Szívügyük az itt tanuló határon túli magyar fiatalok munkához juttatása

2018. 12. 03., 09:00

Az Év Vállalkozója Díj elnyerése is szerepel Virág Viktor bakancslistáján. A MADS alapítója idén ebből a „kategóriából” az Év Fiatal Vállalkozója elismerést már begyűjtötte.

Virág Viktor szeretné elérni, hogy az iskolaszövetkezet, mint a tanuló fiatalok öngondoskodásának és munkatapasztalat-szerzésének magyar modellje, megkapja a Hungarikum besorolást. A MADS alapítójaként sokat ötletel, és jó néhány ötletet elfogad. Múlt szombaton például abban is benne volt, hogy munkatársai a budapesti irodában – munkanap lévén – amolyan „pizsamapartyt” rendezzenek. Igaz, ő nem cserélte a zakót pizsire, helyette válaszolt az Üzletem 12 kérdésére.

–  Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

–  Az elmúlt tizenhárom év alatt a nullából lettek prosperáló cégeink, a csoport folyamatosan új tagokkal bővült, melyeket ismét a nulláról kellett felépíteni, tartalommal megtölteni. 2010-ben kaptuk munkánk elismerésének első pozitív visszajelzését, a Bisnode tanúsítványát „A” minősítésről. Ezt követte a 2017-es Magyar Brands díj, majd 2018-ban engem választottak az Év Fiatal Vállalkozójának, aminek nagyon örülünk. Számunkra ez az eddigi legnagyobb elismerése munkánknak, és egyben visszacsatolása annak, hogy az út és szellemiség, melyet a MADS választott helyén való és ezen kell tovább haladnunk.

–  Milyen távra tervez?

– Szeretem, amit csinálok, ezért szeretném nagyon hosszú ideig csinálni. Hiszem, hogy az általunk alkalmazott „modell” működik hosszú távon is.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Megkapni „Az Év Vállalkozója” díjat. Bekerülni a 3 legnagyobb HR szolgáltató közé 5 éven belül; beindítani, a még gyerekcipőben járó, idén alapított MADS-GOLD Nyugdíjas Szövetkezetünket, és szeretném elérni, hogy az Iskolaszövetkezet, mint a tanuló fiatalok öngondoskodásának és munkatapasztalat-szerzésének magyar modellje megkapja a Hungarikum besorolást.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Konkrét személy nincs, sok olyan ember volt pályafutásom alatt, akitől szakmai és/vagy emberi kvalitásai alapján rengeteget tanulhattam.

A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?

Egyértelműen Magyarországon képzelem el a jövőmet, középtávon mindenképp. Elmondom miért: Magyarországon jelen pillanatban minden lehetőség és feltétel adott a szakmai kiteljesedéshez. Bárki hozzáférhet a legfrissebb szakmai anyagokhoz, elemzésekhez, értesülhet az aktuális trendekről, sőt, alakíthatja azokat.  A vállalatok melyekben érintett vagyok erős és egyértelmű növekedési pályán vannak, a megrendelés állományunk stabil és növekvő. És végül a szubjektív okok között szerepel a személyes ragaszkodásom Budapesthez, imádom ezt a várost, és az is, hogy én egyszer már elhagytam egy otthonomat, 1999-ben költöztem Kárpátaljáról Budapestre, nem szeretném még egyszer megtenni. 

– Mibe fektetne be? Gondolkodik új vállalkozáson?

Hát nem bitcoinba… Erős növekedési fázisban vagyunk, ezért „önmagunkba” fektetünk, a megtermelt profitot visszaforgatjuk. Javítjuk működésünk hatékonyságát és új munkatársakat alkalmazunk. Ami új vállalkozás indításának tekinthető az a közvetítési üzletág kiterjesztése külföldi megbízások irányába. Informatikai rendszereink állandó fejlesztést igényelnek, tervezzük egy mesterséges intelligenciával ötvözött szoftver és applikáció elkészítését, ami optimalizálja és felgyorsítja a toborzási és kiválasztási folyamatainkat.

– Mivel lehet Magyarországon „őrületbe kergetni” a vállalkozót?

A kifizetetlen számlákkal és az egyszer már megbeszéltek figyelmen kívül hagyásával.

– Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?

Igyekszünk közel kerülni üzleti partnereinkhez, ezáltal közel kerülni a jelentkező „problémákhoz” így hatékonyan és azonnal be tudunk avatkozni. A legerősebb és leghatékonyabb üzleti partnerkapcsolati fejlesztő eszköz a jó szolgáltatás nyújtása, ezzel az eszközzel kvázi egy „árnyék” marketinges csapatot hozunk létre. Hogy mit értek ez alatt: ha a meglévő Partnerünk elégedett a szolgáltatásunkkal, ajánlani fogja személyes vagy üzleti kapcsolatrendszerének. Nincs ennél erősebb eszköz. Fontos a személyes kapcsolatok ápolása, és a networking is természetesen.

– Mire sajnálja az időt?

Semmittevésre.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

Informatikai fejlesztésekre, megjelenésre, marketingre, munkatársak képzésére.

– Milyen célra, kiknek adakozna?

Rendszeresen támogatunk alapítványokat, főleg gyerekeket, fiatalokat megsegítő szervezeteket. Az Alapítvány a Márton Áron Szakkollégium Hallgatóiért alapítvány fenntartói vagyunk. Szívügyünk az itt tanuló határon túli magyar fiatalok beilleszkedésének, munkához való jutásának elősegítése.

 – Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

Ami kikapcsol az egyben fel is tölt energiával, ilyen a családommal töltött idő és a sport. Van egy hatéves kisfiam, bármennyi munkám is van, reggel én viszem az oviba és az estéimet is mindig vele és a feleségemmel töltöm. Ezek a játékkal és beszélgetéssel töltött órák nélkülözhetetlenek számomra. Imádok bokszolni, mert boksz közben rákényszerülök az állandó megfeszített figyelemre, a folyamatos fókuszáltságra. Ezeknek a készségeknek az alkalmazása fontos az üzleti életben is. Szeretek futni a szabadban, mert kitartásra nevel, kitisztítja a gondolataimat, egyedül vagyok velük és új ötleteim támadnak. Rendszeresen eljárok FIVOSZ-rendezvényekre, több mint 4 éve. Inspirálóak számomra az ott hallott előadások és a személyes beszélgetések tagokkal, előadókkal.

Szerdahelyi Csaba

(Virág Viktort választotta idén a FIVOSZ az Év Fiatal Vállalkozójának. Erről szóló írásunkat ITT olvashatja.)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 11. 12., 16:05
A fizikai munkavállalók megbízhatósága ma a magyar munkaerőpiac egyik legégetőbb kérdése – derül ki a Jobtain kutatásából, amely több mint száz HR-szakember és vezető részvételével készült. A válaszadók 88 százaléka a megbízhatóságot nevezte meg a legfontosabb kiválasztási szempontként, megelőzve a fizikai állóképességet (60 százalék) és a szakmai tapasztalatot (54 százalék).
2025-11-11 18:10:00
A Duna House adatai szerint októberben az értékesítési idők szinte minden szegmensben tovább rövidültek, miközben a kereslet az augusztusi rekord után fokozatosan csökkent. A piaci dinamika átalakulása mögött az Otthon Start Program áll, amely nemcsak új vevői rétegeket aktivált, hanem a tranzakciós folyamatokat is felgyorsította.

  Rovathírek: HIPA

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Ha felhív bennünket egy kérdezőbiztos, már nem száz százalék, hogy élő személyhez van szerencsénk – még akkor sem, ha természetes hangon beszélget velünk –, hiszen megjelentek a mesterséges intelligenciával lebonyolított telefonos közvélemény-kutatások. A technológia hazai úttörője a Minerva Intézet, amelynek vezetője, Pohly Ferenc elárulta: bár csak nemrég jöttek létre, már több sikeres kutatás és rengeteg tapasztalat van a hátuk mögött. Az AI-kérdezőbiztos a valódi emberre megtévesztésig hasonló módon beszélget a résztvevőkkel, és a több ezredik hívásnál is tűpontosan, változatlan hangnemben hajtja végre az interjút. A módszer jelentősen alacsonyabb költséggel, mégis sok lehetőséggel és ugyanolyan pontossággal, hosszú távon pedig számos más alkalmazási lehetőséggel kecsegtet, a piackutatásoktól az időpont-egyeztetéseken át az egészségügyi előszűrő beszélgetésekig.
Tudatos otthonteremtési stratégia újabb állomásának tartja a jelentős kamatkedvezménnyel igényelhető Otthon Start bevezetését a Miniszterelnökség parlamenti és stratégiai államtitkára. Panyi Miklós az „albérletből otthonba logika” mentén ajánlja a hitellehetőség kihasználását, és hangsúlyozza: olyan albérletárak alakultak ki, hogy a 3 százalékos kölcsön érdemi segítség, hiszen a fiatalok a lakhatás finanszírozása helyett ugyanannyiért, vagy kevesebbért kezdhetik el kifizetni a saját otthonukat. A politikus úgy látja, a program serkenti az új lakások építését is, ami közép-hosszútávon egyensúlyba hozhatja az ingatlanárak emelkedését.
2025. 10. 05., 22:05
epizód: 2025 / 20   |   hossz: 36:31
Az ingatlan.com mérései szerint az albérletszezon első hónapjában lassult a drágulás: országosan 1,1, Budapesten csak 0,7 százalékkal nőttek az árak, éves szinten pedig 7,5, illetve 7,2 százalékos az emelkedés. A kínálat négyéves csúcson van (több mint 18 ezer kiadó ingatlannal), ami egyre erősebb versenyhelyzetet teremt a bérbeadók között. A fővárosban több kerületben csökkentek az albérletárak, vidéken pedig stagnálás, kisebb visszaesés, illetve felzárkózás is tapasztalható. A portál vezető gazdasági szakértője, Balogh László ebben az epizódban elárulja, hogy ez a jelenség hogyan áll összefüggésben az Otthon Start programmal, és milyen tendenciák jellemzik az átalakuló albérletpiacot.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS