Uniós támogatással épít új raktárat a Florin Zrt. Szegeden

Uniós támogatással épít új raktárat a Florin Zrt. Szegeden
2023. 05. 17., 17:47

Uniós támogatással, mintegy 1,6 milliárd forintos beruházással fejleszti logisztikai rendszerét, új automatizált raktárat épít a fertőtlenítő- és tisztítószereket, valamint kozmetikai termékeket gyártó Florin Zrt.

Barta Attila cégvezető a beruházás szerdai alapkőletételén közölte, a jövő tavaszra befejeződő fejlesztés költségeinek felét fedezi európai uniós és hazai támogatás.

Az új raktárbázis kialakítása a cég ötlépcsős telephely-fejlesztési programjának záró szakasza. Az elmúlt években a Florin Zrt. 6 milliárd forintnyi beruházással korszerűsítette gyártókapacitását. A vállalkozás azonban nem rendelkezik készáruraktárral, a gyártósorról lekerülő termékeket nem tudják helyben készletezni, azokat egy logisztikai partnerükhöz szállítják, és a csomagolóanyagokat is a telephely közelében, bérelt raktárakban tárolják.

A beruházással az év végére egy több mint 3 ezer négyzetméteres raktárt alakítanak ki, a 15 méter magas épület 5 ezer raklap, részben veszélyes anyagok tárolására is alkalmas lesz. Az áruk mozgatását – az anyagáramlási és a vállalatirányítási rendszerekkel összekapcsolt – önjáró targoncák végzik majd. A fejlesztés nyomán csökkennek a cég költségei, és javul a vállalkozás versenyképessége – hangsúlyozta a cégvezető.

A szegedi telephelyű, magyar magántulajdonban lévő, 1992-ben Zrt-vé alakuló, de 66 éves múltra visszatekintő Florin Zrt. a fertőtlenítő- és tisztítószerek, valamint kozmetikai termékek egyik meghatározó gyártója a hazai piacon. A fertőtlenítő- és higiéniai szerek mellett férfi és női kozmetikumokat, haj- és lábápolási termékeket, valamint háztartási tisztítószereket is gyárt saját márkanevek alatt, illetve közismert kozmetikumokat és tisztítószereket márkatulajdonos cégek megbízásából.

A Florin Zrt. a pandémia idején az ország szinte egyetlen fertőtlenítőszer-gyártó cégeként sokszorosára növelte kapacitását. A vállalkozás fertőtlenítőszerrel látta el az egészségügyi intézmények mellett a közszolgáltatókat és kiskereskedelmi partnereken keresztül a lakosságot is - közölte a cégvezető.

Barta Attila elmondta: míg a pandémia idején forgalmuk meghatározó része a fertőtlenítőszerek értékesítéséből származott, a járvány enyhültével a termelésükben újra a kozmetika, higiéniai cikkek, tisztítószerek váltak jelentősebbé. A cég tavalyi érbevétele 3,6 milliárd forint körül alakult, idén pedig a tervek szerint újra eléri a 4 milliárd forintot. Céljuk a környező országokba – elsősorban Lengyelországba, Szerbiába, Bulgáriába, Boszniába – irányuló export részarányának növelése is. (MTI)

Fotó: szeged.hu/Iványi Aurél

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 05. 28., 10:10
A szerződés alapvető jellemzője, hogy a felek egybehangzó akaratát fejezi ki. Mi a helyzet akkor, hogy az egyik szerződő felet tévedésbe ejtették, és emiatt döntött a szerződéskötés mellett? A legfontosabb tudnivalókat dr. Szabó Gergely ügyvéd foglalta össze.
2024-05-29 15:40:00
Az ingatlan.com májusi adatai, valamint az aktuális hazai ingatlanpiaci trendek alapján a money.hu összegyűjtötte, hol lehet érdemes most nyaralót vásárolni, és hogyan finanszírozható akár hitelből is egy balatoni víkendház.
2024-05-29 15:10:00
2024 I. negyedévének végén 56 ezer forint volt a normál használatú személygépkocsik kötelező gépjármű-felelősségbiztosításának átlagos éves díja, ez az összeg az előző negyedévi átlagot 7 százalékkal, az egy évvel korábbinál 11 százalékkal haladja meg – tájékoztatott a jegybank.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.
Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS