Marjay Gyula: Abból kellene „sportot űzni”, hogy tudatos adófizetők vagyunk

Szerdahelyi Csaba  |  2019. 12. 04., 15:30

A NAV új ellenőrzési szemléletéről, a jogkövetést ösztönző megoldásokról, a vállalatcsoportok kihívásairól, a társaságiadó-alanyiságról tartottak konzultációt Budapesten november 29-én.

Az idei Nemzeti Adókonzultáción az aktuális adóstratégiai kérdések mellett az adózói jogkövető magatartást segítő, támogató megoldásokat, a jogkövetés-ösztönzés újszerű módszereit és tapasztalatait helyezték a középpontba – mondta az Üzletemnek Marjay Gyula. A VOSZ Budapesti és Pest megyei Regionális Szervezetének elnöke a rendezvényen a VOSZ részéről a kkv szektort képviselte.

Mint Marjay Gyula elmondta, az volt az egyik alapkérdés, hogy a vállalkozók szemében hogyan változott a NAV megítélése? A 300 résztvevő több, mint fele úgy vélekedett, hogy az adóhatóság az utóbbi években egyértelműen vállalkozóbarátabb politikát folytat. Ezt adószakértőként és könyvvizsgálóként Marjay Gyula is meg tudja erősíteni. „Ezen a területen a VOSZ sokat dolgozik együtt a NAV-val, és nem csak papíron hatékony az együttműködésünk” – mondta a regionális elnök.

Hogy mit várnak a vállalkozók az adótörvényektől és magától az adórendszertől? Marjay Gyula szerint kiszámíthatóságot, tervezhetőséget, az adónemek számának csökkentését és adócsökkentést. Ugyanakkor a vállalkozók természetesen tisztában vannak azzal, hogy adók nélkül nem működne a gazdaság. De a leglényegesebb az adminisztráció további csökkentése.

A VOSZ által is aláírt megállapodás szerint 2020-ban újabb 2 százalékponttal csökkenhet a Szocho, de mint Marjay Gyula elmondta csak október 1-től. Erre már korábban, legkésőbb 2020. július 1-jén sort kellene keríteni, de sajnos a törvénytervezet szerint ez eltolódik októberig.

A vállalkozók azt is várják, hogy a jövőben komolyan mérsékeljék az adminisztrációs terheiket. Marjay Gyula szerint fontos témakör volt a személyre szabható informatika, a digitalizáció kérdése, hiszen ez egyre inkább napjaink része. A fiatalabb vállalkozók egyébként ezen a téren is mást igényelnek, például azt, hogy mobil telefonra adóbevallási applikációt vagy adózási kérdésekhez kapcsolódó segédprogramokat tölthessenek le. Ezzel szemben az idősebb generáció még ragaszkodik a hagyományos formákhoz.

Sor került egy kerekasztal-beszélgetésre is, amelyen a Pénzügyminisztérium államtitkára mellet a Big 4 tanácsadó cég (Deloitte, KPMG, PwC, EY) képviselője és Marjay Gyula vett részt. Itt az volt az egyik fő kérdés: hogyan lehet az adótudatosságot javítani Magyarországon?

Marjay Gyula szerint ez hosszú folyamat lesz, ezért már az általános iskolában el kell kezdeni tanítani a gyerekeknek pénzügyi és adó alapismereteket. Szerinte fontos, hogy minél fiatalabban halljanak az adózás fontosságáról. Mint fogalmazott: „Nem abból kell sportot űzni, hogy miként lehet adót elkerülni, hanem abból, hogy tudatos adófizetők vagyunk.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 06., 14:00
Magyarország első kkv-fókuszú neobankjánál a számlanyitás és a számlavezetés ingyenes, a kimenő utalások díja pedig összegtől függetlenül 199 forint. A BinX felhasználók egymás közötti utalásai ingyenesek, csakúgy, mint a számlavezetés és – egyelőre – a prémium üzleti bankkártyák.
2024-12-11 21:11:00
Kiemelkedő vándorlási többlet és tranzakciószám jellemzi a közép-magyarországi régiót, amely az ingatlanpiac motorjaként egyben az ország legdrágább térsége is – derül ki az Otthon Centrum harmadik negyedévre vonatkozó elemzéséből.
2024-12-11 09:11:00
Sorjáznak az akciós autók akciós THM-mel a kereskedőknél. A lízingcégek is gyakran nyújtanak 0 százalékos vagy 2–5 százalék közötti THM-mel finanszírozást, de csak speciális feltételekkel, ezért mindenképpen érdemes összevetni a finanszírozási lehetőségeket a kocsivásárlási döntés előtt – derül ki a Bank360.hu összeállításából.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.
A nyugdíjpénztárak vagyona nem várt mértékben gyarapodott az idén – jelezte az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetsége (ÖPOSZ), amely szerint az öngondoskodók korábban egyetlen esztendő harmadik negyedében sem tettek félre olyan magas összeget egészségügyi és nyugdíjcélra, mint 2024-ben. Dr. Kravalik Gábor, az ÖPOSZ főtitkára ebben az epizódban vezeti le a kedvező tendencia okait, azt, hogy milyen motivációs tényezők vezettek a remek eredményhez, valamint azt is, hogy milyen módon és melyik korosztály pénzügyi tudatosságát lehetne még növelni.
2024. 11. 06., 09:35
epizód: 2024 / 21   |   hossz: 28:39
Az I. Nyílt Magyar Sommelier Bajnokság „Best Young Sommelier” kategóriájának idei győztese, Novák Dávid örömmel kampányol a borfogyasztás mint kulináris élmény mellett, hiszen egy jól kiválasztott ital új dimenzióval gazdagítja az étkezést. Az ízek és aromák összjátékának ismeretéhez hatalmas elméleti tudás kell, de az igazi kihívás az, hogy ráérezzen a vendég személyes preferenciáira. A VIRTU Restaurant sommelier-je cukrász múltjából és külföldi tapasztalataiból merítve vált profivá, pedig még csak a húszas éveit tapossa. Ebben az epizódban e különleges szakma szépségeiről és a borfogyasztás szertartásáról is mesél.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS