Öt hónap alatt több mint egymilliószor utaztak a Mol Bubival

2021. 10. 19., 11:30

A közbringarendszer májusi megújulása óta – öt hónap alatt – már több mint egymillió alkalommal használták a kerékpárokat – tájékoztatta a Budapesti Közlekedési Központ kedden az MTI-t.

Júliusban és augusztusban is 226 ezerszer, szeptemberben pedig 240 ezerszer használták a szolgáltatást.

Az első őszi hónapban – a közbringa-szolgáltatás 2014-es indulása óta számítva – új abszolút rekord is született, napi 10 ezer utazással. A tanítási időszak első két hetében az átlag napi utazások száma 8696 volt.

A BKK közleménye szerint nemzetközi összehasonlításban sikeres közbringa-szolgáltatásnak számít ha egy kerékpárt átlagosan 4-8-szor használnak egy nap. A Mol Bubi a rekord elérésekor 8 utazás/jármű/nap értéket mutatott, ami kimagasló.

A kerékpározás általában is egyre népszerűbbé válik Budapesten: a város négy pontján – a Bem rakparton, az Árpád hídon, a Hungária körúton és a Weiss Manfréd úton – kihelyezett számlálók szerint júliusban 360 ezerszer, augusztusban 277 ezerszer, szeptemberben pedig több mint 283 ezerszer bicikliztek ezeken a pontokon. Ez utóbbi 27 százalékos emelkedést jelent a járvány előtti azonos időszakhoz – tehát 2019 szeptemberéhez – képest. Szeptemberben naponta átlagosan 9464-en, augusztusban 8950-en, júliusban 10031-en bicikliztek a mért szakaszokon.

A rendszert tovább bővítik: októbertől ötven új kerékpár állt forgalomba, és a tervek szerint a hónap végén további 310 vadonatúj bicikli érkezik.

A BKK az egymilliomodik utazást kezdeményező ügyfelét éves Mol Bubi-bérlettel köszöntötte. (MTI)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-13 14:10:00
A gazdálkodók 81 százaléka számolt be arról, hogy a tartósan alacsony terményárak miatt kieső bevételek miatt az elmúlt egy év során volt olyan tervezett gépvásárlása, amit végül el kellett halasztania. Ebben a helyzetben tovább nőtt a gépi bérmunka jelentősége – derül ki az Agroinform.hu felméréséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS