Az Üzletem.hu gazdasági hírportállal három évvel ezelőtt léptünk a sajtópiacra azzal a céllal, hogy a gazdaság iránt érdeklődők, vállalkozók, üzletemberek, gazdasági vezetők számára minőségi tartalmakat szolgáltassunk. A 2018-as indulás óta több ezer hírt osztottunk meg, és több millió olvasót értünk el szakmai cikkeinkkel. Most elérkezettnek láttuk az időt, hogy formailag megújulva, a tartalmat és a szolgáltatásokat bővítve szóljunk a gazdaság iránt érdeklődőknek, valamint értékes megszólalási és hirdetési felületet kínáljunk a vállalkozóknak – mondta Marton Balázs, az Üzletem.hu-t kiadó PANNON Signum Kft. ügyvezetője.
– Miért látták szükségesnek az Üzletem.hu megújítását?
– A digitális világban folyamatos a fejlődés, a siker előfeltétele, hogy tartani tudjuk a lépést. Az Üzletem.hu 2018-as indulása óta eltelt három évben számtalan új ötlet, igény fogalmazódott meg, és a technológia is fejlődött, a mostani megújulással ezekre a hatásokra próbálunk választ adni. A formai megújulással együtt a portfóliónk is bővül két tematikus oldallal, amelyek reményeink szerint jól kiegészítik az Üzletem.hu eddigi tartalmi struktúráját. A Gusto.hu színvonalas gasztronómiai portál ínyenceknek, az Atombusiness.hu pedig az atomenergia ipar hazai lehetőségeiről szól, amelynek aktualitását a Paksi Atomerőmű folyamatban lévő bővítése adja. Mindkét ágazattal foglalkoztunk eddig is az üzleti híreinkben, azonban a két önálló tematikus portál, valamint a velük érkező szerkesztő kollégák lehetőséget teremtenek, hogy a jövőben még több és jobb tartalom születhessen ezekben a fontos és érdekes témakörökben.
– Mi a megújulás lényege? A formai változásokkal együtt jár a tartalom bővítése is?
– A megújulás egyrészt új arculattal és funkcionális elrendezéssel kezdődik, amelyet e cikk megjelenésekor már tapasztalni fog az olvasó az Üzletem.hu-n. A cél egy letisztultabb, egyszerűbb, ha úgy tetszik: „hírportálosabb” design volt, amely rugalmasan alakítható a folyamatosan változó igényekhez, és egyúttal képes befogadni az újonnan érkező tematikus oldalakat, amelyekkel nyilvánvalóan a tartalom is bővül. Fontos cél volt a fejlesztésnél, hogy jobb élményt adjunk az olvasóknak. Erre jó példa az oldal tetején elérhető Dokumentumtár, amelyben az évek során született szakértő cikkekben megjelent iratmintákat rendeztük egy helyre. Folyamatosan dolgozunk a tartalmi bővülésen, a közeljövő két fő iránya a blog és a videó lesz.
– Ki az Üzletem.hu célközönsége? Kikkel kívánják bővíteni a kört?
– Elsősorban a vállalkozókhoz, üzletemberekhez, gazdasági vezetőkhöz, valamint a gazdaság iránt érdeklődőkhöz kívánunk szólni. A csúcsgasztronómia kedvelői jelentős részben az üzleti életből kerülnek ki, így ez az irány csak első látásra tűnhet kissé távolinak, valójában nagyon is rokon területekről van szó. A gasztonómiának, reményeink szerint, új lendületet ad a koronavírus járvány utáni újranyitás, amelynek jelenleg a kezdeti időszakában vagyunk, így ez a téma üzletileg is rendkívül érdekes és aktuális.
– A szerkesztőség mely szervezetek szakmai támogatását élvezi? Milyen irányban kívánják bővíteni a kapcsolatrendszert?
– Az Üzletem.hu megalakulása óta erős partnerségi viszonyt ápol a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségével, valamint a KAVOSZ Zrt.-vel. Nagyon leegyszerűsítve, a partnerségünk lényege a színvonalas üzleti tartalmak és az arra fogékony célközönség minél hatékonyabb összekötése. Hasonló „win-win” alapú partnerségekre mindig nyitottak vagyunk, illetve folyamatosan dolgozunk a meglévő kapcsolataink megerősítésén, újabb tartalmakkal való megtöltésén is.
– Kiknek ajánlják értékes hirdetési felületként a weblapot?
– Erre a kérdésre tudok a legegyszerűbben válaszolni: szinte mindenkinek! Az eddig domináns általános üzleti szegmens mellett a jövőben a gasztronómiában, valamint a nukleáris iparban tevékenykedő, illetve az őket megszólítani kívánó vállalkozásoknak és egyéb szervezeteknek is tudunk versenyképes hirdetési csomagokat ajánlani.
– Az Üzletem.hu egyfajta gyűjtőportálként is működik. A Gusto.hu és az Atombusiness.hu mellett a jövőben másokkal is terveznek együttműködést?
– A gyűjtőportál jelleg erősítése kifejezetten prioritás volt a megújulás során, így az új struktúra alkalmas arra, hogy a jövőben rugalmasan tudjuk bővíteni további tematikus oldalakkal. Az egyik ilyen irány a már említett videó és blog jellegű tartalmak világa, de tervezünk együttműködést állásportálokkal is, hiszen a munkaerőpiac mindig is az üzleti világ egyik központi eleme lesz.
– Hogyan látja: mennyire naprakészek a vállalkozók a gazdasági információk terén? Elsősorban miben tudja segíteni a működésüket a gazdasági portál?
– Az internet és a közösségi média világát éljük, az elérhető információmennyiség gyakorlatilag korlátlan, ezért egyre inkább a minőség lesz a meghatározó. Mi arra helyezzük a hangsúlyt, hogy folyamatosan aktuális és hiteles tartalmakkal szolgáljuk ki az olvasóinkat, mindezt a lehető legközérthetőbben. Nálunk nem a pillanatnyi hírnév, hanem a tartósság és a szakmaiság van a fókuszban. Ennek legjobb indikátora, hogy sok cikkünket éveken keresztül folyamatosan olvassák az adott téma iránt érdeklődők.
– Az Üzletem.hu 2018. őszén startolt. Milyen eredménnyel lenne elégedett a következő 2-3 évben?
– A siker mindig relatív, a globális és magyar online médiapiacot ismerve már azt is sikerként éljük meg, hogy kicsi és független magyar médiavállalkozásként közel 3 éve stabilan működünk és folyamatosan fejlődünk. Ha ugyanezt újabb 3 év múlva is el tudjuk majd mondani magunkról, azzal már elégedett leszek.
Idén már ötödik alkalommal rendezték meg Az Év Szaloncukra versenyt, amin az összes hazai szaloncukrokat gyártó cukrászda és gyártó szaloncukrai ringbe szállhattak.
Az előadások több mint negyede a Paks II. atomerőmű-projekttel foglalkozott a Budapesten megrendezett Nukleáris Technikai Szimpóziumon.