Hogyan élték meg a fiatalok a járványt?

2021. 05. 15., 16:31

A fiatal korosztály életére a járványhelyzet miatt bevezetett digitális oktatás nagy hatással volt, összesen 70 százalékuk került kapcsolatba a virtuális tanulással – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A felmérés szerint a 19–29 éves korosztály 51 százaléka kevesebbet találkozott a családtagjaival, vagy mozdult ki otthonról, mint korábban. A fiatalok 90 százaléka pedig banki ügyeiket is otthonról, digitálisan vagy online intézte.

A világon mindenkit érint a koronavírus-járvány, amely az élet számos területére hatással van és új megvilágításba helyezte a mindennapokat, köztük a mikrokörnyezetet is. Így a fiatalokra, azaz a 19–29 évesekre is markánsan hat – derül ki a K&H ifjúsági indexéből, amely azt vizsgálta, hogy az érintettek kapcsolattartási és tanulási szokásait miként befolyásolta a pandémia.

Hogyan hat a családi kapcsolattartásra a járvány?

A teljes lakosságra is általánosan jellemző óvatosság és járványügyi előírások betartása mellett a 19–29 éves városi korosztály tagjai fokozottabban igénylik a találkozásokat a többi korosztályhoz képest.

A felmérés szerint az érintett fiatalok több, mint 50 százaléka az idei első negyedévben és a múlt év utolsó három hónapjában is ritkábban találkozott a családtagokkal, míg 2020 harmadik negyedében ez csak a 35 százalékukra volt igaz. A K&H ifjúsági indexe szerint a nők 58 százalékára volt ez jellemző az idei első negyedévben, a férfiak körében azonban csak 43 százalékos volt az arányuk.

Mennyire érintettek a fertőzésben?

Miközben a múlt év utolsó negyedévéhez képest a családtagokkal ritkábban találkozó fiatalok aránya stagnált, jelentősen nőtt a fertőzéssel kapcsolatba kerülők aránya. A fiatalok 43 százaléka mondta azt, hogy őt vagy valamelyik családtagját, ismerősét megfertőzte a vírus. Arányuk a múlt év harmadik negyedévében még 8 százalékos volt, a negyedikben pedig 27 százalékot tett ki, vagyis jelentős növekedés következett be. Tehát minden negyedik fiatal kapcsolatba került a járvánnyal, s köztük fokozottan a diákok, akik körében 64 százalékos volt ez az arány az idei első negyedévben.

Digitális élet

A járvány miatt a 19-29 éves korcsoportban a diákoknak a 77 százaléka maradt távol az iskolától és tért át a digitális oktatásra. Ha nemcsak a tanulókat, hanem a teljes 19–29 éves korosztályt nézzük, akkor a korcsoportos bontásból az látszik, hogy a 19–25 évesek 41 százaléka volt érintett személyesen az online oktatásban, a 26–29 éveseknek pedig csak 11 százaléka, az alacsonyabb arány pedig azzal magyarázható, hogy utóbbiak körében sokan már elhagyták az iskolapadot, azaz dolgoznak. „A fiatalok 90 százaléka a pénzügyeket is bankfiók meglátogatása nélkül, digitálisan intézte. Természetesen ők eddig is nyitottak voltak arra, hogy a bankukhoz ilyen módon kapcsolódjanak, a járványhelyzet erre csak ráerősített” – tette hozzá Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 30., 15:10
Hektikusan mozogtak az árak a vidéki ingatlanpiacon 2024 első négy hónapjában; a használt házak átlagos négyzetméterára egy év alatt majdnem negyedével emelkedett, addig a téglalakásoké csökkent – ismertette Kosztolánczy György, az Otthon Centrum vezérigazgatója a piac legfrissebb változásait.
2024-05-30 18:10:34
A Temu megjelenése nagyobb piaci sokkot okozott a hazai e-kereskedelemben, mint a koronavírus-járvány és az ukrán háború. Aki átgondoltan használja a mesterséges intelligenciát, kiemelkedhet a versenytársai közül, ugyanakkor az új technológia olyan eszközt ad a kiberbűnözők kezébe, amellyel manipulált ajánlatokat hozhatnak létre.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

Kevés bosszantóbb dolog van annál, mint amikor az őrségi és somogyi gombászok telespammelik a facebookot vargányás fotókkal, miközben a Börzsönyben kutatóexpedícióval kell keresni. Gyakran hiába.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS