Karaszi Csaba: Értékteremtő gasztro vállalkozásban dolgozunk

2018. 12. 17., 10:00

Szeretném hinni, hogy Magyarországon is lehetséges a feltörekvő Y és Z generációnak sikeres pályát befutnia – mondja az Üzletemnek adott interjúban Karaszi Csaba, a DiningHour megálmodója és társalapítója.

Tanult a hollandiai Tilburg egyetemén, és tanult itthon mesterszakácsoktól. Karaszi Csaba nem kevesebbet tűzött ki maga elé, minthogy legsikeresebb „főfogása”, a DiningHour az éttermi vendéglátás booking.com-jává váljon. (A DiningHour a repülőjegyfoglaláshoz hasonló rendszerben, az éttermek csúcsidőszakán kívüli órákra kínál olcsóbb ételeket. Erről szóló cikkünket ITT olvashatja.)Karaszi Csaba atovábbi terveiről is beszélt az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– A DiningHour elindítására nagyon büszke vagyok. Örömmel tölt el, hogy egy nemzetközi csapat és egy nemzetközi fejlesztés aktív tagja lehetek Magyarországon. Minden igyekezetemmel azon leszek, hogy a DiningHour értéket teremtő és gasztronómiai élményeket nyújtó vállalkozás legyen, melyben minden szereplő megtalálhatja a maga elégedettségét.

– Milyen távra tervez?
– Mindenféleképp hosszú távra. Véleményem szerint egy projekt létrehozása, beindítása és megvalósítása erőfeszítést és hosszú távú gondolkodást igényel. Lelkesít a DiningHour alapgondolata, és ez erőt ad a mindennapi kihívások leküzdéséhez.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?
– A DiningHour-t az éttermi vendéglátás booking.com-jává tenni.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?
– Szerencsésnek mondhatom magam, mert sok nagy tudású szakemberrel találkoztam, mind a gazdasági élet, mind a gasztronómia területén. Nehéz lenne őket felsorolni. Hasznosak voltak az egyetemi évek, a budapesti Corvinus, illetve a hollandiai Tilburg egyetemen. Ezt követően a Mesterszakács című sikeres TV műsor 2. helyezettjeként, sztár séfektől tanulhattam. Mindemellett a dolgos hétköznapok is elvezettek jó néhány, példakép értékű minta megtapasztalásához.

A szakmájában hol lát nagyobb fejlődési lehetőséget: Magyarországon vagy külföldön?
– Szeretném hinni, hogy Magyarországon is lehetséges a feltörekvő Y és Z generációnak sikeres pályát befutnia.

Mibe fektetne be? Gondolkodik új vállalkozáson?
– A digitális technológia és az online tér lehetőségeit ma még elképzelni sem tudjuk. Szeretnék én is részese lenni az előttünk álló újításoknak és újdonságoknak.

Mivel lehet Magyarországon „őrültbe kergetni” a vállalkozót?
– A sok törvényi és bürokratikus előírás egyrészt védi a vállalkozókat, de kétségtelen, hogy jelentős munkaidő-veszteséget jelent az ezekkel való bajlódás és megfelelés.

Milyen módszerekkel fejleszti üzleti partneri kapcsolatait?
– Hiszek a kommunikáció és a személyes kapcsolatépítés erejében.

Mire sajnálja az időt?
– Nem lelkesedek a hivatalos ügyek intézéséért, ennek ellenére igyekszem értelmet keresni minden feladatban, amivel összetalálkozom.

Mire nem sajnálja a pénzt?
– Önfejlesztésre és önképzésre igyekszem mindig a lehetőségeimnek megfelelően befektetni. Emellett minőségi ételekre és gasztronómiára is szívesen költök. Hiszek abban, hogy jelentősen meghatároz bennünket minden, amit tanulunk vagy elolvasunk; hatnak ránk a barátaink, sőt, még az étkezésünk is.

Milyen célra, kiknek adakozna?
– A környezetünk védelme kiemelten fontos számomra. Elszomorít, hogy kiapadhatatlan forrásként tekintünk sok alapanyagra és természeti kincsre. Feleségemmel ezért szívügyünk a fenntarthatóság és a permakultúrás gazdálkodás népszerűsítése. Véleményem szerint egy kis odafigyeléssel - ha van egy kis kertecskénk – akár otthon is megtermelhetjük magunknak étkezési alapanyagaink jelentős részét, teljesen vegyszermentesen.

Mivel töltődik fel? Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Legjobban a feleségemmel és a kislányommal eltöltött idő az, ami feltölt. Nagyon szeretem a családomat – szeretünk közösen főzni, finomakat enni, étterembe és piacra járni. Ráadásul sok barátunk is van, akikkel ezekben az időtöltésekben osztozkodhatunk.

Szerdahelyi Csaba

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-03-05 09:10:00
2023. IV. negyedévben a GDP volumene a nyers adatok szerint nem változott, a szezonálisan és naptárhatással kiigazított és kiegyensúlyozott adatok szerint 0,5 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit – jelentette a KSH. A statisztikai hivatal közzétette a részletes IV. negyedévi, illetve a 2023 egészére vonatkozó adatokat is.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS