World PR Report: nyereségnövekedés várható a globális kihívások közepette

2022. 11. 24., 17:35

Világszerte nyereségnövekedésre számítanak a következő évben a PR-ügynökségek vezetői – ez derült ki az ICCO 2022-2023-as friss jelentéséből. Az ICCO World PR Report 10-es skálán mért jövedelmezőségi mutatója 7-es értékelést kapott. Az ügynökségvezetők kilátásai egyre pozitívabbak, a mutató 2021-ben 6,7 volt.

A felmérésben részt vevő PR-vezetők, igazgatók és ügynökségtulajdonosok egyetértettek abban, hogy az ügyfelek részéről egyre nagyobb igény mutatkozik a hagyományos pr-en túli szolgáltatások iránt, a 2021-es 6,1-ről 6,5-re emelkedett a pontszám.

A kutatás során az is kiderült, hogy egyre több vállalat fordít nagyobb figyelmet a „purpose”-re, azaz a cég küldetésére, létjogosultságára. Továbbá a vezérigazgatók egyre komolyabban veszik a vállalati hírnevet is. Figyelemre méltó, hogy az ESG világszerte az első vagy második legfontosabb befektetési területté vált, a válaszadók szerint a meghatározó társadalmi kérdés idén a fenntarthatóság és a környezetvédelem volt.

Az első számú kihívásként a tehetséges munkaerő megtartását azonosították, akárcsak 2021-ben. Ez a probléma különösen érzékelhető az ázsiai és csendes-óceáni, illetve az afrikai régiókban. A megtartás mellett a fiatal munkatársak motiválása és a juniorok fejlesztése is kiemelt feladatként lett azonosítva.

Az ügyfelek által legkeresettebb eredményességi mutató a fogyasztói elkötelezettség (engagement), azaz, hogy milyen reakciókat váltanak ki egyes megjelenések. Az elköteleződési metrikák az idén először voltak fontosabbak világszerte a megjelenésszámoknál. Az AMEC (International Association for Measurement and Evaluation of Communication) eszközeinek használata és ismertsége nőtt 2021 óta, a válaszadók 20 százaléka gyakran használja az eszközöket.

A válaszadók mindössze 30 százaléka vélte úgy, hogy az iparág tükrözi az általuk kiszolgált országok demográfiáját, viszont az ügynökségek 79 százaléka már rendelkezik befogadási és sokszínűségi szabályzattal, ez az arány 2021-ben csak 55 százalék volt.

A válaszadók között 12 százalékkal többen tapasztaltak mentális egészséggel kapcsolatos problémákat a tavalyi évhez képest. Az Egyesült Királyságban, Latin-Amerikában és az Egyesült Államokban voltak a legrosszabbak a mutatók.

„A pr- és kommunikációs szerepkörök jelentősége tovább nőtt. Kollégáink egyre fontosabb feladatokat vállalnak a tanácsadás, a vezetés, gyakran az iránymutatás területén, valamint a szervezetek komplex programjainak végrehajtásában is.  Ahhoz azonban, hogy megfeleljünk az előttünk álló kihívásoknak, folyamatos továbbképzésre van szükség. Fel kell karolnunk a legújabb technológiákat és elemzési módszereket, és kifinomult módon kell mérnünk a munkánkat” – mondta Francis Ingham, az ICCO vezérigazgatója.

Grzegorz Szczepanski, az ICCO elnöke szerint „a PR-szakemberek nélkülözhetetlenségét egyre inkább elismerik, mivel a szervezetek és a vezetők egyre nagyobb figyelemnek vannak kitéve a kritikus közönség részéről. Ahhoz, hogy az ügynökségek megfeleljenek a fokozódó keresletnek és a szolgáltatási körök bővülésének, időt és energiát kell szánni egy olyan környezet kialakítására, amely elősegíti a szakmai és személyes fejlődést is.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 11. 30., 16:10
Küldetésünk alapja, hogy a létrehozott üzleti kultúra utánunk is fennmarad. Ezt bontjuk le 5 éves periódusokra, melyeket éves terveken keresztül valósítunk meg – mondta az Üzletemnek Avidor András nemzetközi franchise és networking szakértő, a BNI Magyarország vezetője.
2022. 11. 24., 16:35
További intézkedésekre is szükség lesz a turisztikai és vendéglátó szektor kilátástalannak tűnő helyzetének enyhítésére – mondja Duska Sándor, a VOSZ Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekciójának vezetője.
2022-12-03 15:12:57
Míg egyes vállalkozások mobil weboldalakat és alkalmazásokat is alkalmaznak, más cégek a kettő közül csak az egyiket választják. Ez a választás függ a költségektől, a használhatóságtól, a szükséges funkcióktól és a kiszolgált célközönségtől is.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS