Tömösvári Szilvia: Mindig azt adjuk a vendégeinknek, amit ígértünk

2019. 01. 22., 09:30

Szeretnék Alsópetényben kreatív workshopokat, csak nálunk elérhető élményprogramokat szervezni – mondja az Üzletemnek Tömösvári Szilvia. A Prónay-kastély vezetője azon dolgozik, hogy Nyugat-Nógrád felkerüljön az aktív pihenésre vágyók bakancslistájára.

Tömösvári Szilvia folyamatosan új ötletekkel rukkol ki. Teszi ezt úgy, hogy erősen töpreng a karrierje csúcspontjait firtató kérdésen. Alsópetény és a Prónay-kastély igazi gyöngyszem. Aki járt már erre (ahogy én is), az valószínűleg rácsodálkozik a mérhetetlen nyugalomra, amelynek hátterében Szilvia és kollégái jócskán mérhető munkája áll. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 13 válasz sorozatának újabb interjúja!

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

Még sosem váltottam munkahelyet, 21 éve ugyanott dolgozom és még mindig motivált vagyok. Ügyvezető asszisztensként kezdtem a cégcsoport informatikai üzletágában és lépdeltem felfelé a ranglétrán. Ma résztulajdonosként és a Prónay-kastély vezetőjeként tevékenykedem. Ha kaptam egy új feladatot, akkor mindig arra törekedtem, hogy ne a problémát, hanem a leggyorsabb megoldást keressem és próbáltam minden feladatban megtalálni az örömet. Állandóan új ötletek kavarognak a fejemben, de mindig összeáll a kép, és valahogy érzem a jó irányt. Az ember folyamatosan tanul, fejlődik. Nem tudom mi a karrier csúcsa, nem akartam sosem a csúcson lenni, csak az adott helyzetből a legjobbat kihozni. Lehet, hogy az elismerések jelentik a karrier csúcsát? 2018-ban kastélyunk a Heritage Hotels of Europe megmérettetésén elnyerte a Host of the Year díjat. Én pedig decemberben Az Év Vállalkozója elismerésben részesültem. Lehet, hogy ez a csúcs?:-)

Milyen távra tervez?

Mindig csak hosszú távra!

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

Szeretném, ha Nyugat-Nógrád felkerülne az utazók, túrázok, aktív pihenésre vágyók bakancslistájára. Ennek érdekében járom a vidéket, keresem a helyi termékeket, az érdekes embereket és igyekszem mindezt átadni a hozzánk érkezőknek.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

Szüleimtől, a páromtól és igaz barátaimtól.

A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

Itt vagyok itthon.

Mibe fektetne be? Gondolkodik új vállalkozáson?

Szeretnék Alsópetényben kreatív workshopokat, csak nálunk elérhető élményprogramokat szervezni, ami mind a kastélyba, mind a falusi turizmus keretében vendégházainkba érkező vendégeink részére elérhetők lennének.

Mivel lehet Magyarországon „őrületbe kergetni” a vállalkozót?

Bizonytalan és állandóan változó körülményekkel.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?

Fontos, hogy ügyfeleinkben kialakuljon a bizalom. Igyekszünk mindig azt adni és olyan minőségben, ahogy ígértük, legyen szó egy esküvőről, egy céges rendezvényről vagy akár csak egy hétvégére érkező család pihenéséről.

Mire sajnálja az idejét?

A kevésbé kreatív feladatok elvégzésére.

Mire nem sajnálja a pénzt?

Aminek értelme van.

Milyen célra, kiknek adakozna?

Folyamatosan adakozunk.

Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

Az alkotás: akvarell festés, bútor felújítás; egy-egy új hely felfedezése.

Szerdahelyi Csaba

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS