Bánkuty Orsolya: Szállodásnak lenni jó, kastélyosnak lenni még jobb

Bánkuty Orsolya: Szállodásnak lenni jó, kastélyosnak lenni még jobb
2021. 10. 15., 10:45

A vendégtől kapott visszajelzés mindig kegyetlenül őszinte és naprakész. Ha ez pozitív, akkor tudjuk, hogy jó úton járunk – mondta Bánkuty Orsolya, a Szidónia Kastélyszálloda ügyvezető igazgatója.

A Magyar Kastélyszállodák és Történelmi Épületek Szövetsége interjúban mutatja be tagjait és partnereit. A kérdező: Gulyás Eszter, a Szövetség elnöke, a válaszoló: Bánkuty Orsolya, a Szidónia Kastélyszálloda ügyvezető igazgatója.

Hogyan és mikor lettél „kastélyos”?

– Nem hivatalosan 2014-ben, amikor a Sanlas csoporthoz csatlakozott a Szidónia Kastélyszálloda. A cégnek ez volt az első és egyetlen magyar projektje, ezért szinte azonnal személyes kötődést és egyfajta ösztönös törődést éreztem a kastély iránt. Egy évvel később alkalmam nyílt közelebbről is bekapcsolódni a szálloda életébe, majd 2016-ban felkértek az ügyvezetői pozíció betöltésére. Rögtön beigazolódott, hogy szállodásnak lenni jó, kastélyosnak lenni még jobb.

Kit tartasz példaképednek?

– Egyetlen személyt nem tudnék megnevezni. Abban a szerencsés helyzetben vagyok, hogy a családomban és a közvetlen környezetemben is sok olyan ember vesz körül, akik nap, mint nap inspirálnak.

A kastélyotokban mit tartasz a legkülönlegesebb dolognak?

– A megérkezést és azt az érzést, ami ehhez társul. Röjtökmuzsaj egy pici falu, amelynek egy kis utcájában található a kastély. A park többszáz éves fái messziről gondosan eltakarják az épületet, amelyet teljes pompájában először csak a kapuhoz érve pillant meg az ember. Leírhatatlan, ami itt történik. A legjobb az egészben pedig az, hogy ez az érzés velünk is marad.

Melyik díjatokra vagy elismerésre vagytok a legbüszkébbek?

– Az én szívemhez a vendégértékeléseken alapuló eredményeink különösen közel állnak. A vendégtől kapott visszajelzés mindig kegyetlenül őszinte és naprakész. Ha ez pozitív, akkor tudjuk, hogy jó úton járunk.

Tudsz-e régi legendát vagy izgalmas történetet a kastélyról?

– A régi történeteknek én inkább lelkes hallgatója vagyok, mint mesélője. Ámulva hallgatom azokat a vendégeket vagy éppen kollégákat, akik gyermekkori emlékeiket mesélik azokból az időkből, amikor a kastély gyermeküdülőként üzemelt. Legutóbb azt tudtam meg, hogy a kastélyparkban négy lakópavilon volt elhelyezve, amelyekben szobák és közösségi terek voltak kialakítva. A legnagyobb közülük, több mint 60 férőhelyes volt és a kastélyépülettel együtt mintegy 300 gyermeknek adtak nyaranta otthont és olyan élményeket, amik miatt ma is többen visszatérnek hozzánk.

Mit üzennél a fiataloknak, miért érdemes kastélyban pihenni?

– A jövő generációinak most, a jelenben kell megteremtenünk azt a lehetőséget, hogy ők is megismerhessék a kastélyok, történelmi épületek különleges világát.

Kedvenc idézeted?

– Szinte minden nap más, jelenleg egy Edmund Burke idézet: „A gonosz győzelméhez csak annyi kell, hogy a jók tétlenek maradjanak.”

Következő álom projekt?

– Ha eljön az ideje, szívesen megosztom majd veletek.

Mivel töltődsz fel?

– A Balaton déli partján nőttem fel, így számomra nincs annál feltöltőbb dolog, mint a tóparton ülni, nézni a vizet és gyönyörködni a tájban. Ha erre nincs lehetőség, akkor a szabadban, lehetőleg sok mozgással töltődöm.

Miért tartod fontosnak a MKSZ tagságot?

– A Szövetség méreténél fogva képes szoros összefogást teremteni, ahol a tagok nemcsak azonos értékeket képviselnek, hanem céljaik is megegyeznek. Ez a családiasnak is nevezhető légkör teszi lehetővé a tagok közti őszinte kommunikációt, amelynek keretein belül tanulunk egymástól, támogatjuk egymást és együtt osztozunk az elért sikereken.

(Az interjút teljes terjedelmében közöljük Gulyás Eszter engedélyével.)

(Fotó: Szidónia Kastélyszálloda)

 

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 11. 24., 16:35
További intézkedésekre is szükség lesz a turisztikai és vendéglátó szektor kilátástalannak tűnő helyzetének enyhítésére – mondja Duska Sándor, a VOSZ Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekciójának vezetője.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS