15 milliónál több autópálya-matricát vásároltak 2022-re

2023. 02. 09., 11:13

Minden eddiginél több autópálya-matrica fogyott a 2022-es évre, a díjköteles gyorsforgalmi utakat használók csaknem 15,1 millió darab úthasználati jogosultságot vettek 97 milliárd forint értékben, 13 százalékkal többet, mint egy évvel korábban, és az útdíjakból befolyt bevétel is rekordra, 452 milliárd forintra emelkedett – közölte a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) csütörtökön.

Az útdíjbevételek csaknem négyötöde a teherautók HU-GO elektronikus útdíjrendszeréből származott. A NÚSZ Zrt. adatai szerint a megtett úttal arányosan fizetendő e-útdíj-bevétel tavaly meghaladta a 355 milliárd forintot, egy év alatt 12 százalékkal nőtt. A megszolgált útdíj több mint 54 százalékát külföldi felségjelzésű 3,5 tonna megengedett legnagyobb össztömeg feletti tehergépjárművek úthasználata után fizették be.

A pandémia kezdete óta most először értékesítettek több pályamatricát, mint a világjárvány előtti utolsó évre, 2019-re.

A matricatípusokat tekintve a hazai autósok körében népszerű éves országos autópálya-matricából 584 ezer darab fogyott a tavalyi évre, 14 százalékkal több, mint 2021-re. A vármegyei matricákból több mint 2,4 millió darab kelt el 2022-re, mintegy 5 százalékkal több, mint egy évvel korábban. Előbbi típusú vignetta 90 százalékát, utóbbinak pedig 97 százalékát vásárolták magyar felségjelzésű járműre 2022-re.

A vármegyei matricák közül a Pest vármegyeiből kelt el a legtöbb, megközelítően 1,3 millió darab fogyott a 2022-es évre. A második legnépszerűbb vármegyei matrica a Fejér vármegyei volt, amiből mintegy 287 ezer darabot vásárolt az utazóközönség. A harmadik helyén pedig a Győr-Moson-Sopron vármegyei matrica áll, mintegy 186 ezer darab vignettával.

Darabszám alapján a legnagyobb növekedést a Fejér (+ 28,6 ezer darab), a Pest (+ 25,2 ezer darab) és a Borsod-Abaúj-Zemplén (+ 24,1 ezer darab) vármegyére érvényes matrica érte el.

A legnagyobb bevételt hozó, külföldi utazóközönség körében népszerűbb heti (10 napos) matricatípusból mintegy 9,3 millió darab fogyott, 16 százalékkal több, mint 2021-re. A külföldiek körében szintén kifejezetten népszerű havi vignettából pedig 2,8 millió darab fogyott 2022-re, közel 9 százalékkal több, mint egy évvel korábban. A heti vignettából mintegy egymillió, a havi matricából pedig 200 ezer darabbal vettek többet külföldi honosságú gépjárműre a tavalyi évre, mint 2021-re. (NÚSZ)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 13., 14:40
A tavalyi a hazai turizmus új rekordéve, soha ennyien nem utaztak Magyarországra külföldről, soha nem pihent ennyi hazai vendég az országhatáron belül és soha nem keletkezett ennyi bevétel a szálláshelyeken – mondta Guller Zoltán, a Magyar Turisztikai Ügynökség elnöke a turizmus 2024. évi előzetes eredményeit értékelő sajtótájékoztatón.
2025. 01. 13., 20:10
A családi vállalkozások tulajdonosainak jelentős része tisztában van tulajdonának értékével, és többen fontolóra vették már azt is, hogy a jövőben értékesítik cégüket. Egy piaci tranzakció előkészítése rendkívül összetett és időigényes folyamat, amelyhez szükség van megfelelő szakértelemre is. A K&H szakértői szerint az előkészületeket érdemes már évekkel a tényleges eladás előtt elkezdeni.
2025-01-13 18:50:00
A klímagázokról szóló 2024. évi LXXXVII. törvényben foglalt módosítások hatálybalépésével megváltozik az energiahatékonysági kötelezettségi rendszer. Az energiahatékonyságról szóló törvény módosításai az EKR kötelezettjei számára megemelik a végső felhasználók körében elérendő megtakarítás mértékét, érintik az energetikai auditra kötelezettek körét és előírják a hitelesített energia-megtakarítások közzététel előtti, Magyar Energetikai és Közmű-szabályozási Hivatal általi előzetes ellenőrzését is. A vállalatokat érintő legfontosabb változásokat a Deloitte Legal ügyvédjei vették számba.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Az amerikai vállalat éppen Budapesten nyitott irodát, hogy a magyar fővárosból kiindulva Európában és Ázsiában is terjessze a forradalmi alumínium-újrahasznosító technológiáját. Az Austin AI Europe a kontinens klímacéljai felé lökdösi mindazokat a gyártókat, akik nem csak a szén-dioxid-kibocsátást, hanem a költségeket is visszafognák – közvetlenül hulladékból származó, azonnal feldolgozható alumínium újrahasznosításával. A részben vagy egészben a timföldgyártást is kiváltó megoldást a cég hazai munkatársai, Demmer Dóra és Cholnoky Miklós mutatták be a BizniszPlusznak. Ismerje meg közelebbről a fenntartható alumíniumgyártás úttörő rendszerét, amely Magyarországról folytatja útját a világhír felé!
2024. 12. 17., 10:35
epizód: 2024 / 24   |   hossz: 27:58
A 2025-ös évre vonatkozó adócsomag változásai minden vállalkozást érintenek, és komoly átalakulás küszöbén állnak a NAV digitális megoldásai is, amelyekben már szerepet kap a mesterséges intelligencia. Farkas Gábor, a PwC Magyarország adó- és jogi tanácsadási üzletágának vezetője részletesen beszélt a BizniszPlusznak az adórendszert érintő új szabályokról, az áfabevallások digitális jövőjéről és az adótanácsadás fejlődési irányairól. Ezek a nagyvállalatok és a kkv-k mellett a könyvelői és adótanácsadói szakmára is hatással lesznek, érdemes tehát meghallgatni a szakértő értékelését és tanácsait.
2024. 12. 04., 12:30
epizód: 2024 / 23   |   hossz: 20:22
A PwC Magyarország által, a Publicis Groupe Hungary megrendelésére készült kutatás szerint a Black Friday a korábbi 1–2 napról mára hosszabb kampányidőszakká nőtte ki magát. A vásárlók jelentős részét ennek ellenére nem befolyásolja az akciókkal teli esemény, az emberek egyre jobban hajlanak a tervezett vásárlásra, ahelyett, hogy hirtelen ingerek hatására költenének. Horváth Rita, a Publicis Groupe Hungary Chief Media Officere részletesen bemutatja, hogy mennyire elégedettek a vásárlók a promóciókkal, mennyire népszerűek a körükben a külföldi webshopok vagy éppen maga az online vásárlás, és hogy milyen körülmények miatt maradhatnak távol az év végi akcióktól.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS