Összefogott az Oszkár telekocsi és az Autóőrszem

2020. 12. 03., 11:30

Az ország vezető telekocsirendszer üzemeltetőjének közel 160 ezer autósa számára automatikusan elérhetővé válik az Autóőrszem nevű ingyenes szolgáltatás által kínált védelem a két magyar cég együttműködésének köszönhetően. Az Autóőrszem rendszámalapú üzenetküldő mobilapplikáció segítségével a sofőrök és járókelők egyszerűen értesíthetik az Oszkáron regisztrált autósokat is, ha probléma van járművükkel. Például olyan, sajnos gyakran előforduló kellemetlenségek esetén, mint a felkapcsolva hagyott világítás, lehúzva maradt ablak vagy épp, ha lapos a gépjármű gumiabroncsa.

A 2019-ben indított Autóőrszem magyar fejlesztésű, ingyenes mobilalkalmazás, melynek lényege, hogy gépjárművünket pusztán rendszámunk megadásával regisztrálni tudjuk. A rendszer további felhasználói az alkalmazásban, esetleg az Autóőrszem Viber vagy Messenger chatbotján közvetlen üzenetben, figyelmeztetést tudnak küldeni nekünk, ha például:

● parkolás során felkapcsolva maradt az autónk külső vagy belső világítása,
● épp megbüntetni készül minket a parkolóőr,
● lehúzva hagytuk az ablakot,
● szivárog valami a járműből,
● értéket hagytunk az ülésen,
● lapos a kerekünk, vagy netán
● szól a riasztónk.

A szolgáltatás tehát számos, mindennapos kellemetlenségtől óvhatja meg a sofőröket a közösség erejére építve.

Honnan indult az ötlet?

Az Autóőrszemet saját tapasztalatok alapján indította el egy fiatal magyar pár, akik maguk is többször hagyták felkapcsolva járművük lámpáját, így lemerítve az akkumulátort. Úgy vélik, a segítőkészség sokunkban benne van, s ha efféle problémát látunk az utcán, vagy menetközben, rengetegen vagyunk, akik örömmel értesítenénk a sofőrt, ha elérhetnénk valahogy.

A célkitűzéssel mélyen egyetért az Oszkár csapata is. A cég egyik alapítója, Prácser Attila az együttműködés kapcsán elmondta: „Mi is többször láttunk már olyan autóst, akinek meghibásodott a féklámpája, sőt, elhagyott rendszámtáblát is találtunk. Ilyenkor megnéztük az Oszkár rendszerében a rendszámot, hátha a felhasználóink között szerepel az autós, és tudunk neki üzenni. Már az Oszkárnál is felmerült, hogy kellene erre valamilyen megoldást fejleszteni a rendszerben, ha már Magyarország egyik legnagyobb autós közösségét építettük fel. Amikor megtudtuk, hogy az Autóőrszem csapata pont erre a problémára kínál megoldást, egyértelművé vált, hogy érdemes lenne együttműködnünk. Az Oszkár rendszerében jelenleg közel 160 ezer regisztrált autós található meg, összesen több mint 200 ezer rendszámmal. Utasokkal együtt 840 ezer felhasználóról beszélünk, szép nagyra duzzadt már a közösség az elmúlt 13 évben."

Kiszűrik a zaklatókat, de az adatok titkosak

Az adatvédelemre nagy hangsúlyt fektettek az együttműködés tervezésekor: a rendszámnak csupán a kódolt alakja és a hozzá tartozó üzenet utazik a két rendszer között, mindez titkosított kapcsolaton keresztül. Így az Oszkárnak nem lesz tudomása róla, hogy ki küldte a riasztást, az Autóőrszem pedig nem fogja tudni, hogy az adott rendszám, amire a bejelentés érkezett, kihez tartozik, csupán arról értesül, hogy sikerült-e az Oszkáron kézbesíteni az üzenetet.

Az autósok viszont tudják jelezni, ha esetleg zaklató vagy téves bejelentést kaptak, ami alapján az Autóőrszem üzemeltetője meg tudja tenni a szükséges, korlátozó lépéseket a saját rendszerében a bejelentővel kapcsolatban.

A koronavírus felerősíti a jó célok fontosságát

A közösségi autózás piacvezető magyar szolgáltatójának célkitűzése, hogy minél kevesebb kihasználatlan hely maradjon a járművekben a vidéki utazások során. A rendszer segítségével megtalálják egymást az azonos útvonalon mozgó sofőrök és utasok, ezáltal mindenki jól jár: az utas az átlagosnál olcsóbban juthat el úticéljához, és nem kell az általában lassabb vonatot, távolsági buszt választania. A sofőrnek eközben csökken az üzemanyag-költsége. Ami pedig talán a legfontosabb pozitívum, hogy a közösségi autózásnak hála kevesebb jármű indul útjára, ez pedig hosszútávon jelentős lépést jelent a levegő tisztaságáért és a környezetvédelemért.

„A közösségi távolságtartás idején még nagyobb szükség van rá, hogy az emberek úgy érezzék, mégis összetartoznak, és tudnak segíteni másokon, ráadásul minimális erőfeszítéssel. Jó érzés jót tenni, akár egy vadidegennel szemben is! Ez az együttműködés egyikünknek sem hoz anyagi előnyt, egyszerűen csak azt gondoljuk, hogy az Oszkár használóinak és az autós közösségnek ez hasznos lehet, és valódi összekovácsoló ereje van" – fogalmazott Prácser Attila.

Az Oszkár forgalma, így bevételei is jelentősen visszaestek a koronavírus járvány miatti korlátozások következtében, a cég felelősségteljes magatartásra buzdítja felhasználóit. Az alkalmazásban bevezették a „kötelező maszkhasználat" ikont, és arra kérik a közösség tagjait, hogy csak a feltétlenül szükséges utakra, és kizárólag tünetmentesen induljanak el. A cég bízik benne, hogy jövő tavasztól újra fellendülhet a telekocsis forgalom; a teljes visszarendeződéssel úgy kalkulál, hogy árbevétele és forgalma 2022-ben érheti el újra a járvány előtti szintet.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS