Hol tart a nemzetközi építőipar élvonala? Milyen innovációk és ötletek hasznosíthatók idehaza? Ezekre a kérdésekre is választ kaphattak a Market Építő Zrt. szakemberei a müncheni BAU kiállításon.
A 2017-es kiállításhoz hasonlóan a Market Építő Zrt. idén is több, mint száz mérnökét delegálta a szakma legnagyobb és legfontosabb nemzetközi eseményére, a BAU építőipari expóra, hogy megismerjék a legújabb stílusokat és technológiákat – írja a Magyar Építők.
A magyar magasépítő cég szerint a BAU 2019 tükrözte az építőipar egész Európára jellemző növekedését.
Mintegy 200 ezer négyzetméteren, 18 csarnokban, teltházzal mutatták be az újépítésű és használt létesítményekhez ajánlott, innovatív megoldásokat, anyagokat és rendszereket. 45 ország 2 250 kiállítója, köztük 5 magyar vállalkozás várta a világ 150 országából érkező, 250 ezer látogatót.
A kiállítás központi kérdése a jövő épülete, azon belül is a digitális megoldások voltak
A Market első kézből nyer információt az innovációról. A cég kiemelten fontosnak tartja munkatársai folyamatos képzését és az iparág változásainak nyomon követését.
„Az ingatlanpiac egyre érettebb arcát mutatja, egyre több jövőbe mutató ötlet érzékelhető, ezek megismerésére és alkalmazására törekszünk – mondta Scheer Sándor, a Market vezérigazgatója.
A kivitelezési technikákba új színt vihet a jövőben például a hagyományos zárbetétek helyére bevezethető ujjlenyomat-olvasós zár, amelyet már tavasszal piacra dobnak. 2020 márciusától pedig bevetik a festő- és hidegburkoló robotok is.
Sikeresen megtartotta két Michelin-csillagos minősítését a tatai Platán és a budapesti Stand étterem, további nyolc vendéglátóhely pedig (köztük egy újonnan) egy Michelin-csillagot nyert el idén.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.