Liptai Judit: Igyekszem megteremteni a kollégáimnak a kifutópályát a szárnyalásra

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 09. 23., 10:00

Bármilyen szomorú az apropó, de a jelenlegi COVID-19 okozta válság is rengeteget tanít és fejleszt. Azt gondolom, hogy ez történelem, aminek részese lehetek most a management tagjaként – mondta az Üzletemnek Liptai Judit, a Danubius Hotels sales és marketing igazgatója.

Liptai Judit 2017-től a Danubius Hotels szállodavállalat felsővezetőségének tagjaként irányítja a cég értékesítési és marketing szervezetét. Feladatai közé tartozik a teljes portfólió értékesítése belföldön és külföldön, az értékesítési stratégia kialakítása, a szállodák üzleti pozíciójának erősítése a turizmus és a rendezvények területén is. Közvetlen vezetése alá tartozik a cég marketing és kommunikációs igazgatója és osztályai.

Sokéves tapasztalata segítségével nagyon sikeres értékesítési szervezetet épített fel, közel száz fős csapatot vezet. Szakmailag a céges szinten csapatban megvalósított feladatokra a legbüszkébb, így a Danubius konferencia és rendezvénykoncepciójára épülő Danubius me:- re.

Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 211. interjúja! 

– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– A jelenlegi pozíciómat: egy 48 éves cég managementjének tagja lenni, felelősségteljes kihívás és megtiszteltetés. Az elmúlt években rengeteg örömöt és sikert hozott nekem a cégnél zajló komoly átalakulás, valamint a néhány éve elkezdődött beruházási hullám, és rebranding folyamat. Bármilyen szomorú az apropó, de a jelenlegi COVID-19 okozta válság is rengeteget tanít és fejleszt – azt gondolom, hogy ez történelem, aminek részese lehetek most a management tagjaként.

– Milyen távra tervez?

– Középhosszú táv-rajongó vagyok. Todo listáimmal éves, havi terveimmel kikészítem a családom és a környezetem, a rövid távú spontenaitás nem az én műfajom. Hosszú távú terveimet pedig túl gyakran borította már fel az élet, így megtanultam: bár kellenek életre szóló tervek és célok, mindig készen kell állni arra, hogy holnaptól kifordítja a Sors a világom a négy sarkából.

– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Bár jelenleg nem túl rózsás a helyzetünk, mégis szeretném megélni a szállodaláncunk terjeszkedését külföldre, örömmel raknám össze csapatommal a sales marketing és kommunikációs stratégiáját egy bécsi, római vagy berlini Danubius szállodának. Nagyon szívesen rágcsálnám a ceruzám egy mallorcai vagy malagai resorthotel számai felett többletbevételi lehetőségek után kutakodva – nagy álmom újabb nemzetközi szállodák beintegrálása a Danubius Hotels családba. 

– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Saját magamtól: önmagamnak bevallott és még feltárandó hibáim, mélypontjaim, néhány befuccsolt barátság vagy kapcsolat, eltékozolt lehetőségeim és feladott céljaim remek táptalaját adták az önreflexiónak és fejlődésemnek.

– Mivel motiválja a kollégáit?

– Őket kellene megkérdezni, nem tudom, ők hogyan élik meg velem az életet. Amit gondolok magamról, az az, hogy hiszek és megbízom bennük, látom az értékeiket és azokra koncentrálok, nem pedig a hiányosságokra. Igyekszem megteremteni nekik a kifutópályát a szárnyalásra, teret adni új dolgok kipróbálására, önálló döntésekre. Ha sikeresek, az az ő sikerük, ha nem jön össze valami, akkor a kudarc nagyja az enyém.

– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Kevés a hely felsorolni, mennyi mindenbe beleszagolnék, íme, néhány az elmúlt évek vágyaiból: lennék híres regényíró, olasz galériatulajdonos, kávézót és pitézőt üzemeltető cukrász és pék, ingatlanügynök vagy lakberendező, de szívesen eltöltenék német tanárként is pár évet a lányaim osztályában vagy bárhol az oktatásban. Egy a fontos, minőség, szépség és emberek vegyenek körül.

– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Figyelek, amikor beszélnek hozzám. Őszinte érdeklődéssel. Úgy, hogy nem a kapcsolatépítést helyezem fókuszba, hanem az embert, aki beszél hozzám. Ez annyira ritka manapság, hogy felengednek körülöttem, és egyszerre csak megvan a kapcsolat. Igen, ily módon a mennyiséget felülírja a minőség, de az évek engem igazolnak.

– Mire sajnálja az idejét?

– Cselekvés és változtatás igénye nélküli hosszas panaszáradatok meghallgatására, mások hanyagsága vagy igénytelen munkája okozta várakozásra, üres, valódi érdeklődés és őszinte érzelmek nélküli tartalmatlan beszélgetésekre.

– Mivel lehet felbosszantani?

– Felsővezető nő lévén, családdal, 2 kamasz gyerekkel az időm nagyon értékes számomra, minden egymásra épül, órára-percre be van osztva az életem, dühít, ha figyelmetlenségből önzésből az időmet rabolják vagy várakoztatnak. Ezen túl, nagyon zavar a gyengébbek (vagy annak tűnők) bántása, a kiszolgáltatottság kihasználása, a kicsinyesség, szerénytelenség és az arrogancia minden megnyilvánulása.

– Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Szívesen feküdnék egy állatmenhely közepén hasamon kiskutyákkal, korrepetálnék hátrányos helyzetű gyerekeket, vagy bátorítanék szégyellős kamaszokat és elnyomott nőket, hogy vegyék kezükbe a sorsukat.

– Mire nem sajnálja a pénzt?

– Az otthonomra, vendégeimre, családomra, anyukámra, lányaim taníttatására, egy jó könyvre, egy finom csokira, egy utazásra vagy egy gyönyörű cipőre.

– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Szerencsére sok minden. A tenger látványa és illata. Nyári csendes hajnalok. Repterek. Időkorlát nélküli shopping. Egy jó könyv a teraszunkon ücsörögve. Reggeli kutyasétáltatás az erdőben a férjemmel. A téli pizsamás családi vasárnapok, késői reggelivel tejszínhabos kávéval, ropogó kandallóval és maratoni sorozatnézéssel. Egy margitszigeti kocogás, vagy egy csajos este barátnőimmel nyihogással és némi nyers pezsgővel.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 02. 14., 13:10
Ha esetleg megtorpanunk egy-egy projekt kapcsán, általában humorral próbálunk felülemelkedni a problémákon, a jó hangulat mindig átlendít a nehézségeken – mondta az Üzletemnek Rázga-Ilyés Noémi, a CheckINN innovációs programigazgatója.
2024-02-24 12:10:00
A világ legnagyobb elektromos autógyártójának számító, kínai BYD szegedi óriásberuházásával immár véglegessé vált, hogy hazánk hosszú idő óta először nem kullogni fog az események után, hanem diktálni fogja egy nagy globális technológiai forradalom tempóját – mondta Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a vállalat február 23-i autóátadó ünnepségén.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.
Soha még ilyen magas összeggel – egy kártyára vetítve több, mint 130 ezer forinttal – nem tartoztak a hazai hitelkártya-tulajdonosok, mint 2023-ban. Úgyhogy erről beszélni kell – pláne az elmúlt 10 év tapasztalataival összehasonlítva. A BiztosDöntés.hu alapítója szerint a tartozások átlagos összege túl magas, ami leginkább annak tudható be, hogy nem egészséges irányba tolódtak el az adósságaink. Mire jó valójában egy hitelkártya, és milyen kisebb szemléletváltással kerülhető el, hogy túl magas tartozásokat halmozzunk fel? Tudd meg a válaszokat a tudatosabb gazdálkodáshoz Gergely Péter pénzügyi szakértőtől!

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS