Hadnagy Ernő: Elengedhetetlen a folyamatos fejlődés és innováció

Szerdahelyi Csaba  |  2020. 11. 19., 10:00

Különösen nagy öröm, hogy magyar családi vállalkozásként összetartó profi csapattal és menedzsmenttel dolgozhatunk meg a sikereinkért – mondta az Üzletemnek Hadnagy Ernő, a Daniella Villamosság ügyvezetője.

Hadnagy Ernővel az élen ismét MagyarBrands díjas lett Kiváló Üzleti kategóriában a közel 30 éve működő családi vállalkozás. A Daniella Villamosság méltán érdemelte ki újból az elismerést a cég, hiszen folyamatos fejlesztések és innovatív megoldások jellemzik a nagymúltú vállalatot. Jelenleg a cég a sok családot érintő, hatékony ház- és lakásfelújítási lehetőségek biztosítására fókuszál, összhangban az anyagbeszerzésekre is kiterjedő, pénzbeli támogatást nyújtó állami intézkedésekkel. Ennek érdekében a cég a legújabb fejlesztése során megújította webáruházát. A családbarát, trendi és innovatív platform könnyen kezelhető és kényelmes megoldásokat biztosít a felújítani vágyóknak. Ha arra is kíváncsi, hogy Ernő miként építi üzleti kapcsolatait, olvassa el az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 240. interjúját!

Mit tart karrierje csúcsának?

– Hazánk egyik legnagyobb villamossági kis- és nagykereskedelmi vállalkozását vezetni, kiváló kollégákkal egy csapatban, valamint remek partnerekkel együtt dolgozni, úgy hiszem, hogy tekinthető egy csúcspontnak. A Daniella Villamosság az első munkahelyem, a cég szinte minden területén dolgoztam, remek kollégáktól és mentoroktól tanulhattam a szervezeten belül, munka mellett végeztem egyetemi tanulmányaimat. Az, hogy most ügyvezetőként járulhatok hozzá munkámmal a cég sikerességéhez, óriási megtiszteltetés. Ettől függetlenül hiszem, hogy mindig van hova fejlődni és előre lépni, így bizalommal és hittel tekintek a jövőbe, s dolgozunk tovább a kollégákkal, partnereinkkel együtt közös erővel a közös sikerekért.

Milyen távra tervez?

– Mindig előre kell tekintenünk, így felelős vezetőként nem is tudnék, csakis hosszú távra tervezni. Kihívásokkal és nagy örömünkre megannyi sikerrel szegélyezett utazás ez, amelyen igyekszünk a folyamatos és tudatos fejlődés jegyében haladni. Eredményeink szerencsére időről időre megerősítenek abban, hogy jó irányba tartunk. Különösen nagy öröm, hogy magyar családi vállalkozásként összetartó profi csapattal és menedzsmenttel dolgozhatunk meg a sikereinkért, és terveink megvalósításáért.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Azt hiszem, a Daniella Villamosság hosszú távú sikeressége, jó cél, ez állandóan a szemünk előtt kell, hogy lebegjen, így ez nem egy egyszeri díj, amit elnyerhetünk, hanem állandó célkitűzés és egyben felelősség is. Célunk az, hogy elégedett partnereket, beszállítókat és kollégákat tudhassunk magunk mellett a jövőben, amihez elengedhetetlen a folyamatos fejlődés és innováció. Ezt küldetésünknek is tekintjük, így a nemrégiben megújított webáruházaink is e célt szolgálják. Óriási megtiszteltetés és öröm lenne, ha ezt az innovációnkat és a Daniella Villamosság digitális transzformációjának sikerességét a jövőben valamilyen szakmai díjjal is elismernék – a partnereink elégedettsége és sikerei mellett ez is visszaigazolása lehetne annak, hogy cégünk jó úton halad.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Tíz éven keresztül vezethettem a FEGIME magyarországi szervezetét, amelynek köszönhetően lehetőségem volt rálátni a nemzetközi piac működésére, tapasztalatokat gyűjteni más országok hozzánk hasonló profilú vállalataitól, nagy cégek sikerességének receptjébe bepillantani. Az így begyűjtött jó példákkal és információkkal felvértezve dolgozhatunk a menedzsmenttel közösen a cég sikerességéért is.

Mivel motiválja a kollégáit?

– A kollégákra nem, mint eszközökre, hanem mint partnerekre tekintünk. Elismerjük a szakmai tudást, és támogatjuk a fejlődést. A kollégáink közel 20 százaléka jelenleg is tovább tanul valamilyen szakmai képzésben. Belső képzési rendszerünk szintén szakmai fejlődést és előmeneteli lehetőséget kínál a dolgozóinknak. Emellett a kollégák területükön szakmai önállóságot és lehetőséget kapnak a kibontakozásra – ami egyben stabil karrierutat is jelent számukra. Évről évre ceremoniális keretek között is elismerjük a több évnyi, több tíz évnyi munkát, valamint a kiváló teljesítményeket, szakmai fejlődést a kollégák körében. Hatalmas büszkeséggel tölt el, hogy minden évben egyre több díjat adhatunk át a csapattagoknak.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Ügyvezetőként talán felelősségem is, hogy a cég minden területére rálátással bírjak, partnerként tudjak egyeztetni a menedzsmenttel, és a vezetőséggel, kollégákkal. Így sokszor számos szakterületbe nyerhetek bepillantást, és mindig érdeklődéssel fog el, hogy a kollégák milyen szakmai kihívásokkal néznek szembe. Közgazdász lévén persze mindig vonzott a pénzügyi szektor is.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– A személyes kapcsolatokban hiszek – meg kell ismerjük a leendő partnerünket ahhoz, hogy kiderüljön tudunk-e együtt dolgozni, hiszen az üzleti kapcsolatok is a bizalomról, megértésről, kölcsönös segítségnyújtásról szólnak. Csak ezek megléte mellett alakíthatunk ki hosszútávú, stabil, gyümölcsöző üzleti kapcsolatokat, érhetünk el közös sikereket.

Mire sajnálja az idejét?

– Meddő vitákra, felesleges megbeszélésekre, ahol csupán ellentétek ütköznek, ám nem találjuk meg a konstruktív, építő jellegű, előremutató megoldást.

Mivel lehet felbosszantani?

– Ez előbbi bosszant leginkább.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A kollégák, csapattagok szakmai fejlődésének támogatására, a szakmai tudásbázis gyarapítására sosem sajnáltam a pénzt, hiszen ez befektetést jelent a jövőbeni közös sikerek érdekében. Emellett a szervezet fejlesztésére, legyen az online, IT, logisztikai vagy egyéb beruházás, amelynek eredményeként növelni tudjuk a hatékonyságunkat. Bátran kijelenthetjük, hogy nincs olyan nap a cégünk életében amikor ne folyna éppen valamilyen fejlesztés valamely területünkön. Most épp, sok egyéb mellett, egy új logisztikai központ beruházásán is dolgozunk.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Ha minőségi időt tudok tölteni a családommal. Sok célt kergetünk nap mint nap, de számomra Ők a legfontosabbak.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.
A legtöbb munkavállaló nem díjazná, ha a home office határait szűkebbre szabná a munkahelyük, de a felük csak emiatt azért nem mondana fel – legalábbis rögtön. A cégek nem kapkodnak a keretek módosításával, amit valószínűleg jól tesznek, pedig az alkalmazottakat aligha érné váratlanul. Milyen arányban morzsolódnának le a dolgozók a távmunka elvételével? Milyen előnyeit és hátrányait érzik a pandémiából örökölt gyakorlatnak napjainkban? A Profession.hu felmérte, Dencső Blanka piackutatási és üzletfejlesztési szakértő pedig összefoglalta, mire érdemes számítani home office fronton a közeljövőben.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS