Rövidesen cserélni kell a vásárlók könyve nyomtatványokat

2019. 04. 11., 17:45

Április 1-jén fogadta el az országgyűlés a GDPR salátatörvény néven futó jogszabálycsomagot, amely többek között a kereskedelemről szóló törvénynek (2005. évi CLXIV. tv) a vásárlók könyvére vonatkozó rendelkezéseit is módosítja.

A módosítás lényege, hogy a kereskedőknek a jövőben a bejegyzést követően haladéktalanul el kell távolítaniuk a panaszt vagy javaslatot tartalmazó oldalt annak érdekében, hogy a korábbi bejegyzésekhez kapcsolódó személyes adatokhoz (név, lakcím, telefonszám, e-mailcím) más vásárlók ne juthassanak hozzá. Az eltávolított lapokat a kereskedőnek a folyamatos sorszámozás rendjének megfelelően elzártan meg kell őriznie, és a hatóság felszólítására rendelkezésre bocsátania. Ehhez a legtöbb vásárlói térben új formátumú vásárlók könyve nyomtatványokra lesz szükség.

A változásra a kereskedőknek célszerű előre felkészülniük, hiszen a jogszabály a kihirdetésétől számított 15. napon hatályba lép, a hátralévő rövid időben pedig az alábbi lépéseket kell megtenni:

  • Minden egyes üzletbe új kialakítású, perforált vásárlók könyve nyomtatványt kell rendelni annak szállítójától.
  • Üzembe kell állítani olyan zárt helyen elhelyezhető irattartót, amely alkalmas a sorszámozottan őrizendő példányok tárolására.
  • Ki kell képezni valamennyi munkatársat arra, hogy a vásárlók könyvét legalább naponta egyszer ellenőrizni kell, az abba került bejegyzéseket pedig haladéktalanul el kell távolítani a füzetből.

Továbbra is változatlan előírás marad, hogy az A4 vagy A5 formátumú vásárlók könyvét a kereskedelmi egységekben jól látható helyen, a vásárló számára könnyen elérhető módon kell elhelyezni – magyarázza Siklósi Máté, a CP Contact ügyvezető partnere. – A vásárlók könyvébe került fogyasztói megjegyzésre a kereskedőnek 30 napon belül írtásban válaszolnia kell. Elutasítás esetén annak indokát is részleteznie kell, emellett fel kell hívnia a vásárló figyelmét arra, hogy panaszával békéltető testülethez vagy hatósághoz fordulhat.”

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2022. 11. 30., 16:10
Küldetésünk alapja, hogy a létrehozott üzleti kultúra utánunk is fennmarad. Ezt bontjuk le 5 éves periódusokra, melyeket éves terveken keresztül valósítunk meg – mondta az Üzletemnek Avidor András nemzetközi franchise és networking szakértő, a BNI Magyarország vezetője.
2022. 11. 24., 16:35
További intézkedésekre is szükség lesz a turisztikai és vendéglátó szektor kilátástalannak tűnő helyzetének enyhítésére – mondja Duska Sándor, a VOSZ Idegenforgalmi, Szálláshely-szolgáltatók és Vendéglátó-ipari szekciójának vezetője.
2022-12-05 14:13:00
December 2-án az EU három intézménye és több mint 500 európai polgár közösen értékelte az Európa jövőjéről szóló konferencia eredményeképp hozott intézkedéseket.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2022. 11. 29., 23:30
epizód: 2022 / 12   |   hossz: 24:09
Étvágygerjesztő sikertörténetet tálalunk fel a vendéglátóiparból. Az encsi Anyukám mondta titkát elsősorban nem az olaszos hangulatban, hanem a hazai alapanyagokban, a család- és vendégszeretetben kereshetjük. Dudás Szabolcs, az étterem egyik vezetője arról is beszél, hogy miként lett a főzés szeretetéből, átgondolt stratégiával, üzleti vállalkozás. A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.
A bérrendezés akkor észszerű, ha a vállalkozások megmaradnak és meg tudják tartani a munkahelyeket is – mondja Perlusz László. A Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének főtitkára szerint a vállalkozások „jövőállóságát” nagyszabású állami programokkal lehetne biztosítani.
2022. 10. 11., 06:36
epizód: 2022 / 10   |   hossz: 21:36
A válság mélyülésével egyre nagyobb szükség lehet a KAVOSZ Zrt. által kínált Széchenyi Hitel MAX-ra, amely a mikro-, kis- és középvállalkozások számára, de még a kezdők előtt is nyitott opció – hangsúlyozta Krisán László. A KAVOSZ vezérigazgatójával tovább elemeztük a válságból kivezető európai, illetve magyarországi utakat.

  Rovathírek: GUSTO

A sztori 1995-ben egy olaszországi pizzakóstolós utazással kezdődött, és ma már a kiváló helyeknek járó Bib Gourmand-díjnál tart.

  Rovathírek: ATOMBUSINESS