elemszámú, a kapott információk pedig nem önbevallásra, hanem mérésre alapoznak.

További előny, hogy míg egy kutatás csak egy adott időpontban rögzíti az adatokat, a LocSight adatai folyamatosak, így az adatok térben és időben is korlátlanul összevethetők.

A megoldás nem kész adatokat, kutatásokat hasznosít, hanem a hatalmas adatbázisból mindig olyan információkat állít elő, amilyenre épp szükség van.

Példaként a rendszer használhatóságára elemzést készítettek a Balaton nyári forgalmáról június 1. – szeptember 1. között. Ebben például kimutatták, hogy a Balatonhoz látogatók 28 százaléka töltött ott az idén egy hónapnál is több időt, 29 százalékuk egy hétnél kevesebbet.

A felmérés szerint a leglátogatottabb úti célok sorrendben Siófok, Balatonfüred, Keszthely és Balatonlelle voltak az idén.

Kimutatták azt is: az északi part látogatói a nyár folyamán nagy számban látogatták a déli településeket is 47 százalék, míg fordítva ez kevésbé volt jellemző, a déli parton megforduló látogatóknak csak 29 százaléka járt északon.

Vannak olyan települések, amelyek nappal igazán népszerűek, nem pedig szálláshelyként. Például Tihanyban és Szigligeten kétszer-háromszor annyival növekszik nappal a forgalom, mint egy átlagos balatoni településen. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS