Szívügyük az itt tanuló határon túli magyar fiatalok munkához juttatása

2018. 12. 03., 09:00

Az Év Vállalkozója Díj elnyerése is szerepel Virág Viktor bakancslistáján. A MADS alapítója idén ebből a „kategóriából” az Év Fiatal Vállalkozója elismerést már begyűjtötte.

Virág Viktor szeretné elérni, hogy az iskolaszövetkezet, mint a tanuló fiatalok öngondoskodásának és munkatapasztalat-szerzésének magyar modellje, megkapja a Hungarikum besorolást. A MADS alapítójaként sokat ötletel, és jó néhány ötletet elfogad. Múlt szombaton például abban is benne volt, hogy munkatársai a budapesti irodában – munkanap lévén – amolyan „pizsamapartyt” rendezzenek. Igaz, ő nem cserélte a zakót pizsire, helyette válaszolt az Üzletem 12 kérdésére.

–  Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

–  Az elmúlt tizenhárom év alatt a nullából lettek prosperáló cégeink, a csoport folyamatosan új tagokkal bővült, melyeket ismét a nulláról kellett felépíteni, tartalommal megtölteni. 2010-ben kaptuk munkánk elismerésének első pozitív visszajelzését, a Bisnode tanúsítványát „A” minősítésről. Ezt követte a 2017-es Magyar Brands díj, majd 2018-ban engem választottak az Év Fiatal Vállalkozójának, aminek nagyon örülünk. Számunkra ez az eddigi legnagyobb elismerése munkánknak, és egyben visszacsatolása annak, hogy az út és szellemiség, melyet a MADS választott helyén való és ezen kell tovább haladnunk.

–  Milyen távra tervez?

– Szeretem, amit csinálok, ezért szeretném nagyon hosszú ideig csinálni. Hiszem, hogy az általunk alkalmazott „modell” működik hosszú távon is.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Megkapni „Az Év Vállalkozója” díjat. Bekerülni a 3 legnagyobb HR szolgáltató közé 5 éven belül; beindítani, a még gyerekcipőben járó, idén alapított MADS-GOLD Nyugdíjas Szövetkezetünket, és szeretném elérni, hogy az Iskolaszövetkezet, mint a tanuló fiatalok öngondoskodásának és munkatapasztalat-szerzésének magyar modellje megkapja a Hungarikum besorolást.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Konkrét személy nincs, sok olyan ember volt pályafutásom alatt, akitől szakmai és/vagy emberi kvalitásai alapján rengeteget tanulhattam.

A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

Egyértelműen Magyarországon képzelem el a jövőmet, középtávon mindenképp. Elmondom miért: Magyarországon jelen pillanatban minden lehetőség és feltétel adott a szakmai kiteljesedéshez. Bárki hozzáférhet a legfrissebb szakmai anyagokhoz, elemzésekhez, értesülhet az aktuális trendekről, sőt, alakíthatja azokat.  A vállalatok melyekben érintett vagyok erős és egyértelmű növekedési pályán vannak, a megrendelés állományunk stabil és növekvő. És végül a szubjektív okok között szerepel a személyes ragaszkodásom Budapesthez, imádom ezt a várost, és az is, hogy én egyszer már elhagytam egy otthonomat, 1999-ben költöztem Kárpátaljáról Budapestre, nem szeretném még egyszer megtenni. 

– Mibe fektetne be? Gondolkodik új vállalkozáson?

Hát nem bitcoinba… Erős növekedési fázisban vagyunk, ezért „önmagunkba” fektetünk, a megtermelt profitot visszaforgatjuk. Javítjuk működésünk hatékonyságát és új munkatársakat alkalmazunk. Ami új vállalkozás indításának tekinthető az a közvetítési üzletág kiterjesztése külföldi megbízások irányába. Informatikai rendszereink állandó fejlesztést igényelnek, tervezzük egy mesterséges intelligenciával ötvözött szoftver és applikáció elkészítését, ami optimalizálja és felgyorsítja a toborzási és kiválasztási folyamatainkat.

– Mivel lehet Magyarországon „őrületbe kergetni” a vállalkozót?

A kifizetetlen számlákkal és az egyszer már megbeszéltek figyelmen kívül hagyásával.

– Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?

Igyekszünk közel kerülni üzleti partnereinkhez, ezáltal közel kerülni a jelentkező „problémákhoz” így hatékonyan és azonnal be tudunk avatkozni. A legerősebb és leghatékonyabb üzleti partnerkapcsolati fejlesztő eszköz a jó szolgáltatás nyújtása, ezzel az eszközzel kvázi egy „árnyék” marketinges csapatot hozunk létre. Hogy mit értek ez alatt: ha a meglévő Partnerünk elégedett a szolgáltatásunkkal, ajánlani fogja személyes vagy üzleti kapcsolatrendszerének. Nincs ennél erősebb eszköz. Fontos a személyes kapcsolatok ápolása, és a networking is természetesen.

– Mire sajnálja az időt?

Semmittevésre.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

Informatikai fejlesztésekre, megjelenésre, marketingre, munkatársak képzésére.

– Milyen célra, kiknek adakozna?

Rendszeresen támogatunk alapítványokat, főleg gyerekeket, fiatalokat megsegítő szervezeteket. Az Alapítvány a Márton Áron Szakkollégium Hallgatóiért alapítvány fenntartói vagyunk. Szívügyünk az itt tanuló határon túli magyar fiatalok beilleszkedésének, munkához való jutásának elősegítése.

 – Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

Ami kikapcsol az egyben fel is tölt energiával, ilyen a családommal töltött idő és a sport. Van egy hatéves kisfiam, bármennyi munkám is van, reggel én viszem az oviba és az estéimet is mindig vele és a feleségemmel töltöm. Ezek a játékkal és beszélgetéssel töltött órák nélkülözhetetlenek számomra. Imádok bokszolni, mert boksz közben rákényszerülök az állandó megfeszített figyelemre, a folyamatos fókuszáltságra. Ezeknek a készségeknek az alkalmazása fontos az üzleti életben is. Szeretek futni a szabadban, mert kitartásra nevel, kitisztítja a gondolataimat, egyedül vagyok velük és új ötleteim támadnak. Rendszeresen eljárok FIVOSZ-rendezvényekre, több mint 4 éve. Inspirálóak számomra az ott hallott előadások és a személyes beszélgetések tagokkal, előadókkal.

Szerdahelyi Csaba

(Virág Viktort választotta idén a FIVOSZ az Év Fiatal Vállalkozójának. Erről szóló írásunkat ITT olvashatja.)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS