
„Vállalkozói kultúra és érdekképviselet külföldön” címmel tartották meg a VOSZ Női Vállalkozói Szekció és a SEED Alapítvány közös fórumsorozatának legutóbbi virtuális rendezvényét június 27-én.
A tapasztalatokat román, szlovák, holland és egyesült államokbeli női vállalkozók és vállalkozáskutatók osztották meg. A beszélgetés rávilágított a magyar attitűdök vállalkozói kapcsolatokban megjelenő előnyeire. A résztvevők a következőket emelték ki: megbízhatóság, a „Jó tett helyében jót várj!” elv érvényesítése, a komplexitásra irányuló munkavégzésünk, a „mindig többet adni annál, mint amit ígértünk”, a híres magyar vendégszeretet, valamint a kapcsolatteremtés terén tapasztalható nyitottság, a kapcsolatteremtési képességünk. Ahhoz azonban, hogy ezeket jól tudjuk használni és élni velük az üzleti életben, fontos, hogy használjunk és tanuljunk nyelveket. Mindez lehetőséget ad arra, hogy nemzetközi piacra menjünk vállalkozásunkkal, kibővítve a hazai piaci lehetőségeinket.
A beszélgetésben említett főbb kérdések, amelyekre választ kerestek:
- Mi a legszembetűnőbb különbség az egyes országok vállalkozói kultúrájában?
- Mit tanultam a külföldön töltött éveim alatt?
- Miben lehetne Magyarországon változtatni?
- Mi az az érték vagy attitűd, amit magyarként képviselek külföldön?
- Milyen érdekképviselete van a vállalkozó(nők)-nek abban az országban, ahol élek/éltem?
Kapacitásbővítés, kutatás-fejlesztés, valamint munkavállalói képzés is szerepel abban a közel 200 millió euró értékű beruházássorozatban, amelyet gyöngyösi és csömöri telephelyein indít a fogyasztási cikkeket gyártó amerikai vállalat.
Orbán Viktor washingtoni sajtótájékoztatóján bejelentette: az amerikai szankciós akadályokat átadtuk a múltnak.