Új üdítőitalok is készülnek Felsőlajoson az egymilliárdos beruházás után

Új üdítőitalok is készülnek Felsőlajoson az egymilliárdos beruházás után
2023. 03. 12., 17:25

Egymilliárd forintból új üdítőital-gyártó gépsorral fejlesztette vállalkozását a Márka Üdítőgyártó Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. a Bács-Kiskun vármegyei Felsőlajoson.

A beruházást a Gazdaságfejlesztési és Innovációs Operatív Program (GINOP) Plusz keretében nyert mintegy 500 millió forint európai uniós támogatással valósították meg.

A projekt keretében egy „kombi” üdítőital-gyártó gépsort szereztek be. A fejlesztés lehetővé teszi, hogy termékkínálatukat saját gyártású alumínium dobozos, illetve üveges csomagolású magas hozzáadott értékű, alacsony fajlagos logisztikai költségek mellett forgalomba hozható üdítőital-családdal egészítsék ki.

A projekt révén a jelenleg elérhető legmodernebb, legkevésbé környezetszennyező, legkisebb ökológia lábnyomot maga után hagyó technológiát telepítettek a Felsőlajoson található üzemükbe.

A Márka az egyik legrégebbi magyar üdítőszabadalom. Beszállítóik 90 százaléka magyar vállalkozás.

Gépparkja 180 millió palack üdítő gyártását teszi lehetővé, raktározási területe pedig eléri a 15 ezer négyzetmétert. Piaci részesedésük 2022-ben meghaladta a 10 százalékot a Bács-Kiskun vármegyei gyárban előállított 107 millió palack üdítővel.

A több mint nyolcvan féle Márka üdítőital palackozása kizárólag ásványvízkútból történik, a legmodernebb technológiával. Termékeik jelenleg 12 ország üzleteiben találhatók meg.

Az idén 50 éves Márka olyan neves magyar brandeket épít és gyárt a Márka mellett, mint a Gyöngy és az Adrenalin.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a Márka Üdítőgyártó Kereskedelmi és Szolgáltató Kft. jelenleg 140 dolgozót foglalkoztat, 2021-ben 113-at. A vállalkozás éves nettó árbevétele 2020-ban 7,43 milliárd forint volt, 2021-ben pedig 9,63 milliárd forint. A cég árbevételének mintegy 94 százaléka belföldi értékesítésből származik. Az éves adózott eredménye 2020-ban 995 millió forint, 2021-ben 1,02 milliárd forint volt. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

Újabb különleges hazai vállalkozás, az Ország Söre szavazást alapító Beerselection mutatkozik be a csatornán. A budapesti sörszaküzletbe hetente több tucatnyi újdonság érkezik, köztük akár olyan különlegességekkel, amelyekből egyszerre csak pár darab érhető el az egész országban. A sörkultúra hazai terjesztése fontos küldetés a tulajdonosoknak, hiszen akár 800-féle sörstílus létezik, miközben a legtöbb ember egyedül a lágert ismeri fel. A magyar sörrajongók által idén összeállított recept sorsáról, a kissé elhasznált „kézműves” kifejezés mögötti igazságról, illetve arról, hogy miért érdemes szaküzletben venni a sört a nagy áruházak helyett, Bárkai Péter mesél a BeerSelectiontől. Az ügyvezető persze igazságot tesz az örök, csapolt, palackozott, vagy dobozos kérdésben is...
Az egészségpénztári befizetések ugyan nem a legelsők a fontossági sorrendben, amire félre akarunk tenni, de előkelő helyre kúsztak fel az utóbbi években Magyarországon. Annak ellenére, hogy milyen kedvező – és a közhiedelemmel ellentétben elérhető – megoldásokat nyújtanak a magáncélú megtakarítások, a magyar társadalom iszonyatos összeget fizet ki zsebből a magánegészségügyben. Dr. Kravalik Gábor, az Önkéntes Pénztárak Országos Szövetségének elnöke az ÖPOSZ legutóbbi közvélemény-kutatási eredményei nyomán vázolja honfitársaink hozzáállását a kérdéshez és egyértelmű választ ad rá, hogy hogyan járhatnánk jobban, ha tudatosabban tennénk félre. Fontos: akár havi párezer forintnak is van értelme, sőt!
A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS