A hagyományos reklám unalmas, a hirdetésnek adnia kell valamit

A hagyományos reklám unalmas, a hirdetésnek adnia kell valamit
2023. 06. 23., 16:02

Ma már a reklámpiacon is magas az ingerküszöb. Nem elég egy jó kreatív, több ötletet kell beletenni egy kampányba, mint eddig, ha az emberek érdeklődését fenn kívánjuk tartani. A Digital Media Hungaryn Sopov István, az Adaptive Media ügyvezető igazgatója beszélt a trendekről, konkrét példákról a Lounge Group podcastjának különkiadásában. Mint kiderült, ahány ház, annyi szokás – nagyjából így lehet összefoglalni, hogy milyen módon működnek a hazai sales house-ok.

A sales House és médiaügynökség fogalmát gyakran keverik a hazai szakmában: utóbbi a hirdetőket segíti, nekik javasol, médiatervez, kampányokat helyez el, míg a sales house a kiadókat segíti. Nem kell ugyanakkor minden oldalnak saját értékesítő csapat, a sales house mindent elintéz kapcsolatai révén, éppen ezért költséghatékonyabban, hiszen nincs szükség minden egyes területen külön szakemberre. Mivel ebben az esetben egy kézben van több felület, jelentősen jobb elérést lehet így biztosítani egy-egy hirdető számára. A sales house-ok helyben jelen vannak, napi kapcsolatban állnak a hirdetőkkel, és olykor egy-egy kampány tervezésébe is aktívan beszállnak.

Az Adaptive Media főleg a prémium online magazinok és híroldalak felületeit értékesíti, Sopov István szerint az itt megjelenő reklámtartalmakba érdemes már jócskán energiát ölni: szórakoztatnia, informálnia kell egy jó bannernek, de persze az a minimum, hogy jól nézzen ki. Végtére is az a cél, hogy az emberek ne akarják elkerülni a hirdetést – mondta.

A harc nagy az olyan globális platformokkal mint a Google vagy a különböző közösségi oldalak. Ezek ugyanis elszívják a lokális reklámpénzeket, de egyfajta konkurenciát jelentnek az influencerek is a hagyományosnak mondható online reklámtorta felosztásában. Vannak ugyanakkor olyan szempontok és szituációk, amelyek mentén és amikor a kevesebb néha több, azaz olykor a bevételek kárára is meghúznak egy határt, hogy egy-egy website-on ne csorduljanak túl a reklámok.

A sales house fogalmának áttekintésben az adásban szó esik arról is, hogy milyen további előnyökkel jár ez a közvetítő szerep, mennyire gyakori, hogy a nagy nemzetközi szereplőknél egy tollvonással húznak át 10 országot érintő kampányokat. Az sem marad titokban, hogy miképpen fordítják meg a folyamatot, és a szerkesztőségből indult ötlethez hogyan találnak megfelelő hirdetőt, aki még fizetni is hajlandó az adott megoldásért. Szó esik még a flow hirdetési formáról, illetve arról is, hogy miért jó, ha a bannerek nincsenek „útban”.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 16., 14:10
Az Európai Unió Bírósága által 2024. május 16-án meghozott döntés (C-746/22) szerint ellentétes az Unió jogával az a magyar szabály, amely nem engedi meg a külföldi adózóknak az áfa-visszatérítési eljárásokban, hogy irataikat akár a másodfokú (fellebbezési) eljárásban is beadhassák.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS