Lakatos Zsófia: A szakmai sikereknél sokkal fontosabb, hogy jó ember legyek

Lakatos Zsófia: A szakmai sikereknél sokkal fontosabb, hogy jó ember legyek
Szerdahelyi Csaba  |  2023. 01. 25., 11:44

Nincs szervezethez kötődő vagy konkrét bakancslistás szakmai vágyam, szeretném megtartani azt, amit elértem – mondta az Üzletemnek Lakatos Zsófia, az Emerald PR tulajdonos-ügyvezetője, a Magyar PR Szövetség korábbi elnöke és Örökös tagja.

Lakatos Zsófiát nagyon érdekli a logisztika és a filmkészítés. Azt mondja, ha nem pr-es lenne, ezekben a szakmákban helyezkedne el. Spirituális beállítottságúnak tartja magát, az embereket, akikkel „dolga van”, egyszerűen bevonzza az életébe. Nagy pillanatnak tartja, hogy az MPRSZ 30. évfordulóján Örökös tagnak választották. Ha érdekli, hogy Zsófiát mi kapcsolja ki a legjobban, a választ elolvashatja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 457. interjújában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– Nem tudok egy dolgot megnevezni, mert a karrierút nem egy hegy, amire felmegy az ember és élvezi a kilátást, sokkal inkább egy hegység, amelyben hol fel, hol le vezet az út. Sokat jelentett számomra, amikor tíz évvel ezelőtt megválasztottak a Magyar PR Szövetség elnökének, ugyanebben az évben könyvem jelent meg Londonban fenntarthatósági témában, és az országban elsőként megkaptam „A fenntarthatóság szakmai követe” díjat. Fontos momentum volt még 2008-ban a Hill+Knowlton ügyvezetői székének elnyerése – 33 évesen – és az is, amikor 40 évesen, 3 gyerekkel volt merszem ugrani egy nagyot a sötétbe, s a biztos megélhetést feladva megalapítani az Emerald PR-t. Nagy pillanat volt, hogy az MPRSZ 30. évfordulóján Örökös tagnak választottak, és az is, amikor nemzetközi sikerként a World Communications Forum Association tanácsadó testületébe kerültem.

Milyen távra tervez?

– A mostani polikrízises időszakban szinte lehetetlen vagy nagyon nehéz tervezni, ezért inkább B-tervekben gondolkodom. És C és D tervekben. Az Emerald PR mellett ott a kríziskezeléssel foglalkozó vállalkozásom, a Válság112, a fenntarthatósági tanácsadást végző BSP és a legfrissebb, a tréning-alkusz cég Smaragd Akadémia.  És ezek csak a szűk szakmai kalandjaim.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Szeretem az olyan megbízásokat, amelyek igazán kihívást jelentenek, ezért bízom benne, hogy a jövőben még sok ilyen potenciális ügyféllel találkozom. De nincs szervezethez kötődő vagy konkrét bakancslistás szakmai vágyam, szeretném megtartani azt, amit elértem – beleértve az emberi kapcsolatokat – és jó lenne, ha a vállalkozásaim még nagyon sokáig prosperálnának.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Sok embertől tanultam sokat. Az édesanyámtól például azt, hogy úgy kell élni, hogy az ember tisztelhesse önmagát – még ha ez sokszor nagyon nehéz is. Kósa Erikától azt, hogy csak a kemény munka vezet sikerre, dr. Hegyi Gábortól, volt főnökömtől azt, hogy csak az nem hibázik, aki nem dolgozik, a férjemtől azt, hogy emellett az életet élvezni is lehet, a gyerekeimtől pedig azt, hogy többre vagyok képes, mint valaha hittem.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Azt hiszem, példát mutatok. A pr-szakmát nem lehet az iskolapadban megtanulni – nyilván szükséges a tanulás, de nem elég –, ez egy gyakorlati szakma. Látják, ahogyan dolgozom, ahogyan megoldok kihívásokat, ahogy viselem a sikert vagy a kudarcot. Én is így tanultam anno, ellestem dolgokat.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– 6 évesen királylány akartam lenni, de ennek már lőttek. Azt tudom, hogy csapnivaló színész és vendéglátós lennék, és kaszkadőrnek se magamat kérném fel, mert simán képes vagyok elbukni a saját lábamban, és állandóan összetöröm magam. De nagyon érdekel a logisztika és a filmkészítés. Ha nem pr-es lennék, ezekben a szakmákban helyezkednék el.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Több mint két évtizede dolgozom a pr-szakmában és 15 évet töltöttem a szakmai szervezet vezetőségében, ezért elég sokan ismernek. Gyakran adok elő konferenciákon, szerepelek a médiában, hallatom a hangom, ha van mondanivalóm. Spirituális beállítottságú vagyok, az embereket, akikkel „dolgom van” egyszerűen bevonzom az életembe.

Mire sajnálja az idejét?

– Mondanám, hogy az „aranyhalakra”, de ez így nem PC. Úgyhogy inkább azt mondom: azokra a rugalmatlan emberekre sajnálom az időt, akik minden áron ragaszkodnak a saját igazukhoz és nem hajlandóak figyelembe venni más véleményét, másik nézőpontot. Az ilyen emberekkel nem állok le vitatkozni, senkit sem akarok megtéríteni, egyszerűen arrébb megyek, mert azt vallom, hogy „egy bizonyos szint fölött nem süllyedünk bizonyos szint alá.”

Mivel lehet felbosszantani?

– Azzal fel lehet húzni, ha valaki szidja a pr-szakmát, különösen olyan ember, akinek fogalma nincs, hogy valójában mivel foglalkozunk. Olyankor kő kövön nem marad! De általában nem vagyok haragtartó, és egyre inkább képes vagyok a megbocsátásra. Ez azért nagy szó, mert ez az a terület, amin dolgoznom kell, és az élet dobálja a lehetőségeket.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Évtizedek óta önkéntesen teszek sokat a szakmafejlesztésért és az Emerald PR-nél folyamatosan van olyan civil szervezet, amelynek pro-bono dolgozunk. Mindig megtalálnak olyanok, akiknek segítségre van szükségük, és én – ha egy mód van rá – segítek. Azt vallom, hogy azért jöttünk a földre, hogy jót tegyünk és jól legyünk. A szakmai sikereknél sokkal fontosabb, hogy jó ember legyek.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A minőségi ételekre és az utazásra. Nagyon szeretek utazni, világot látni, megismerni más kultúrákat. És nagyon szeretek másoknak örömet szerezni, meglepni őket, erre elég sok pénzt költök. Nincs is jobb annál, mint amikor hónapokig, évekig szervezek egy meglepetést, és látom a döbbenetet és az örömet valaki szemében. Ez boldoggá tesz.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Extrovertált személyiségként a baráti beszélgetések, szórakozás tölt fel és komoly partiarc vagyok. Vagyis most már csak voltam, mert éppen a negyedik gyermekemet várom, így a következő hónapokban a bulizás helyét az etetés-pelenkázás-altatás váltja majd fel. Ez az igazi boldogság, egy valódi csoda, amely megadatott. Minden más csak ezután jön.

(Fotók: Nagyapáti István, Stylist: Földes Veronika)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS