Nívós szakmai elismerés a startupper járműmérnöknek

2020. 10. 07., 16:45

A Széchenyi István Egyetem frissen végzett járműmérnök hallgatója, Radnóti Márk valóságban is legyártható pályamunkájával tapasztalt mérnököket utasított maga mögé, és nyert a Knorr-Bremse Budapest által szervezett szakmai megmérettetésen.

Nevezett, alkotott és nyert a Knorr-Bremse Budapest pályázatán a Széchenyi István Egyetem hallgatója, Radnóti Márk, aki a cég környezettudatos szellemiségéhez igazodva a lehető legkevesebb anyag felhasználásával kivitelezhető, a lehető legkönnyebb vasúti fékkonzol dizájnt készítette el.

Amint azt a frissen végzett járműmérnök mondja, igazi kihívás volt számára, hogy nálánál tapasztaltabb szakemberekkel mérettette meg tudását.

„Ezért is örülök annak, hogy ötven értékelhető pályázatból az én munkámat ítélte a legjobbnak a zsűri. A Knorr-Bremse neve jól cseng a szakmában. Ha az ott dolgozó mérnökök szerint jól teljesítek, az az igazi ajánlólevél” – mutatott rá Radnóti Márk, aki a pályamunka elkészítésekor arra törekedett, hogy a fékkonzol a valóságban gyártható modell legyen. „Szerintem ez volt a sikerem titka” – összegezte a széchenyis mérnök.

Szerinte nagyon sok múlt azon, hogy képzési idejébe besűrítette az Erasmus-programot is. Ennek köszönhetően értékes külföldi tapasztalatokra és kapcsolatokra tett szert, s utána lehetősége nyílt gyakornoki pozíció betöltésére az Audi Hungaria Zrt.-nél.

„A Széchenyi István Egyetem hallgatóinak kiváló lehetőségeket kínál az intézmény és az autóipari cég szoros együttműködése. Számomra ez az egyik vonzerő, ami miatt megéri itt tanulni” – fejtette ki Radnóti Márk, aki ezen kívül még dr. Szauter Ferenc egyetemi adjunktusnak is hálás, mert neki is köszönheti, hogy idén év elején megalapította saját 3D nyomtatással, egyedi termékfejlesztéssel foglalkozó startupját, a Radnoti Customst.

A fiatal mérnök ugyanis egy olyan szakdolgozati témával rukkolt elő, amelyhez rendkívül nehéz volt témavezetőt találni. Dr. Szauter Ferenc azonban mindvégig a hallgató mellett állt, segítve ezzel elképzelését.

„Szerettem volna terveimet kézzelfogható módon bemutatni a szakdolgozatvédésemen, de olyan drága kivitelezői ajánlatokat kaptam, hogy úgy döntöttem, azért a pénzért inkább beruházok egy saját 3D nyomtatóra. S akkor jött a felismerés, hogy erre alapozva egy vállalkozást hozok létre” – mondta az ifjú startupper. Elmondása szerint jelenleg főként végfelhasználókkal dolgozik együtt, ami mérnökként nem elégíti ki tervezői ambícióit, ezért a jövőben emellett mindenképpen szeretne szorosabban a szakmájában tevékenykedni.

Radnóti Márk tervei között szerepel az is, hogy angol nyelvű járműmérnöki mesterképzés duális formáját is megcélozza tavasszal.

„Szeretek a Széchenyi István Egyetemen tanulni a lelkesítő légkör miatt, illetve szeretném kihasználni a duális képzés adta további gyakornoki lehetőségeket az Audinál. Hogy mindeközben még angolul is tanulhatok, külön vonzerőt jelent számomra” – mondta Márk.

 (Fotó: Májer Csaba József)

Ha tetszett a cikk, kövesse az ÜZLETEMET
a Facebookon!

Még több friss hír

2024-06-13 14:10:00
A gazdálkodók 81 százaléka számolt be arról, hogy a tartósan alacsony terményárak miatt kieső bevételek miatt az elmúlt egy év során volt olyan tervezett gépvásárlása, amit végül el kellett halasztania. Ebben a helyzetben tovább nőtt a gépi bérmunka jelentősége – derül ki az Agroinform.hu felméréséből.

  BIZNISZPLUSZ PODCAST

A hazai utasbiztosítási piac egyik legalapvetőbb problémáinak egyike az, hogy az ügyfelek még mindig túl sokat akarnak spórolni rajta, holott a nyaralás költségének csak elhanyagolható töredékét teszi ki – hívta fel a figyelmet a PBA Insura Zrt. vezérigazgatója. Dr. Kozma Gábor jelezte: a legolcsóbb és az 1–2 ezer forinttal többért kötött prémium biztosítás szolgáltatásai között óriási különbség tátong, és erre az utolsó pillanatban – mert bizony akkor kötjük – már nem biztos, hogy felfigyelünk.
Női pék, cukrász, kaviárszakértő is helyet kapott a rendezvény nagyszínpadán, hogy a fő téma, a „női energiák” mentén bemutassák a művészi szintre emelt szakmájukat. Nemes Richárd főszervező elárulja, hogy hogyan lehet még fenntarthatóbban működtetni egy műfajából adódóan sok hulladékkal járó gasztronómiai rendezvényt vagy milyen egyszerű ételekkel tudnak nagyot alkotni a Gourmet Fesztiválon bemutatkozó konyhák mesterei. Ha mindez nem lenne elég, kifejti, hogy a fine dining milyen vonásokkal ruházta fel a magyar vendéglátást az utóbbi pár évben és például hogyan lehet „veganizálni” megszokott fogásokat, amelyek ettől csak még jobbak lesznek! Vigyázat, étvágygerjesztő epizód!
Miközben a világ e-személyautó gyártói egyre élesedő versenyt vívnak a vásárlók kegyeiért, nem szabad elfelejteni, hogy a közlekedés károsanyag-kibocsátásának jelentős részéért a teherfuvarozás felel. Egyre több középtávú áruszállítást és utolsó mérföldes kézbesítést kiszolgáló depó elektrifikálja a járműflottáját és alakít ki hozzá megfelelő infrastruktúrát, ám nagyon nem mindegy, hogy az üzemeltetés mennyire tud hatékony és gazdaságos lenni – mutat rá ebben az epizódban Négyesi Szilárd, a Siemens Zrt. szakértője.

  NÉPSZERŰ HÍREK

  Rovathírek: GUSTO

  Rovathírek: ATOMBUSINESS