A Volkswagen integrálja a ChatGPT-t a fedélzeti számítógépekbe

A Volkswagen integrálja a ChatGPT-t a fedélzeti számítógépekbe
2024. 01. 11., 15:10

A német autókonszern a CES 2024-en mutatta be a mesterséges intelligencia alkalmazás, a ChatGPT integrációját. A Volkswagen célja az, hogy az AI nyelvi modell interaktív és vonzó társsá váljon, az autó hangalapú asszisztenseként.

A Volkswagen jelentős fejlesztést mutatott be a Las Vegas-i Consumer Electronics Show-n (CES). A vállalat a ChatGPT mesterséges intelligencia alapú chatbotot integrálta a saját IDA hangasszisztensébe, ami szerintük új korszakot nyit az autóipari technológiákban. Az innováció a Cerence Inc. technológiai partnerrel való együttműködés eredménye: a cég Chat Pro-ján keresztül zökkenőmentes és intelligens ChatGPT integrációt vezetnek be a Volkswagen Csoport márkáinak jelenlegi MEB és MQB evo modelljeibe, amelyek már eleve rendelkeznek az IDA hangasszisztenssel. Az ötvözött megoldás a tervek szerint 2024 második negyedévében debütál az új járművekben, az integráció pedig hozzáférést biztosít az ügyfeleknek az egyre bővülő AI-adatbázishoz.

A ChatGPT jól ismert az intelligenciájáról és a társalgási képességeiről, és az idei évtől azt is lehetővé teszi a felhasználóknak, hogy vezetés közben keressenek tartalmakat, a személyes és utasbiztonság veszélyeztetése nélkül. Figyelemre méltó, írja az Interesting Engineering, hogy a ChatGPT integrációja a Cerence Chat Pro-n keresztül nem fér hozzá semmilyen járműspecifikus információhoz, így biztosítva a felhasználók magánéletének és adatainak védelmét. Ez az új innováció a Volkswagen különböző elektromos modelljeiben, így többek között az ID.7, ID.4, ID.5 és ID.3, valamint a nemrég bemutatott új Tiguan, Passat és Golf típusokban lesz elérhető.

Így működik együtt a Volkswagen IDÁ-ja és a ChatGPT

Az innováció a Cerence Chat Pro képességeit használja ki, egyben bővíti az IDA hangalapú asszisztens képességeit, hogy a fedélzeten tartózkodó utasok különböző aspektusok szerint igénybe, például irányítsák vele az infotainment eszközöket, a navigációt vagy éppen a légkondicionálót, sőt, ha kell, választ kapjanak általános ismereteket igénylő kérdésekre is. Mindezeken túl a ChatGPT integrációja az AI-képességek folyamatos fejlesztésének alapját teremti meg a Volkswagen csoport autóiban - segítséget kínálva az utazás során, intuitív módon és kihangosítva.

A VW úgy véli, a ChatGPT beépítése a járművekbe jelentős előrelépés a vezetési élmény fokozásában, és az a célja, hogy gazdagítsa az interakciókat, hasznos információkat nyújtson, illetve elősegítse a felhasználók zökkenőmentesebb utazását és tájékoztatását, miközben előtérbe helyezi a biztonságot és a kézhasználat nélküli kényelmet.

A Volkswagen és a Cerence Inc. együttműködése egyfajta kiállás az autóipari technológia fejlesztése iránti elkötelezettség mellett, de új szabványt is teremthet a járműveken belüli intelligens hangalapú asszisztensek számára. Mivel a VW az első olyan sorozatgyártó, amelyik a ChatGPT-t alapfelszereltségként kínálja, az új funkciók valóban nagy előrelépést jelenthetnek a kifinomult AI technológia mindennapi vezetési élménybe történő integrálásában.

Gábor János

Főoldali kép: Volkswagen

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 09. 06., 15:06
Az előző hónaphoz képest a 95-ös benzin átlagára 7 forinttal, 605 forintra, a gázolajé 10 forinttal, 611 forintra csökkent augusztusban a statisztikai hivatal jelentése szerint; a benzin átlagára 7 forinttal a szomszédos országok átlagára alatt maradt, a gázolajé megegyezett a szomszédos országokéval.
2024. 09. 05., 19:05
Nyár végéig a Balatoni Hajózási Zrt. kompjai 1 millió 229 ezer, a személyhajók pedig 791 ezer utast szállítottak, a társaság így tavalyhoz képest már 2 hónappal korábban, augusztus végére elérte a 2 milliós utasszámot.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.
2024. 08. 16., 22:15
epizód: 2024 / 16   |   hossz: 22:09
Az Edinburgh-i Egyetem magyar docense nem csak azt mesélte el, hogyan vezetett az útja egy hazai egyetemről a tengerentúli Caltech-re, majd Skóciába, hanem azt is, hogy jelenlegi kutatási területe ígéretes jövőképet fest a szív- és érrendszeri betegek hatékonyabb gyógyítása számára. A kémiai és biomérnök tudós egy pakisztáni kollégájával együtt fejlesztett 3D nyomtatással készülő véreret, aminek még az alapanyagát is ők állítják elő, olcsó nyersanyagokból. A forradalmi megoldás véglegesítéséhez nemzetközi együttműködésre is nyitott tudósok szerint a találmányuk egy napon humán betegekbe is beültethető lesz, jelentősen csökkentve a fertőzések veszélyét és gyorsítva a felépülést.
Hosszútávon döbbenetesen kevés cég éli túl a generációváltást. A lehetséges megoldásokról kritikusan fontos beszélni ezekben az években, amikor nagyon nagy létszámú hazai vállalatvezető éri el a nyugdíjkorhatárt, és nem biztos, hogy van koncepciója a gyeplő átadására. Laczkó Péter, a Lawrence & Bennet tulajdonos-vezérigazgatója bemutatja, milyen alapvető stratégiákat kell alkalmazni, hogy megmeneküljenek az évtizedek alatt felépített családi vállalkozások és az élethosszig végzett munkával összeszedett örökségek. A szakembernek arra is van válasza, hogy milyen módon folytassa a munkát egy cég, ha a leköszönő vezetőt már biztosan nem követi családtag.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS