Próbálom a fiatalokat inspirálni, hogyan lehet egy magyarországi kisvárosból, Kiskunfélegyházáról indulva egy tech cég társalapítója lenni, amelyik globális márkáknak szolgáltat. Felismertem, hogy beszélnem kell erről – mondta az Üzletemnek Kecsmár Zsuzsa, az Antavo Loyalty Cloud társalapítója és stratégiai vezetője.
Kecsmár Zsuzsa idén elnyerte az International Loyalty Awards „Év Embere” díját – a rangos elismerést most először kapta magyar szakember. Az Antavo magyar startup cégből lett egy évtized alatt a világ vezető hűségprogram-technológiai szolgáltatója, a BMW és a KFC hűségprogramját is ők fejlesztették ki. A londoni székhelyű vállalat 100 alkalmazottja a világ különböző országaiból dolgozik, a termékekkel foglalkozó szakemberek és szoftvermérnökök Magyarországon végzik munkájukat. Zsuzsa Szegeden él, három gyereke van – és egy ideje újrakezdte a balettet. Következzen az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 518. interjúja!
– Mit tart karrierje eddigi csúcsának?
– Egyértelműen azt, hogy megkaptam az „Év Embere” kitüntetést az International Loyalty Awardon. Bárkit választhattak volna; egy ügynökség, más technológiai szolgáltató vagy épp a Starbucks, a TESCO vásárlói hűség vezetőjét. Százezer másik remek ember dolgozik ebben az iparágban, és közülük engem választottak. Nagy elismerés ez!
– Milyen távra tervez?
– A következő évtizedet az Antavo-val tervezem. A társaimmal csináljuk, nemzetközi menedzsment csapatunk van, és az ügyfeleink is kiemelkedőek: KFC, Tommy Hilfiger, Bayer, Brewdog, C&A – nagyszerű márkák! Öröm ezen a témán dolgozni, mert a világon az egyik legjobbak vagyunk, és a legjobbak akarunk maradni!
– Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– Hogy az Adidas és a Nike is a mi szoftverünket használja.
– Kitől tanulta eddig a legtöbbet?
– A társalapítómtól/férjemtől, aki a száz fős szervezetünk csúcsvezetője. Kecsmár Attila az ügyvezetőnk – látni őt, ahogy brillírozik a szerepében, és szakmailag a szervezettel együtt ő is fejlődik.
– Mivel motiválja a kollégáit?
– A világon a legjobbnak lenni a mi területünkön, ez nagyszerű motiváció. Keményen dolgozunk, és rendszeresen látjuk a munkánk gyümölcsét. Mi készítjük például az iparág legismertebb tanulmányát. Látni azt, hogy az emberek érvként használják a számainkat, hivatkoznak rájuk, használják, ez mind nagy motiváció. Minden új ügyfélben érződik minden emberünk munkája.
– Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?
– Szívesen dolgoznék azon, hogy a szőregi rózsa újra világhíres legyen.
– Hogyan építi üzleti kapcsolatait?
– A segítségben és a hasznosságban hiszek. Ha valakinek partner, munka, információ kell, segítek megszerezni. Az oktató munkánk is ebben teljesedik ki.
– Mire sajnálja az idejét?
– A panaszkodásra és pletykára. Szeretek pozitívan gondolkodni magamról és másokról.
– Mivel lehet felbosszantani?
– Túl sok köntörfalazás, kevés lényeg – ez bosszantó tud lenni.
– Milyen önkéntes munkát vállalna?
– Ezt vállalom is: sokat beszélek gyerekekkel, egyetemistákkal, elmondom nekik a történetünket, próbálom őket inspirálni, hogyan lehet egy magyarországi kisvárosból, Kiskunfélegyházáról indulva, egy tech cég társalapítója lenni, amelyik globális márkáknak szolgáltat. Felismertem, hogy beszélnem kell erről.
– Mire nem sajnálja a pénzt?
– A gyerekeim fejlődésére.
– Mi tudja a legjobban kikapcsolni?
– Felnőttként újrakezdtem a balettet. Annyira kell koncentrálni, hogy a testem azt csinálja, amit az agyam mond, hogy másra nincs kapacitásom gondolni! Ez teljesen kikapcsol.
Szolnoki gyárának kapacitásbővítése és a Gyármentő Program támogatásával egy biomassza-erőmű megépítése mellett döntött a Drenik. A 10 éve Magyarországon működő szerb higiéniai alappapír és késztermék gyártó vállalat befektetései megközelítik a 110 millió eurós összértéket, amellyel 55 új munkahely jön létre.
Az Országos Atomenergia Hivatal kiadta az 5. blokki nukleáris sziget három épületének építési, valamint a talajszilárdítás részhasználatbavételi engedélyeit.