Dienes Martin: Nem szeretem az ódivatú megoldásokat

Dienes Martin: Nem szeretem az ódivatú megoldásokat
Szerdahelyi Csaba  |  2023. 03. 25., 08:38

Szeretném, ha elsőre mi jutnánk mindenkinek az eszébe, amikor a cégfejlesztés szóba kerül – mondta az Üzletemnek Dienes Martin, a DMA ponthu Kft. tulajdonos-ügyvezetője.

Dienes Martin azt mondja magáról, hogy teljes mértékben petrolhead, ezért aztán önkéntesként bármilyen autós területen szerepet vállalna. Nyilván nem véletlen, hogy a kollégáit olykor gokartozással motiválja. Mindig a jelen helyzetet tekinti a „csúcsnak”, ugyanakkor hisz a folyamatos fejlődésben. Ha az is érdekli, hogy Martin kitől tanulta eddig a legtöbbet, a választ elolvashatja az Üzletem 12 kérdés – 12 válasz sorozatának 466. interjújában.

Mit tart karrierje eddigi csúcsának?

– 2022-ben cégváltás volt nálunk – nemcsak cégnév-, hanem teljes cégváltás. Természetesen csak a jogi dolgok változtak, minden munkavállaló és minden ügyfél megmaradt. Az „új” cégünk, ami egyébként már 2005 óta létezik, lett a DMA ponthu Kft.. A váltáskor hivatalosan is tulajdonos-ügyvezető lettem. Bár ezt megelőzően is láttam el ügyvezetői feladatokat, de a hivatalos cím azért más. Az egyik első és fő ügyvezetői feladatom az volt, hogy kitaláljak egy olyan rendszert, amely hosszú távon sokkal jobban fenntartható, válságálló és egyértelműen piacvezető megoldás lehet a cégfejlesztésre. Nem szerettem volna tipikus, ódivatú megoldást – arra gondolok, hogy sok pénzt, sok időt, sok energiát kell belerakni a cégfejlesztésbe. Egy konzisztens megoldás kellett, amely elérhető sokkal több vállalkozás számára, folyamatos fejlődést tud adni és valódi megoldásokat széles körben. A Follow Marketing Kft. egyik tulajdonosa adott ehhez teljesen új nézőpontot, amelyből megszületett a nagy ötlet: hozzunk létre egy előfizetői rendszert, ahol a cégek folyamatos cégfejlesztést kapnak, nem válik egy plusz feladattá és teherré a fejlesztés, illetve gyorsan tudnak valódi eredményeket elérni. Mindezt úgy, hogy mindenki meg tudja szerezni ugyanazt a tudást, de az teljesen a cégre legyen szabva. 2022-ben volt kőkemény 5-6 hónapom, amikor a rendszert a nulláról indulva teljesen kidolgoztam és felépítettem. Ebben az időszakban szinte a munkatársaimmal sem volt időm kommunikálni, viszont teljesen kész lettem a munkával, és ami a lényeg: minden működik. Mostanra már közel 50 folyamatos előfizetővel dolgozunk, akik előfizetési csomagjaink valamelyikét használják. Ezt kevesebb mint 1 év alatt értük el. A kérdésre pedig a válasz az, hogy folyamatosan a jelenlegi helyzetet érzem a csúcsnak, hiszen folyamatos növekedésben vagyunk. 22 éves vagyok, sejtem, hogy lesznek még csúcsok a karrierem során.

Milyen távra tervez?

– Jelenleg, mivel fiatal még az előfizetési rendszerünk, 1 évre tervezünk, persze vannak 3-5 éves terveink is. Folyamatosan változik a nézőpontunk, folyamatosan kapunk új és új információkat, a szakma is folyamatosan változik. Ha nem tudnék elengedni, megváltoztatni dolgokat, valószínűleg tönkretenném a céget. Folyamatosan változtatni kell a stratégiát, hogy a leghatékonyabbak legyünk. Gondoljon bele, három éve például egyáltalán nem volt elfogadott, hogy bárkivel online beszéljünk, most viszont az lenne a furcsa, ha minden alkalommal személyesen találkoznánk az ügyfelekkel.

Mi szerepel a szakmai bakancslistáján?

– Több dolog is: szeretném, hogy mi jussunk mindenkinek eszébe a cégfejlesztésről; szeretnék eljutni 100 majd 1000 előfizetőig, akik mind magyar cégek lesznek; szeretném rengeteg tartalom, videó és cikk által teljesen megértetni az emberekkel a cégfejlesztés lényegét, és elérni, hogy hasonlóan elfogadott legyen, mint az, hogy valaki számlázó programot használ vagy marketing tevékenységet végez; szeretnék megjelenni a cég sikerei miatt országos és ismert magazinokban.

Kitől tanulta eddig a legtöbbet?

– Németh Gergő jut elsőként az eszembe. 15 évesen segítettem először a Drogmentes Világért Alapítvány magyarországi képviseletének, önkéntesként körbefutottam velük az országot 42 nap alatt. Gergő ennek az alapítványnak a magyarországi vezetője. Tőle tanultam meg, hogyan kell viselkednie egy vezetőnek, hogyan kell motiválni az embereket – még akkor is, ha a 42 nap alatt 0 forintot kapnak a munkájukért –, hogyan kell gyorsan és hatékonyan megoldásokat találni, hogyan kell az embereket vagy a kellemetlen helyzeteket kezelni.

Mivel motiválja a kollégáit?

– Közvetlen, baráti bánásmóddal. Elismeréssel az elvégzett munka után, NEM pedig ennek ellentétével, ami a nem elvégzett vagy a nem teljesen jól elvégzett munka kiemelése. Ezt próbáljuk kerülni, és közben kezelni is az adott feladatokat. Segítünk a személyes célok elérésében, a célokat közösen leírjuk a munkatársainkkal, ezzel is motiválva őket. Nemrégiben több kolléga költözött új lakásba/házba, ilyen esetekben több szabadidő biztosításával vagy bármilyen segítséggel járulunk hozzá a magánéleti sikereikhez. Motiváló lehet a közös program, ami lehet akár bowlingozás, gokartozás vagy focizás. Megkérdezzük őket minden hónap végén/elején, hogy az előző hónap zárásaként mihez lenne kedvük, és mindig találunk valamilyen programot, ami a többségnek megfelel. Ha elértük a havi célokat, nagyobb a közös program értéke, ha nem értük el, akkor kisebb, de minden esetben le kell zárni a hónapot, mivel mindenki keményen dolgozott. Ezenfelül persze a fizetéssel is ösztönzünk, amelyet céges célokhoz kötünk, és ha ezeket elérjük, akkor bőven az infláció felett tudjuk emelni a béreket. Arra gondolok például, hogy ha elérjük az X számú előfizetőt, akkor lesz egy Y százalékú emelés, egyenlően mindenki számára. Persze vannak egyéb módszereink is, de az előbbiek a főbb dolgok.

Melyik szakmában próbálná ki magát szívesen?

– Mivel teljes mértékben petrolhead vagyok – azaz olyan személy, aki különös imádattal van az autók, azon belül is a benzines sportkocsik iránt –, bármilyen autós dolgot ingyen is elvállalnék. Ez lehet verseny, építés, bármi, ami autókkal kapcsolatos.

Hogyan építi üzleti kapcsolatait?

– Én inkább a háttérből szeretek dolgozni. Édesapám az, aki a kapcsolatokat folyamatosan építi a cégen kívül, mivel ez passzol hozzá a legjobban. Persze nem zárkózom el semmitől, viszont különösebben nem foglalkozom ezzel a területtel.

Mire sajnálja az idejét?

– Bármire, aminek nem látom eredményét vagy értelmét. Csupán példaként: ha csak ülök egyhelyben, és semmilyen célom nincs vele, akkor arra sajnálom az időt, és feszült leszek. Viszont ha az a cél az egyhelyben üléssel, hogy kipihenjen magam, akkor nem sajnálom rá az időt. Bagatell a példa, viszont minden más esetre is igaz lenne nálam.

Mivel lehet felbosszantani?

– Hasonlóan az előző válaszomhoz: olyan dolgokkal, amelyeknek nem látom értelmét, vagy adott esetben nemcsak nem látom, hanem valóban nincs is értelmük. Számomra például nincs értelme annak, ha valaki hazudik, direkt rosszindulatúan vagy megmagyarázhatatlanul viselkedik. Amire a legrosszabban reagálok, az a hisztéria, ha olyan dolog történik, ami teljes mértékben kiesik abból a realitásból, ahogyan én látom a helyzeteket, azzal igazán fel lehet bosszantani. Szerencsére nagyon nyugodt ember vagyok, bár erről inkább a körülöttem lévőket kell megkérdezni.

Milyen önkéntes munkát vállalna?

– A Drogmentes Világért Alapítványnak már közel 2000 órát segítettem önkéntesen, így azt hiszem, ezt mondanám. Az előzőekben említett Németh Gergő szerettette meg velem a drogmegelőzési feladatokat, személyesen több 10 ezer fiatalnak tudtam bemutatni az igazságot a kábítószerekkel kapcsolatban. Bárhogy is nézzük, ez nem rossz érzés!

Mire nem sajnálja a pénzt?

– Magánemberként nincs olyan dolog, amire kifejezetten sajnálom. Ha céges szinten nézem, akkor a cég fejlesztésére, a munkatársaknak még jobb környezet megteremtésére. Igazából semmire sem sajnálom, ami a cég jobb, hatékonyabb működését szolgálja.

Mi tudja a legjobban kikapcsolni?

– Leginkább az alvás… A viccet félretéve: az autóvezetés, filmek, zenék, egy jó kávézás. Szerencsére nagyon könnyen le tudom kapcsolni magam a munkáról, 2-3 perc alatt úgy el tudok lazulni, mintha soha életemben nem lett volna semmi közöm bármilyen munkához. Viszont amikor dolgozom, 100 százalékban a feladatra koncentrálok.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-18 21:10:59
A Budapesti Corvinus Egyetem közös kutatást indít az OPTEN-nel és a Grémium az Utódlásért Egyesülettel a hazai családi és nem családi tulajdonban lévő magánvállalatok professzionalizációjának feltérképezésére.
2024-03-18 20:10:44
Megszűnt az újraengedélyezési eljárás, és automatikusan határozatlan idejűvé vált az engedély minden olyan termésnövelő anyag esetében, amely 2024. január 1-én érvényes engedélyokirattal rendelkezett. Lényeges változás továbbá, hogy az idei évben gyártott tételeken már nem kötelező feltüntetni az engedély hatályát.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS