Roland Berger: Felértékelődik a bizalom szerepe az egészségügyben

Roland Berger: Felértékelődik a bizalom szerepe az egészségügyben
2023. 02. 06., 18:17

Egyre több orvosi és technológiai innovációval találkozunk az egészségügyi szektorban, de elterjedésük a betegek igényeitől és nyitottságuktól függ. A Roland Berger stratégiai tanácsadó cég tanulmánya azt vizsgálta, hogy a jövő betegeinek egészségügyi igényeit mely tényezők befolyásolják és milyen típusú szolgáltatásban bíznak leginkább az egyes csoportok.

Létfontosságú, hogy az egészségügyi ágazat szereplői pontosan ismerjék a jövő betegeit: kik ők, hogyan viselkednek, mi mozgatja őket. Az eredmények alapján három egészségügyi fogyasztói csoportot azonosítottak a Roland Berger szakértői. A három csoport – a Befogadók, a Követők és a Hezitálók jelentősen különböznek egymástól az orvosi innovációkkal és az egészségügyi ágazatban a világjárványt követő trendekkel kapcsolatos jellemzőik, viselkedésük, elvárásaik és attitűdjeik tekintetében.

„Az egészségügyi szektor szereplői a holnap betegeinek megértése révén megpróbálhatják aktívan alakítani az egészségügyi ágazat fejlődését – ahelyett, hogy passzívan tennék. Az eredmények alapján az egészségügyi szolgáltatóknak az egyes betegtípusok igényeihez kell igazítaniuk kínálatukat. Az azonban már most látszik, hogy kulcsfontosságúvá válik a bizalom, ezért az ágazatnak komoly erőfeszítéseket kell tennie annak érdekében, hogy legyőzze a betegek szkepticizmusát az innovatív megközelítésekkel és ajánlatokkal szemben” – mondta Schannen Frigyes, a Roland Berger Magyarországi partnere.

A nyitottság kérdése

A felmérés alapján a legnagyobb bizalmat még mindig a hagyományos egészségügyi szolgáltatók – orvosok, kórházak és gyógyszerészek – élvezik. A megkérdezettek nagy része egyelőre óvatos a magáncégek által nyújtott új, innovatív szolgáltatásokkal kapcsolatban. A betegek akkor lennének hajlandóbbak megosztani adataikat a digitális szolgáltatókkal, ha a személyes előnyökről világosan tájékoztatnák őket és az adatok felhasználása átlátható lenne. Ugyanakkor érdekes eredmény, hogy a megkérdezettek többsége – 63 százalék – számára a lehető legjobb kezeléshez való hozzáférés fontosabb, mint az adatvédelem.

Mit tehetnek az ágazatban érintettek?

A hagyományos egészségügyi szolgáltatókkal szemben a digitális platformok mögött álló vállalatok iránti bizalom nem egyértelmű a betegek részéről, ezért a siker érdekében az új szereplőknek stabil kapcsolatot kell kiépíteniük a jövő pácienseivel. A három csoportba sorolt betegtípusok különböző módon viszonyulnak az egészségügyi rendszerekhez és orvosi ellátásokhoz. A Befogadók 41 százaléka rendszeresen használja az online egészségügyi szolgáltatásokat, és fizet is értük. A Követők számára a kényelem döntő tényező, míg az idősebbek, a Hezitálók jelentős hányada elutasítja a digitális egészségügyi rendszereket.

Az egészségügyi ágazaton belüli hagyományos szolgáltatók potenciálisan elkezdhetnek partnerségeket kialakítani a technológiai vállalatokkal, hogy releváns szolgáltatásokat nyújthassanak, és így bővíthessék értékláncukat az ágazatban.

A felmérést 19 országban 2500 ember részvételével végezték.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2023. 12. 05., 23:30
epizód: 2023 / 19   |   hossz: 20:00
Ebben az epizódban azt a nagy horderejű és rendkívül összetett munkát mutatjuk be, amit Magyarország legmagasabb irodaháza, a MOL Campus építése során végeztek a kivitelezők. A csúcsidőszakban 1800 dolgozó munkáját összefogó Wolf András meg is kapta érte az Év Projektmenedzsere díjat, amit a Projektmenedzsment Kiválóság Tábla tagjaiból álló zsűri ítélt meg számára. A Market Építő Zrt. műszaki vezérigazgató-helyettese szerint amellett, hogy nagy elismerés kollégáktól kapni egy ekkora díjat, meg is erősítette abban a tudatban, hogy érdemes példamutatóan, kitartóan dolgozni a sikerért. A szakember persze a MOL Campus innovatív kivitelezését és fenntartható megoldásait is örömmel bemutatta a BizniszPlusznak adott interjúban.
Egyetlen vállalkozás sem építi fel önmagát, és a legfőbb erőforrása a vezető, aki – pláne egy új üzlet megalapozása közben – sajátos támogatást igényel. A többféle vállalkozás- és vezetőfejlesztő tréninget szervező SEED Alapítvány az ügyvezető igazgató szerint még frissebb módszerekkel, gyakorló vállalkozókkal mentorálja a kezdőket. Lakatosné Lukács Zsuzsanna ebben az epizódban világít rá, hányféle teendő van egy üzleti ötlettel, mire az működő vállalkozássá alakul. Ezen az úton tereli végig az újdonsült cégeket a RajtUp programjuk is.
Ebben az epizódban Pataki Tamás, a Canon Business Development Managere segítségével mutatjuk be, hogy milyen eszközök és mesterséges intelligencia megoldások lehetnek az orvosok segítségére – már nem is a jövőben, hanem akár napjainkban. Az elöregedő társadalmakban egyre több pácienst kell ellátnia az egészségügynek, így olyan technológiák nélkül, amiket például a Canon Medical Solutions képalkotó rendszerei nyújtanak, egyre nehezebb megfelelő számú és pontosságú diagnózist felállítani. De mi köze mindennek a ReCaptcha internet-felhasználó azonosításhoz és az önvezető autókhoz? Ez is kiderül a beszélgetésből.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS