Online is rögzíti már a vízórák állását a Zalavíz

2021. 12. 08., 13:04

Eddig 1500 fogyasztási pontra már telepített, és további 10 ezer helyszínre tervez okos mérőt a Zalavíz. Az eszközökből és a rájuk szabott mobilhálózatból felépülő dolgok internete (IoT) segítségével gyorsabban észlelhetőek a meghibásodások és megelőzhetőek a fogyasztói károk és panaszok is. Ez a megoldás az édesvíz megóvása mellett a vízmű díjszámlázási és ügyfélkezelési feladatainak ellátásában is jelentős szerepet játszik.

A Zalavíz 161 településen, közel 150 ezer fő ivóvízellátásáért felel. Ezeken a területeken a szennyvíz biztonságos elvezetését és tisztítását is a cég végzi. A GSM mobilhálózaton működő Narrowband IoT technológia segítségével eddig 1500 fogyasztót, 2024-ig pedig további 10 ezer mérőállást kötnek rá a Telenor hálózatán működő IoT (Internet of things) rendszerre, amely így képes lesz a vízszivárgások azonnali észlelésére és a csőtörések előrejelzésére is.

Ennek köszönhetően radikálisan csökkenthető a fogyasztók esetleges anyagi kára és nagyságrendekkel több értékes ivóvíz lesz megmenthető egy meghibásodás esetén.

Az utóbbi években az új generációs mobilhálózatok kiépítésének egyik elsődleges előnyeként a dolgok internetét (IoT) emlegette a szakma. A nagy mennyiségű szenzor kis sávszélességű, biztonságos online kommunikációját is lehetővé tévő új technológiákkal az ország több pontján, változatos területeken folynak a sikeres tesztek. A Zalavíz gondozásában indult, a Telenor hálózatán futó digitális megoldás nagy előrelépést jelent, hiszen itt a tesztidőszakot követően már a lakosság szélesebb köre élvezheti a technológiai újítás előnyeit.

„A minőségbiztosítás egyik alapja a szükséges adatok rendelkezésre állása és az adatok szakszerű gyűjtése, kezelése. Az új rendszer nyújtotta lehetőségekkel nagyon léptünk előre abban, hogy a vízszolgáltatás folyamatát biztonságosabbá, ellenőrizhetőbbé, jobban lekövethetőbbé alakítsuk, illetve az esetleges ügyfélpanaszok esetén hatékony és gyors vizsgálatot folytathassunk le az ügy megoldására” – mondta Hadnagy Gábor, a Zalavíz Zrt. beszerzési osztályvezetője.

A dolgok internete a munkaerőhiány enyhítésében is segít: az új rendszerbe kötött vízórák leolvasását már nem személyesen kell végezni, hanem automatikusan, online rögzíti a vízszolgáltató rendszere, így a vállalat kollégái is koncentrálhatnak ennél értékesebb, emberi felügyeletet igénylő feladatokra. A Telenor Magyarország célja, hogy hálózatainak folyamatos fejlesztésével és új üzleti szolgáltatásaival hatékony támogatást adjon többek között a nehéz munkaerőpiaci helyzet jelentette kihívásokra is.

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 03. 05., 13:10
Cégcsoportunk már 35 éve van a HR piacon, ahol sokoldalú szolgáltatóként igyekszünk helytállni. Szeretném, ha legalább még ennyi ideig sikeresen tudna működni a cég – mondta az Üzletem.hu-nak Ifj. Vida Péter, a Viapan Group Managing Directora.
2024-03-28 16:10:00
A NAV a digitális megoldásaival szinte azonnal lát mindent, és szinte azonnal közbe is tud avatkozni. Az adóhatóság beavatkozásának két iránya van: vasszigorral fellépni a tudatos adókijátszók ellen, illetőleg támogatni a nem szándékosan tévesztő, alapvetően jogkövető adózókat.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A digitális technológiák kapcsán jelenleg két uniós rendelet is fontos: az egyik a digitális szolgáltatásokról, a másik a mesterséges intelligencia felhasználásának korlátozásáról szól. Sokáig azt hittük, az óriási tech vállalatok túl nagyra nőttek ahhoz, hogy meg lehessen regulázni a működésüket, Európában azonban – úgy tűnik – mégis sikerül rendeleti keretek közé szorítani, hogy mit tehet vagy épp' nem tehet meg a Facebook, a Snapchat, a TikTok és például a Google kereső. Dr. Baracsi Katalin internetjogász ebben az epizódban átfogó képed ad mind a digitális piacokat, mind pedig a mesterséges intelligencia felhasználását szabályozó uniós rendeletről.
2024. 03. 04., 13:25
epizód: 2024 / 5   |   hossz: 25:08
A home office elterjedésével és a munkához való viszonyunk változásával átalakult a hozzáállásunk az öltözködéshez, pedig a „business look” törvényei állandók, ahogy a kapcsolatépítésben betöltött szerepe is. Frank Patrícia stylist, stílus- és színtanácsadó szerint bár a formális öltözködés megőrizte a jelentőségét jó néhány – például pénzügyi és jogi – területen, a kreatívabb üzletágakban mostanra inkább egyfajta laza elegancia érvényesül. Ebben az esetben sem mindegy viszont, hogy milyen hatást váltunk ki a potenciális partnerünkből vagy munkáltatónkból a kritikusan fontos első hét másodpercben. Nagy üzletek és karrierek torpanhatnak meg, egyébként jól betartható, csak éppen nem túl közismert megjelenési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Te ne kövesd el ugyanezt a hibát – Frank Patrícia itt segít!
A globális kutatás eredményeinek év eleji kihirdetése után a PwC nemrég bemutatta a hazai Vezérigazgatói Felmérés adatait is. A számok alapján a magyar cégvezetők optimistábbak a gazdasági kilátásokat illetően, mint külföldi kollégáik, ám árnyalja a képet, hogy saját cégük árbevételére már nem feltétlenül jósolnak növekedést 2024-re. Az olyan kitettségek kapcsán, mint az infláció, a szakképzett munkaerő hiánya vagy akár a klímaváltozás, szintén derűlátóbbnak tűnnek a hazai cégvezetők, igaz, vannak aggodalmak, de izgalmas jóslatok is, például az új technológiai vívmányok bevezetése kapcsán, amelyek mellett nem lehet szó nélkül elmenni. Nem is tesszük: a BizniszPluszban a PwC Hungary szakértőjével, Mezei Szabolccsal elemezzük a legtanulságosabb számokat.

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS