Gergely Péter: Rendszeresen beavatom a csapatot a terveimbe

Gergely Péter: Rendszeresen beavatom a csapatot a terveimbe
Szerdahelyi Csaba  |  2022. 11. 18., 12:17

Szeretnénk egy nyugodtabb, egyszerűbb világot, ahol az emberek jó pénzügyi döntést hoznak. Nekünk az a feladatunk, hogy ebben minél több családnak segítsünk – mondta az Üzletemnek Gergely Péter pénzügyi szakértő, a Biztos Döntés Kft. alapítója.

Gergely Péter a BankRáció.hu után néhány évig más projekteken dolgozott, aztán visszatért kedvenc területéhez, a pénzügyi összehasonlításokhoz. Mint mondja: nem egyszerű közel 100 féle lakáshitelt és személyi kölcsönt és a bankok különböző logikáit egy felületen jól átláthatóan megmutatni. Szeret az embereken segíteni, nehezen viseli, ha a környezetében rossz (pénzügyi) döntéseket hoznak. Ha arra is kíváncsi, hogy Péter most kiken gyakorolja közvetlenül a pénzügyi edukálást, a választ elolvashatja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 444. interjújában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– A mostani cégem, a Biztos Döntés Kft. előtt már volt egy másik hasonló vállalkozásom, aminek szintén az volt a missziója, hogy segítsünk az embereknek a stresszmentes pénzügyekben érthető edukációval és a banki ajánlatok közötti eligazodásban egy összehasonlító kalkulátorral.Azt a céget egy régi barátommal együtt indítottunk, az is egy pénzügyi összehasonlító oldal volt, aminek BankRáció.hu volt a neve. Az üzleti modellünk akkoriban úttörőnek számított a magyar piacon, a bankok nem is értették az elején, hogy mit is szeretnénk pontosan csinálni. De felépítettük, sok munkával sikerre vittük, és aztán az ingatlan.com megvásárolta a céget 2015-ben. Pár év pihenő és más projektek után ismét ezzel foglalkozom, és hiszem, hogy újra sok embernek tudunk segíteni, hogy biztos döntést tudjon hozni a pénzügyeiben.

Milyen távra tervez?

– Körülbelül 1 évre előre látom, hogy hova szeretnénk eljutni. Sok mindent mérek az oldalon, innen tudom, hogy szeretik a felhasználók a tartalmainkat és a kalkulátorokat. Ebből jól lehet tervezni, hogy mire vágynak. Gondolok itt akár új termékek bevezetésére, vagy a meglévők fejlesztésére. Persze hosszú távon nehezebb tervezni, a pénzügyi szektorban mostanság főleg, de ebből akár a legjobbat is ki lehet hozni, mindig készen kell állni, hogy hol tudunk a legtöbbet segíteni a látogatóknak. Erre most nagyon nagy szüksége van az embereknek.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– A missziónk az, hogy szeretnénk egy nyugodtabb, egyszerűbb világot, ahol az emberek jó pénzügyi döntést hoznak. Nekünk az a feladatunk, hogy ebben minél több embernek, családnak segítsünk. Célunk, hogy pénzügyileg még jobban képezzük őket, olyan tartalmakat hozzunk létre, amelyeknek a segítségével könnyebben átlátják ezt a nehéz területet. Szeretnénk elérni, hogy havonta 500 ezer látogatónak segíthessünk ebben.Az utóbbi időben sokat dolgoztunk azon, hogy a különböző bankok hitelei minél inkább átláthatóak legyenek a weboldalunkon. Nem egyszerű a közel 100 féle lakáshitelt és személyi kölcsönt és a bankok különböző logikáit egy felületen jól átláthatóan összehasonlítani.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Brian Tracy és Robert Kiyosaki könyvei indítottak el ezen az úton. Nagyon sokat olvasok, a témához kapcsolódóan rengeteg szakmai videót, szakblogot nézek. Követem, hogy külföldön hogyan csinálják a nagyobb cégek ezt a pénzügyi összehasonlító iparágban és más, nem szorosan kapcsolódó online iparágakban. Az interneten nagyon sok olyan alkalmazás van, ami segíti a cég fejlődését, és ahol saját tempóban tudok tanulni. Több oldalról rálátok ezek segítségével, hogy mit csinálunk jól és mit nem. Ezeken persze javítunk, általában elég gyorsan.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Szeretek együtt dolgozni azokkal az emberekkel, akik a csapatot alkotják, és így csapattagként tekintek rájuk. Sokat egyeztetünk, ötletelünk, kikérem a tanácsukat, érezzük, hogy egy hajóban evezünk. Rendszeresen beavatom őket abba, hogy milyen terveim vannak, miket értünk el eddig, ki mit tudott ehhez hozzáadni. Szerintem ez inspirálja őket. Szociális téren is odafigyelek, hogy mindenki a legjobban érezze magát. Rugalmasan tudom kezelni, ha valakinek problémája adódik, próbálok segíteni is, ha tudok.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Nincs kifejezetten ilyen szakma. Ha valami másba kezdenék, akkor is az motiválna, hogy valamit felépítsek, valami újat hozzak létre, ami sok embernek segít valamit megoldani, amit magától nehezen tudna. Valami olyat, amivel segítek másoknak, ami hiányt tölt ki, amire vágynak az emberek, de még nem is tudják. Szeretek úttörő lenni.
Jól érzem magam most a saját cégemben, akkor se mennék el egy multihoz, ha sokkal többet kereshetnék.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Nagyon nyitott vagyok, sok emberrel találkozom és szeretem meghallgatni a történeteiket. Ezekből is sokat tanulok és inspirálódok. Nagyon sokszor véletlenül derül ki, hogy van közös múltunk, közös ismerősünk, vagy hogy milyen szálon tudunk kapcsolódni. Sokszor üzletileg is sikerül így új kapcsolatokat kiépíteni. A pénzügyi, banki szakmában már ismerős vagyok, itt nagyjából mindenki ismer mindenkit, tudják, hogy milyen vagyok, mire számíthatnak tőlem.

Mire sajnálja az idejét?

– A monoton, nem annyira produktív munkafolyamatokra, a cég ügyvitelére, mert itt nem érzem, hogy alkotok. De szerencsére ebben van, aki segít.

Mivel lehet felbosszantani?

– Régebben sokkal türelmetlenebb voltam, de még ma is megmaradt ebből valamennyi. Ezért, ha elképzelek valamit, hogy hogyan is lehet azt véghez vinni, mennyi idő kell hozzá, akkor zavar, ha az nem készül el időben, főleg, ha nincs ráhatásom. Szeretem, ha kontrollálni tudom a dolgokat, ha valamit nem látok át eléggé, az fel tud bosszantani. Illetve, ha valaki pontatlan vagy figyelmetlen és nem hozza ki magából a maximumot, pedig tudom, hogy képes lenne rá.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– Például gyerekek pénzügyi edukálását. Ezen már régebben is gondolkoztam. Ezt most jelenleg a 3 gyerekemen élem ki, szeretném, ha ők a pénzügyi világban tudatosan mozognának.

Mire nem sajnálja a pénzt?

– A gyerekeim oktatására és az olyan beruházásra, ami biztosan előreviszi a céget vagy segíti a munkám. Jó eszközökre is szívesen költök (legyen ez tanfolyam, informatikai berendezések), mert jól dolgozni csak megfelelő körülmények között lehet.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Az olvasás, ami legtöbbször szakmai könyvet jelent, de Jókait is nagyon szeretem, van is egy gyűjteményem.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 10. 31., 13:45
A vállalkozások számára mindig is kiemelt fontosságú volt a kockázatkezelés, hiszen váratlan események bármikor bekövetkezhetnek, amelyek súlyosan érinthetik a működést. A biztosítások piaca ezért különösen fontos szerepet játszik a magyar kis- és középvállalkozások életében. A Cégkassza Podcast a kövezetkő adása ezt a témát járta körbe Erdős Mihály, a Magyar Biztosítók Szövetsége elnökének szakértői segítségével.
2024. 11. 04., 20:04
Mi van, ha egy örökös nem szeretne örökölni? Akkor is köteles elfogadni az örökséget? Mit jelent az örökség visszautasítása? A kérdésekre dr. Kocsis Ildikó ügyvéd, vitarendezési szakjogász válaszol.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Bár a magyarok európai összehasonlításban is tudatosan kötnek lakásbiztosítást, akadnak fontos apróságok a szerződésekben, amelyeket kifelejtenek. A kisebb, de baj esetén drága hibákra a hazai árvizek során keletkezett károk még jobban ráirányították a figyelmet. Árvízre továbbra sem, vagy csak szigorú kikötések mentén lehet biztosítást találni, viszont más természeti katasztrófák kapcsán nagyot menthet egy jó szerződés – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor ebben az epizódban tisztázza a természeti katasztrófákból eredő károk közötti fontos különbségeket és elmondja, mit nem kellene kifelejteni a szerződésekből, hogy nagyobb biztonságban tudjuk ingó és ingatlan vagyonunkat.
Bár a neobankok és a nemzetközi trendek azt erősítik, hogy a mikro-, kis- és középvállalkozások vezetői ne pénzügyi operatív teendőkbe öljék a drága idejüket ahelyett, amihez igazán értenek, az ehhez szükség digitális megoldások hazánkban még nem vagy csak ritkán hozzáférhetőek. Lemák Gábor, a FinTechShow-t szervező FinTech Group társalapítója ezért tartja fontosnak, hogy a rendezvényükön megvizsgálhatják: ki, hogyan és mit tehet azért, hogy a mikrovállalkozások és kkv-k pénzügyei sokkal egyszerűbben intézhetőek legyenek. Rá is mutatott néhány olyan digitális gyakorlatra, ami kellően jövőbe mutató ahhoz, hogy a hazai vállalkozások is alkalmazzák végre.
A vendéglátóipari vezetők részéről a feladatok delegálásának hiánya az egyik legsúlyosabb probléma, ami miatt nehezen áll talpra az ágazat a COVID utáni években. Továbbra is érezteti hatását, hogy a pandémia szétverte a jól kialakult szakmai közösségeket, a vendéglátósok már nem vagy alig járnak össze eszmecserére és a tudás átadására, amiből pedig kölcsönösen, mindenki profitálhatna. Persze erre a helyzetre is van megoldás: hozzá kell látni a céges mikroközösségek, aztán a nagyobb együttműködések felépítéséhez – osztotta meg a BizniszPlusz csatornával Gréczi Szilárd, a Skill Trade operatív és projektmenedzsere.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS