Az Év Vállalkozója Díj elnyerése is szerepel Virág Viktor bakancslistáján. A MADS alapítója idén ebből a „kategóriából” az Év Fiatal Vállalkozója elismerést már begyűjtötte.
Virág Viktor szeretné elérni, hogy az iskolaszövetkezet, mint a tanuló fiatalok öngondoskodásának és munkatapasztalat-szerzésének magyar modellje, megkapja a Hungarikum besorolást. A MADS alapítójaként sokat ötletel, és jó néhány ötletet elfogad. Múlt szombaton például abban is benne volt, hogy munkatársai a budapesti irodában – munkanap lévén – amolyan „pizsamapartyt” rendezzenek. Igaz, ő nem cserélte a zakót pizsire, helyette válaszolt az Üzletem 12 kérdésére.
– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?
– Az elmúlt tizenhárom év alatt a nullából lettek prosperáló cégeink, a csoport folyamatosan új tagokkal bővült, melyeket ismét a nulláról kellett felépíteni, tartalommal megtölteni. 2010-ben kaptuk munkánk elismerésének első pozitív visszajelzését, a Bisnode tanúsítványát „A” minősítésről. Ezt követte a 2017-es Magyar Brands díj, majd 2018-ban engem választottak az Év Fiatal Vállalkozójának, aminek nagyon örülünk. Számunkra ez az eddigi legnagyobb elismerése munkánknak, és egyben visszacsatolása annak, hogy az út és szellemiség, melyet a MADS választott helyén való és ezen kell tovább haladnunk.
– Milyen távra tervez?
– Szeretem, amit csinálok, ezért szeretném nagyon hosszú ideig csinálni. Hiszem, hogy az általunk alkalmazott „modell” működik hosszú távon is.
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– Megkapni „Az Év Vállalkozója” díjat. Bekerülni a 3 legnagyobb HR szolgáltató közé 5 éven belül; beindítani, a még gyerekcipőben járó, idén alapított MADS-GOLD Nyugdíjas Szövetkezetünket, és szeretném elérni, hogy az Iskolaszövetkezet, mint a tanuló fiatalok öngondoskodásának és munkatapasztalat-szerzésének magyar modellje megkapja a Hungarikum besorolást.
– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?
– Konkrét személy nincs, sok olyan ember volt pályafutásom alatt, akitől szakmai és/vagy emberi kvalitásai alapján rengeteget tanulhattam.
– A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?
– Egyértelműen Magyarországon képzelem el a jövőmet, középtávon mindenképp. Elmondom miért: Magyarországon jelen pillanatban minden lehetőség és feltétel adott a szakmai kiteljesedéshez. Bárki hozzáférhet a legfrissebb szakmai anyagokhoz, elemzésekhez, értesülhet az aktuális trendekről, sőt, alakíthatja azokat. A vállalatok melyekben érintett vagyok erős és egyértelmű növekedési pályán vannak, a megrendelés állományunk stabil és növekvő. És végül a szubjektív okok között szerepel a személyes ragaszkodásom Budapesthez, imádom ezt a várost, és az is, hogy én egyszer már elhagytam egy otthonomat, 1999-ben költöztem Kárpátaljáról Budapestre, nem szeretném még egyszer megtenni.
– Mibe fektetne be? Gondolkodik új vállalkozáson?
– Hát nem bitcoinba… Erős növekedési fázisban vagyunk, ezért „önmagunkba” fektetünk, a megtermelt profitot visszaforgatjuk. Javítjuk működésünk hatékonyságát és új munkatársakat alkalmazunk. Ami új vállalkozás indításának tekinthető az a közvetítési üzletág kiterjesztése külföldi megbízások irányába. Informatikai rendszereink állandó fejlesztést igényelnek, tervezzük egy mesterséges intelligenciával ötvözött szoftver és applikáció elkészítését, ami optimalizálja és felgyorsítja a toborzási és kiválasztási folyamatainkat.
– Mivel lehet Magyarországon „őrületbe kergetni” a vállalkozót?
– A kifizetetlen számlákkal és az egyszer már megbeszéltek figyelmen kívül hagyásával.
– Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?
Igyekszünk közel kerülni üzleti partnereinkhez, ezáltal közel kerülni a jelentkező „problémákhoz” így hatékonyan és azonnal be tudunk avatkozni. A legerősebb és leghatékonyabb üzleti partnerkapcsolati fejlesztő eszköz a jó szolgáltatás nyújtása, ezzel az eszközzel kvázi egy „árnyék” marketinges csapatot hozunk létre. Hogy mit értek ez alatt: ha a meglévő Partnerünk elégedett a szolgáltatásunkkal, ajánlani fogja személyes vagy üzleti kapcsolatrendszerének. Nincs ennél erősebb eszköz. Fontos a személyes kapcsolatok ápolása, és a networking is természetesen.
– Mire sajnálja az időt?
– Semmittevésre.
– Mire nem sajnálja a pénzt?
– Informatikai fejlesztésekre, megjelenésre, marketingre, munkatársak képzésére.
– Milyen célra, kiknek adakozna?
– Rendszeresen támogatunk alapítványokat, főleg gyerekeket, fiatalokat megsegítő szervezeteket. Az Alapítvány a Márton Áron Szakkollégium Hallgatóiért alapítvány fenntartói vagyunk. Szívügyünk az itt tanuló határon túli magyar fiatalok beilleszkedésének, munkához való jutásának elősegítése.
– Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?
– Ami kikapcsol az egyben fel is tölt energiával, ilyen a családommal töltött idő és a sport. Van egy hatéves kisfiam, bármennyi munkám is van, reggel én viszem az oviba és az estéimet is mindig vele és a feleségemmel töltöm. Ezek a játékkal és beszélgetéssel töltött órák nélkülözhetetlenek számomra. Imádok bokszolni, mert boksz közben rákényszerülök az állandó megfeszített figyelemre, a folyamatos fókuszáltságra. Ezeknek a készségeknek az alkalmazása fontos az üzleti életben is. Szeretek futni a szabadban, mert kitartásra nevel, kitisztítja a gondolataimat, egyedül vagyok velük és új ötleteim támadnak. Rendszeresen eljárok FIVOSZ-rendezvényekre, több mint 4 éve. Inspirálóak számomra az ott hallott előadások és a személyes beszélgetések tagokkal, előadókkal.
Szerdahelyi Csaba
(Virág Viktort választotta idén a FIVOSZ az Év Fiatal Vállalkozójának. Erről szóló írásunkat ITT olvashatja.)
A Gourmet egy óriási szabadtéri sétálókóstoló, ahol elveszhetünk a legjobb fővárosi és vidéki éttermek kínálatában.
Az Európai Bizottság jóváhagyta a projekt kivitelezési és finanszírozási szerződését.