Az Üzletem.hu gazdasági hírportállal három évvel ezelőtt léptünk a sajtópiacra azzal a céllal, hogy a gazdaság iránt érdeklődők, vállalkozók, üzletemberek, gazdasági vezetők számára minőségi tartalmakat szolgáltassunk. A 2018-as indulás óta több ezer hírt osztottunk meg, és több millió olvasót értünk el szakmai cikkeinkkel. Most elérkezettnek láttuk az időt, hogy formailag megújulva, a tartalmat és a szolgáltatásokat bővítve szóljunk a gazdaság iránt érdeklődőknek, valamint értékes megszólalási és hirdetési felületet kínáljunk a vállalkozóknak – mondta Marton Balázs, az Üzletem.hu-t kiadó PANNON Signum Kft. ügyvezetője.
– Miért látták szükségesnek az Üzletem.hu megújítását?
– A digitális világban folyamatos a fejlődés, a siker előfeltétele, hogy tartani tudjuk a lépést. Az Üzletem.hu 2018-as indulása óta eltelt három évben számtalan új ötlet, igény fogalmazódott meg, és a technológia is fejlődött, a mostani megújulással ezekre a hatásokra próbálunk választ adni. A formai megújulással együtt a portfóliónk is bővül két tematikus oldallal, amelyek reményeink szerint jól kiegészítik az Üzletem.hu eddigi tartalmi struktúráját. A Gusto.hu színvonalas gasztronómiai portál ínyenceknek, az Atombusiness.hu pedig az atomenergia ipar hazai lehetőségeiről szól, amelynek aktualitását a Paksi Atomerőmű folyamatban lévő bővítése adja. Mindkét ágazattal foglalkoztunk eddig is az üzleti híreinkben, azonban a két önálló tematikus portál, valamint a velük érkező szerkesztő kollégák lehetőséget teremtenek, hogy a jövőben még több és jobb tartalom születhessen ezekben a fontos és érdekes témakörökben.
– Mi a megújulás lényege? A formai változásokkal együtt jár a tartalom bővítése is?
– A megújulás egyrészt új arculattal és funkcionális elrendezéssel kezdődik, amelyet e cikk megjelenésekor már tapasztalni fog az olvasó az Üzletem.hu-n. A cél egy letisztultabb, egyszerűbb, ha úgy tetszik: „hírportálosabb” design volt, amely rugalmasan alakítható a folyamatosan változó igényekhez, és egyúttal képes befogadni az újonnan érkező tematikus oldalakat, amelyekkel nyilvánvalóan a tartalom is bővül. Fontos cél volt a fejlesztésnél, hogy jobb élményt adjunk az olvasóknak. Erre jó példa az oldal tetején elérhető Dokumentumtár, amelyben az évek során született szakértő cikkekben megjelent iratmintákat rendeztük egy helyre. Folyamatosan dolgozunk a tartalmi bővülésen, a közeljövő két fő iránya a blog és a videó lesz.
– Ki az Üzletem.hu célközönsége? Kikkel kívánják bővíteni a kört?
– Elsősorban a vállalkozókhoz, üzletemberekhez, gazdasági vezetőkhöz, valamint a gazdaság iránt érdeklődőkhöz kívánunk szólni. A csúcsgasztronómia kedvelői jelentős részben az üzleti életből kerülnek ki, így ez az irány csak első látásra tűnhet kissé távolinak, valójában nagyon is rokon területekről van szó. A gasztonómiának, reményeink szerint, új lendületet ad a koronavírus járvány utáni újranyitás, amelynek jelenleg a kezdeti időszakában vagyunk, így ez a téma üzletileg is rendkívül érdekes és aktuális.
– A szerkesztőség mely szervezetek szakmai támogatását élvezi? Milyen irányban kívánják bővíteni a kapcsolatrendszert?
– Az Üzletem.hu megalakulása óta erős partnerségi viszonyt ápol a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségével, valamint a KAVOSZ Zrt.-vel. Nagyon leegyszerűsítve, a partnerségünk lényege a színvonalas üzleti tartalmak és az arra fogékony célközönség minél hatékonyabb összekötése. Hasonló „win-win” alapú partnerségekre mindig nyitottak vagyunk, illetve folyamatosan dolgozunk a meglévő kapcsolataink megerősítésén, újabb tartalmakkal való megtöltésén is.
– Kiknek ajánlják értékes hirdetési felületként a weblapot?
– Erre a kérdésre tudok a legegyszerűbben válaszolni: szinte mindenkinek! Az eddig domináns általános üzleti szegmens mellett a jövőben a gasztronómiában, valamint a nukleáris iparban tevékenykedő, illetve az őket megszólítani kívánó vállalkozásoknak és egyéb szervezeteknek is tudunk versenyképes hirdetési csomagokat ajánlani.
– Az Üzletem.hu egyfajta gyűjtőportálként is működik. A Gusto.hu és az Atombusiness.hu mellett a jövőben másokkal is terveznek együttműködést?
– A gyűjtőportál jelleg erősítése kifejezetten prioritás volt a megújulás során, így az új struktúra alkalmas arra, hogy a jövőben rugalmasan tudjuk bővíteni további tematikus oldalakkal. Az egyik ilyen irány a már említett videó és blog jellegű tartalmak világa, de tervezünk együttműködést állásportálokkal is, hiszen a munkaerőpiac mindig is az üzleti világ egyik központi eleme lesz.
– Hogyan látja: mennyire naprakészek a vállalkozók a gazdasági információk terén? Elsősorban miben tudja segíteni a működésüket a gazdasági portál?
– Az internet és a közösségi média világát éljük, az elérhető információmennyiség gyakorlatilag korlátlan, ezért egyre inkább a minőség lesz a meghatározó. Mi arra helyezzük a hangsúlyt, hogy folyamatosan aktuális és hiteles tartalmakkal szolgáljuk ki az olvasóinkat, mindezt a lehető legközérthetőbben. Nálunk nem a pillanatnyi hírnév, hanem a tartósság és a szakmaiság van a fókuszban. Ennek legjobb indikátora, hogy sok cikkünket éveken keresztül folyamatosan olvassák az adott téma iránt érdeklődők.
– Az Üzletem.hu 2018. őszén startolt. Milyen eredménnyel lenne elégedett a következő 2-3 évben?
– A siker mindig relatív, a globális és magyar online médiapiacot ismerve már azt is sikerként éljük meg, hogy kicsi és független magyar médiavállalkozásként közel 3 éve stabilan működünk és folyamatosan fejlődünk. Ha ugyanezt újabb 3 év múlva is el tudjuk majd mondani magunkról, azzal már elégedett leszek.
Nincs naprakészebb kiadvány a Tokaji borvidék borászatairól, éttermeiről, szállásairól és megannyi egyéb látnivalóiról.
A nukleáris létesítmények és radioaktívhulladék-tárolók, illetve a nukleáris és más radioaktív anyagok fizikai védelmének egyik fontos elemével, a támadást elhárító erők reagálási funkciójával kapcsolatos workshopot szervezett közösen az Országos Atomenergia Hivatal és az Amerikai Egyesült Államok Energetikai Minisztériuma.