Sokan felmondanának, ha nem lenne rugalmas munkavégzés

2021. 07. 05., 14:30

Az alkalmazottak többsége akár ott is hagyná a munkahelyét, ha az nem biztosít számára hosszú távon is rugalmas munkakörülményeket – mutat rá az EY 16 országban több mint 16 000 dolgozóval készített nemzetközi kutatása. A koronavírus-járvány hatására változó igényekhez a cégeknek is alkalmazkodniuk kell, ha versenyképesek akarnak maradni a munkaerőpiacon.

Az irodisták több mint fele (54 százalék) megfontolná, hogy állást váltson, ha nem nyújtanak számára flexibilis munkavégzést a veszélyhelyzet elmúltával. A távmunka az Y-generációnak vált be a leginkább, az 1980 és 2000 között születettek kétszer akkora valószínűséggel mondanának fel, ha teljes munkaidőben vissza kellene térniük az irodába, mint az úgynevezett veteránok vagy baby-boomerek (1940 és 1965 között születettek).

A fluktuáció a menedzserek és a vezetők között lehet a legnagyobb, míg legkevésbé azok váltanának, akik már több mint 10 éve egy helyen dolgoznak. A maradás feltételét a technológia és a pénzügy területén kötik leginkább a rugalmas munkavégzéshez a dolgozók az EY felmérésre szerint.

„Egyre többen elvárják a cégüktől, hogy onnan és akkor dolgozhassanak, amikor szeretnének” – hangsúlyozta Farkas Margit, az EY Személyügyi Tanácsadással foglalkozó területének partnere.

„A vállalatok vezetése előtt a nagy kihívás, hogy hogyan hozzák összhangba a céges érdekeket és az egyéni igényeket, megőrizve versenyképességüket a munkaerőpiacon. A megfelelő egyensúly megteremtésében sokat segíthet egy olyan globális hálózattal rendelkező tanácsadó cég, mint az EY” – tette hozzá.

A vállalati kultúra szinte minden második (48 százalék) válaszadó szerint kedvező irányban változott a járványhelyzet alatt. A megkérdezettek kétharmada (64 százalék) viszont úgy látja, hogy cégénél fejlettebb technológiai megoldásokra, például stabilabb videókonferencia programokra és gyorsabb internet elérésre lenne szükség.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS