Piacukat vesztő élelmiszer-előállítóknak segít az Agrárkamara

2020. 04. 10., 12:00

A koronavírus-járvány miatt hirtelen piacvesztést elszenvedő cégeket fogja segíteni a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara új internetes oldala, a NAK Piactér. A vállalkozói (B2B) platform élelmiszer-termelőket, -előállítókat, kistermelőket köt össze felvásárlókkal, kereskedőkkel, a NAK utóbbiak közül különösen is számít a nagy forgalmat lebonyolító kiskereskedelmi láncokra. A NAK Piactér adatbázisába már jelentkezhetnek az érintett cégek, valamint a webes fejlesztés elkészülte előtt is összeköti már a jelentkezőket a kamara.

A koronavírus gyors terjedésének megfékezése érdekében tett korlátozások, a HORECA szektor kiesése, illetve sok esetben a helyi piacok bezárása miatt sok élelmiszertermelő, -előállító, valamint kistermelő piacvesztéssel szembesül, részben vagy egészében elveszítette termékeinek piacát.

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) elkötelezett tagjai segítése mellett, így a piaci kereslet és kínálat összekapcsolásával, egy vállalkozói (B2B – Business to Business) platform elindításával is segíteni kíván az értékesítési nehézségek leküzdésében.

A NAK Piactér nevű, jelenleg – gyorsított ütemű – fejlesztés, kialakítás alatt lévő platform célja egy olyan
– termékkörökre, mennyiségre, földrajzi területre keresési funkcióval rendelkező – online felület létrehozása, amely lehetővé teszi az élelmiszertermelők, -előállítók, illetve a kereskedők, felvásárlók közötti közvetlen kapcsolatfelvételt. Ennek a rendszernek az adatbázisába már jelentkezhetnek az érintettek, és a jövőben is folyamatosan várjuk a jelentkezésüket. Mivel ezen a platformon vállalkozások közötti üzleti kapcsolat kialakítása a cél, a kamara elsősorban olyan élelmiszertermelők, -előállítók jelentkezését várja, amelyek kereskedelmi mennyiségű termékkel rendelkeznek.

Amelyik vállalkozás részt kíván venni a programban, a jelentkezés feltételeiről bővebb információt itt talál: www.nak.hu/piacter. A feltételeknek eleget tévő jelentkezőket a kamara – a webes fejlesztés megvalósulásáig is – összehozza egymással.

Azaz már most is segít a NAK azzal, hogy a beszűkült piaci helyzetben, termékfelesleggel rendelkező kamarai tagoknak az értékesítési nehézségei csökkenjenek, a felvásárlók, kereskedők növelhessék a hazai beszállítóik körét, a kiskereskedelemben nőjön a helyi termékek aránya, továbbá csökkenjenek a tranzakciós költségek.

ANAK továbbra is kéri az önkormányzatokat, hogy ne zárják be a település piacait, vagy aki megtette, nyissa újra azokat. A piacoknak most még nagyobb a szerepük a helyi termékértékesítésben, mint valaha. A kamara kéri, hogy ne korlátozzák többek közt a dísznövények, palánták, a helyi élelmiszerek, az őstermelői áruk forgalmazását, segítsék ezzel is a településük, térségük termelőit, élelmiszer-előállítóit. A piacok az áruházaknál is biztonságosabbak lehetnek, a szabályok betartásával.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-03-04 15:10:44
Januárban nagyon felpörögtek a lakáshitelek, a babaváró támogatás viszont csúnyán visszaesett a megemelt hitelösszeg dacára. A személyi kölcsönök csúcsot döntöttek, a bankszámlák egyenlege viszont bezuhant. Egyre kisebb a különbség a lakossági hitel- és betétállomány között – derül ki a Bank360.hu elemzéséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.
2024. 02. 03., 21:30
epizód: 2024 / 3   |   hossz: 19:22
A Magyar Munkaerő-kölcsönzők Országos Szövetségének elnökével azt elemezzük a BizniszPlusz aktuális epizódjában, hogy hogyan alakíthatja át a toborzási folyamatokat és általában a HR munka világát a mesterséges intelligencia. A szakemberrel megnéztük azt is, milyen szakmai készségek ívelnek fel az AI korszakban, és ennek milyen lenyomatai lesznek érzékelhetők a következő években, sőt, már 2024-ben is. A magyar gazdaságban megjelent külföldi munkavállalók által elindított munkaerőpiaci trendek, valamint a változó minimálbér és bérminimum hatásai szintén szóba kerültek a beszélgetésben. Utóbbiakról kiderült mekkora terhet rónak a magyar vállalkozásokra, és ennek milyen mögöttes okai vannak, a munkaerő termelékenységének alakulásától a tapasztalt kollégák megtartásáért indult küzdelemig.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS